Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour De France 2006

cas_
Forum-lid

cas_ 01 jul 2006 19:03

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 01 Juli 2006

Volgens berichten wordt er 2x 450 ml bloed afgenomen. Dit wordt gecentrifugeerd waardoor plasma en rode bloedlichaampjes gescheiden worden. Het plasma wordt weer terug geïnjecteerd en de rode bloedlichaampjes worden bij 4 C bewaard. De renner krijgt enige tijd EPO toegediend om de rode bloedlichaampjes weer op peil te brengen. Dan 1 week vóór de wedstrijd (TdF b.v.) worden de eerder afgenomen rode bloedlichaampjes weer aan de donor geïnjecteerd. De spieren worden daardoor beter van zuurstof voorzien ( rode bloedlichaampjes transporteren n.l. de zuurstof) en kunnen langduriger goed functioneren. Dit kan zo 2 a 3 weken doorgaan.Het is dus duidelijk dat bij 2 gelijkwaardige renners, waarvan de één bloeddoping heeft ondergaan en de ander "puur" rijdt een ongelijke wedstrijd is gecreëerd. Gewoon sportfraude dus.

Marconi heeft ook naar Studio Sport gekeken . "Hoe prepareer je een renner voor de Tour"
Ik vind het wel enorm balen allemaal! Had erg veel zin om de (open) Tour te kijken en het gevecht tussen Ullrich en Basso, moet als winnaar hopelijk Basso.Ik kijk nu sowieso heel anders naar de Tour, er is erg weinig vertrouwen overgebleven........ Een beetje een gevoel bij de winnaar van "wat nu als ..... wel mee had gereden"Ik blijf het nog steeds zeer vreemd vinden dat:- ze hier pas 1 tot 2 dagen voor de start mee komen, net alsof ze het niet al eerder wisten.- renners uitgesloten worden terwijl er nog niets bewezen is (toch?)!Bedoel ik kan ook een stukje schrijven in het lokale sufferdje, dat is ook geen basis om mensen te schorsen.Sowieso heeft mijn respect voor de prof wielersport een deuk gekregen met deze affaire en 't gedoe rond Boogerd etc.....Ze hadden Dekker jr. misschien toch maar moeten sturen.........die had nu misschien nog wel top-5 kans gemaakt...........
Gelukkig zit ik vanaf eind volgende week in de Provence voor 2.5 week, zonder tv...........met fiets (hopelijk doen de knieen het).Daarna zie ik wel weer hoe het met de wielerwereld staat. 
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 01 jul 2006 21:04

Als je nu pas afknapt op de wielersport omdat er doping gebruikt wordt is dat vreemd want er wordt al jaren gebruikt en dat is ook bewezen. Ik ben wielerfan en zal altijd kijken en neem op de koop toe dat er niet clean gefietst wordt. Ook niet na the day after!

Mooie proloog overigens, mooie winnaar. Dinsdag ga ik ga ik kijken op de Cote de Trintelen(4e cat).
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 01 jul 2006 22:52

Helaas horen we vooralsnog niet van wie die andere 148 zakjes met bloed zijn. De donoren zijn sporters die wellicht heel bekend zijn. Mogen wij niet weten wie die andere sportfraudeurs zijn ? Zijn het wederom weer alleen wielrenners?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 02 jul 2006 01:21

Helaas horen we vooralsnog niet van wie die andere 148 zakjes met bloed zijn. De donoren zijn sporters die wellicht heel bekend zijn. Mogen wij niet weten wie die andere sportfraudeurs zijn ? Zijn het wederom weer alleen wielrenners?

"onze" Nellie Kooman was ook klant heb ik begrepen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

moia
Forum-lid

moia 02 jul 2006 11:35

Wie denken jullie wie nu favoriet is?
Valverde maakt volgens mij het meest kans na zijn goede proloog, hij zal vandaag denk ik wel voor de bonificatiesecondes gaan op het colletje

Villareal CF

rolandt
Forum-lid

rolandt 02 jul 2006 11:41

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 01 Juli 2006

Dat lijkt me niet zo'n goed plan Ilfalco, om nu lukraak wat namen te gaan roepen. Voor je het weet betrek je er mensen bij die hier niets mee te maken hebben. Laten we de resterende lijst van de spaanse justitie eerst even afwachten.

plakker
Forum-lid

plakker 02 jul 2006 12:00

Hé,  hoe denk je dat Fanny Blankers-Koen in 1948 anders aan haar gouden medailles kwam..........

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 02 jul 2006 17:22

Wel grappig dat er zojuist op de tv een aantal toeristen op het naastgelegen fietspad met de kopgroep meereed. Ook twee mensen op een tandem hielden het even vol. Waarop Maarten Ducrot concludeerde: "Dan rijdt de kopgroep dus niet volle bak. Dat kan gewoon niet". Had natuurlijk gevatter geweest als ie had gezegd: "Zo zie je maar wat er gebeurt als alle profs clean rijden. Dan kan een getrainde toerist blijkbaar gelijke tred houden. Mooi toch".

Vanavond trouwens om 20:30uur op Ned2 een Tour de France-documentaire over de CSC-ploeg met als titel: De Riis-methode. Benieuwd of de Fuente-methode ook ter sprake komt.

debolle
Forum-lid

debolle 02 jul 2006 19:48

Hushovd had een flinke snee in de bovenarm zeg  mooi al die kartonnen handjes langs de kant
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 02 jul 2006 20:02

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 02 Juli 2006

Dat lijkt me niet zo'n goed plan Ilfalco, om nu lukraak wat namen te gaan roepen. Voor je het weet betrek je er mensen bij die hier niets mee te maken hebben. Laten we de resterende lijst van de spaanse justitie eerst even afwachten.

Stond hier in de krant hoor dus ik roep niks ik citeer.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 02 jul 2006 20:31

Quote: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 02 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 02 Juli 2006Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 01 Juli 2006 Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 01 Juli 2006 Helaas horen we vooralsnog niet van wie die andere 148 zakjes met bloed zijn. De donoren zijn sporters die wellicht heel bekend zijn. Mogen wij niet weten wie die andere sportfraudeurs zijn ? Zijn het wederom weer alleen wielrenners? "nze" Nellie Kooman was ook klant heb ik begrepen. Dat lijkt me niet zo'n goed plan Ilfalco, om nu lukraak wat namen te gaan roepen. Voor je het weet betrek je er mensen bij die hier niets mee te maken hebben. Laten we de resterende lijst van de spaanse justitie eerst even afwachten. Stond hier in de krant hoor dus ik roep niks, ik citeer.De oud-atlete Nellie Cooman schrijf je met een C. Dus 'jullie' Nellie Kooman zal wel een plaatselijke schone zijn, die wellicht niet zo clean is.

Plaats reactie