Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 28 jul 2008 14:50

Ik wil niet zeiken, maar dat tapen kan echt beter All Star.
Overigens, bij de Fizik tape zit toch ook tape bij bedrukt met Fizik logo?
Rood vind ik mooier dan zwart, maar wit had ook niet misstaan.
Niets is wat het lijkt..

allstar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:52

allstar 28 jul 2008 14:53

maurice schreef:Ik wil niet zeiken, maar dat tapen kan echt beter All Star.
Overigens, bij de Fizik tape zit toch ook tape bij bedrukt met Fizik logo?
Rood vind ik mooier dan zwart, maar wit had ook niet misstaan.


Met tapen bedoel je de rode isolatietape of het stuurlint zelf? ;)

Er zat inderdaad ook tape bij bedrukt met het Fizik logo, maar dat was totaal niet elastisch, dat werkte voor geen meter vond ik.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 28 jul 2008 14:59

De rode tape natuurlijk. Je had de witte tape iets verder door moeten wikkelen, een wikkeltje tape er om heen, langs de taperand afsnijden (niet in het stuur) en vervolgens moeten omwikkelen met rode tape. En dan strak op elkaar en niet dus niet te breed gaan.
Niets is wat het lijkt..

allstar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:52

allstar 28 jul 2008 15:06

maurice schreef:De rode tape natuurlijk. Je had de witte tape iets verder door moeten wikkelen, een wikkeltje tape er om heen, langs de taperand afsnijden (niet in het stuur) en vervolgens moeten omwikkelen met rode tape. En dan strak op elkaar en niet dus niet te breed gaan.


Zal het nog een keer netjes doen ;);)

Stuurlint iets verder wikkelen ging trouwens niet, ik stond echt enorm te kloten met het uiteinde in het stuur vouwen. Gevolg was dat er een flink stuk gewoon verneukt was en ik dat eraf moest knippen, en wat minder lengte over had . . :(

Eigenlijk moet ik het nog een keer helemaal opnieuw doen maar dan moet ik weer nieuw stuurlint kopen etc. en dat vind ik dan ook weer zonde van mn geld . .

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 28 jul 2008 17:32

Allstar, je hebt gelijk. Maar ehh, mooie fiets hoor! (ook met het rode tape en lint op deze manier)

Ps: waarom Fulcrum 3?? Deze Ultegra wilen zijn toch ook prima. Ik betwijfel of 3 echt beter is. En daarnaast, Fucrum is Campa... ;-)
Niets is wat het lijkt..

allstar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:52

allstar 28 jul 2008 17:49

maurice schreef:Allstar, je hebt gelijk. Maar ehh, mooie fiets hoor! (ook met het rode tape en lint op deze manier)

Ps: waarom Fulcrum 3?? Deze Ultegra wilen zijn toch ook prima. Ik betwijfel of 3 echt beter is. En daarnaast, Fucrum is Campa... ;-)


Het is een Shimano RS-10 wielset, daarom wil ik graag upgraden naar een wat lichter / stijver wielsetje.

Fulcrum 3 lijkt me een mooie prijs / kwaliteit set, óf ik ga voor een Easton setje, tijwfel nog een beetje. Zal sowieso nog wel even duren. Dat Fulcrum Campa is weet ik, maar dat vind ik niet erg ;)

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 28 jul 2008 18:37

Oh, dat kon ik niet zien. Volledig Ultegra afgemonteerd dacht ik.
Niets is wat het lijkt..

allstar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:52

allstar 28 jul 2008 18:45

maurice schreef:Oh, dat kon ik niet zien. Volledig Ultegra afgemonteerd dacht ik.


Ik heb de 105 uitvoering, geld was op ;) Heb nog wel overwogen om de Ultegra uitvoering te nemen maar omdat ik net ben begonnen met fietsen had ik ook nog wat geld nodig voor schoenen / helm / kleding enz. enz.

jacket
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2008 12:21

jacket 02 aug 2008 18:13

jacket schreef:heb me fiets!!

ful pro scandium frame,, volledig afgemonteerd met ultegra sl en ultegra wielen.
Afbeelding
Afbeelding


iemand nog een idee voor een upgrade?
fiets trouwen heerlijk deze fiets heb er nu ongeveer 1000km mee gereden en nog helemaal geen problemen!

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 02 aug 2008 20:06

Zadel? :) Verder is de fiets perfect in balans dacht ik zo. Je kunt natuurlijk Dura Ace onderdelen gaan monteren, of een dure wielset, of de stuur- en zadelpen vervangen. Denk dat je daar niet veel mee opschiet. Tenzij je natuurlijk wilt sonjabakkeren.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6350
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 02 aug 2008 20:58

Hoi,

Niets aan veranderen , misschien je zadel :-) . Het is gewoon een mooi uitgebalanceerde fiets , keurig gewoon.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

torch
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 jan 2007 00:04

torch 02 aug 2008 23:02

AllStar schreef:
maurice schreef:Oh, dat kon ik niet zien. Volledig Ultegra afgemonteerd dacht ik.


Ik heb de 105 uitvoering, geld was op ;) Heb nog wel overwogen om de Ultegra uitvoering te nemen maar omdat ik net ben begonnen met fietsen had ik ook nog wat geld nodig voor schoenen / helm / kleding enz. enz.


Heej Allstar, Torch hier ;-)

Mijn Team Edition (ultegra) heeft dezelfde wielset hoor! (RS-10).
Volgens mij was bij Koga het geld op! *lol*

Is voor mij trouwens ook de eerstkomende (en waarsch. enige, verder vind ik um perfect) upgrade.... welke wielen weet ik nog niet maar Easton en Fulcrum zijn zeker kandidaten!

ps. zadel staat netjes hoor!

Plaats reactie