Corima Aero’s
Ik ben van plan om me binnenkort een setje Corima Aero+ aan te schaffen. Ik heb toch wat vragen.
* Bestaan er remblokken dieje zowel op een alu-velg als op een carbon-velg kan gebruiken ?
* Zijn tubes echt te betrouwen op ( in mijn geval) onze ruwe Vlaamse wegen te betrouwen ? Sneller lekrijden ? Kan de tube er niet af vliegen ?
* Moet je met fullcarbonwielen echt elk putje ontwijken of kunnen die ook wel tegen een stootje ?
Mvg,
* Bestaan er remblokken dieje zowel op een alu-velg als op een carbon-velg kan gebruiken ?
* Zijn tubes echt te betrouwen op ( in mijn geval) onze ruwe Vlaamse wegen te betrouwen ? Sneller lekrijden ? Kan de tube er niet af vliegen ?
* Moet je met fullcarbonwielen echt elk putje ontwijken of kunnen die ook wel tegen een stootje ?
Mvg,
Quoten: Origineel geplaatst door -KDS- op 22 April 2007
1 Bestaan er remblokken dieje zowel op een alu-velg als op een carbon-velg kan gebruiken ?2 Zijn tubes echt te betrouwen op ( in mijn geval) onze ruwe Vlaamse wegen te betrouwen ? Sneller lekrijden ? Kan de tube er niet af vliegen ?3 Moet je met fullcarbonwielen echt elk putje ontwijken of kunnen die ook wel tegen een stootje ?Mvg,
1 ik gebruik gewoon de Dura-ace remblokken; geen problemen mee, maar wel op de alu velg is het eventjes wennen
2 ik rij ook op me tubes in Vlaanderen, zelfs op kasseien... Waarom zouden ze nit te vertrouwen zijn, zolang je ze goed lijm is er niks aan de hand
3 wat ik net zij, k rij er mee over kasseien, dus elk putje hoef je echt niet te ontwijken, ligt een beetje aan wat voor velgen je heb. Vriend van me ree zijn Easton carbon kapot in een put waar mijn velgen geen schrammetje aan over hielden.
1 Bestaan er remblokken dieje zowel op een alu-velg als op een carbon-velg kan gebruiken ?2 Zijn tubes echt te betrouwen op ( in mijn geval) onze ruwe Vlaamse wegen te betrouwen ? Sneller lekrijden ? Kan de tube er niet af vliegen ?3 Moet je met fullcarbonwielen echt elk putje ontwijken of kunnen die ook wel tegen een stootje ?Mvg,
1 ik gebruik gewoon de Dura-ace remblokken; geen problemen mee, maar wel op de alu velg is het eventjes wennen
2 ik rij ook op me tubes in Vlaanderen, zelfs op kasseien... Waarom zouden ze nit te vertrouwen zijn, zolang je ze goed lijm is er niks aan de hand
3 wat ik net zij, k rij er mee over kasseien, dus elk putje hoef je echt niet te ontwijken, ligt een beetje aan wat voor velgen je heb. Vriend van me ree zijn Easton carbon kapot in een put waar mijn velgen geen schrammetje aan over hielden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Vandaag wedstrijd gereden en een andere renner is met z'n voet/pedaal in m'n achterwiel gevallen, ik heb me gelukkig kunnen rechthouden maar jammer genoeg wel een spaak uit m'n achterwiel gerukt en m'n remblok stond plots verticaal, allemaal rood/roze strepen van de corima remblokken op m'n velg, zelf m'n stickers zijn beschadigd Vreemd genoeg is dit helemaal vanuit zichzelf opgelost, plots stond de blok terug horizontaal! Gelukkig is er geen schade aan de velg zelf of aan de ingang van de spaak in de velg.Uiteindelijk 24ste van de 106 geworden, maar toch jammer om dit mee te maken!
Nulla tenaci invia est via!
Quoten: Origineel geplaatst door -KDS- op 22 April 2007
Quote: Ik gebruik gewoon de Dura-ace remblokken; geen problemen mee, maar wel op de alu velg is het eventjes wennen.
Huh, moet je voor een carbon velg geen remblokken van kurk hebben ? Of zijn die remblokken van dura-ace van kurk ?
Hoi,
Het hoeft helemaal geen kurk te zijn maar wel gebruik je remblokken voor carbon velgen op je carbon wielen. Ook al zijn er remblokken die je zowel op carbon- als op aluvelgen kan gebruiken doe je dit toch beter niet.
De Corima blokjes werken O.K op de Corima velgen maar in de regen moet je altijd opletten, van remmen is er nog nauwelijks sprake. Misschien heeft iemand ervaring met Swisstop Yellow icm Corima velgen, ik heb niet de gelegenheid gehad ze te testen toen ik Corimas had.
Het gevaar is niet ondenkbeeldig dat er kleine stukjes aluminium in je blokjes komen te zitten en dit kan nadien je carbonvelg ernstig beschadigen.
Wil je dus tussen zowel carbon- als aluwielen wisselen dan schaf je je best een extra setje remblokhouders aan en monteer je al naargelang het type wiel.
Voor tubes hoef je echt geen schrik te hebben. Zolang ze goed zijn verlijmd is het in wezen veiliger dan draadbanden en vaker lekrijden doe je zeker niet.
Neem eens de tijd de hele draad door te lezen, er staat ondertussen zoveel nuttige info in dat het echt wel de moeite loont.
Ciao,
Quote: Ik gebruik gewoon de Dura-ace remblokken; geen problemen mee, maar wel op de alu velg is het eventjes wennen.
Huh, moet je voor een carbon velg geen remblokken van kurk hebben ? Of zijn die remblokken van dura-ace van kurk ?
Hoi,
Het hoeft helemaal geen kurk te zijn maar wel gebruik je remblokken voor carbon velgen op je carbon wielen. Ook al zijn er remblokken die je zowel op carbon- als op aluvelgen kan gebruiken doe je dit toch beter niet.
De Corima blokjes werken O.K op de Corima velgen maar in de regen moet je altijd opletten, van remmen is er nog nauwelijks sprake. Misschien heeft iemand ervaring met Swisstop Yellow icm Corima velgen, ik heb niet de gelegenheid gehad ze te testen toen ik Corimas had.
Het gevaar is niet ondenkbeeldig dat er kleine stukjes aluminium in je blokjes komen te zitten en dit kan nadien je carbonvelg ernstig beschadigen.
Wil je dus tussen zowel carbon- als aluwielen wisselen dan schaf je je best een extra setje remblokhouders aan en monteer je al naargelang het type wiel.
Voor tubes hoef je echt geen schrik te hebben. Zolang ze goed zijn verlijmd is het in wezen veiliger dan draadbanden en vaker lekrijden doe je zeker niet.
Neem eens de tijd de hele draad door te lezen, er staat ondertussen zoveel nuttige info in dat het echt wel de moeite loont.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door -KDS- op 22 April 2007
ahzo, dus wat zit er dan bij?- CORIMA- AERO- +- Gele bogen
-snelspanner-spaaksleutel-wieltasBij mij zat het corima aero gedeelte er al op geplakt. De rest kan je zelf aanvullen.
ahzo, dus wat zit er dan bij?- CORIMA- AERO- +- Gele bogen
-snelspanner-spaaksleutel-wieltasBij mij zat het corima aero gedeelte er al op geplakt. De rest kan je zelf aanvullen.
hoi.
ik heb volgens mij een probleem met mijn aero achterwiel. Als ik op het vlakke rijd heb ik geen probleem. Maar als ik ga klimmen (of veel kracht zet in bv sprint) dan heb ik het idee dat het wiel afentoe iets aanloopt. het zit igv niet in de rem blokken.
als ik me wiel uit me fiets pak en als ik dan aan de as (waar je snelspanner door loopt) draai zie ik me tandwielen een lichtglovende beweging maken van zo,n 4mm. is dit normaal bij dit wiel of is dit een gevaletje retour?
mvgr J.Beumer
ik heb volgens mij een probleem met mijn aero achterwiel. Als ik op het vlakke rijd heb ik geen probleem. Maar als ik ga klimmen (of veel kracht zet in bv sprint) dan heb ik het idee dat het wiel afentoe iets aanloopt. het zit igv niet in de rem blokken.
als ik me wiel uit me fiets pak en als ik dan aan de as (waar je snelspanner door loopt) draai zie ik me tandwielen een lichtglovende beweging maken van zo,n 4mm. is dit normaal bij dit wiel of is dit een gevaletje retour?
mvgr J.Beumer
niet zeuren maar trappen
Quoten: Origineel geplaatst door schamperd op 23 April 2007
hoi.
ik heb volgens mij een probleem met mijn aero achterwiel. Als ik op het vlakke rijd heb ik geen probleem. Maar als ik ga klimmen (of veel kracht zet in bv sprint) dan heb ik het idee dat het wiel afentoe iets aanloopt. het zit igv niet in de rem blokken.
als ik me wiel uit me fiets pak en als ik dan aan de as (waar je snelspanner door loopt) draai zie ik me tandwielen een lichtglovende beweging maken van zo,n 4mm. is dit normaal bij dit wiel of is dit een gevaletje retour?
mvgr J.Beumer
Hoi,
Een licht golvende beweging met een uitslag van 4mm? Dat is gigantisch veel...
Alvorens het wiel terug te sturen zou ik er me toch van vergewissen of er niks anders is losgelopen. De borgmoeren bijvoorbeeld. Zit je cassette wel goed geborgd enz...
Ciao,
hoi.
ik heb volgens mij een probleem met mijn aero achterwiel. Als ik op het vlakke rijd heb ik geen probleem. Maar als ik ga klimmen (of veel kracht zet in bv sprint) dan heb ik het idee dat het wiel afentoe iets aanloopt. het zit igv niet in de rem blokken.
als ik me wiel uit me fiets pak en als ik dan aan de as (waar je snelspanner door loopt) draai zie ik me tandwielen een lichtglovende beweging maken van zo,n 4mm. is dit normaal bij dit wiel of is dit een gevaletje retour?
mvgr J.Beumer
Hoi,
Een licht golvende beweging met een uitslag van 4mm? Dat is gigantisch veel...
Alvorens het wiel terug te sturen zou ik er me toch van vergewissen of er niks anders is losgelopen. De borgmoeren bijvoorbeeld. Zit je cassette wel goed geborgd enz...
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...