Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

zwino
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2005 16:39

zwino 17 feb 2007 14:51

Sommigen onder jullie vinden de Synapse een a-typisch Cannondale product, en anderen schreeuwen het hier uit om foto's te posten ... dus toch maar:
Het is nog even wachten op de adaptor om het Ultegra crankstel in het frame te draaien, en de fiets is zo goed als af. Shimano stuurde niet de zilverkleurige WH-6600 Ultegra wielen, maar de zwarte WH-R601 Ultegra wielen. Op zich zijn de zilverkleurige wielen wel knapper, maar de zwarte wielen op de zwarte fiets maken het geheel dan weer aantrekkelijker.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 17 feb 2007 19:42

Ziet er goed uit, snap alleen niet waarom iemand (behalve uit financiële overwegingen) zijn frames wil downsizen met een inlijm bus en een ultegra crankstel. Persoonlijk vindt ik de oversized as en het Si crankstel 100 mooier/beter dan dat gedrocht van shimano.

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 17 feb 2007 21:08

Hele mooie fiets Zwino!! Een zwarte fiets met witte belettering vind ik persoonlijk heel mooi om te zien. En zoals Sharkman al aanhaalde, had toch ook gekozen voor het Si crankstel. Heb deze ook op m'n bike en ben er meer dan tevreden over. En zo heb ook nog eens iets apart. Je kan deze alleen terug vinden op Cannondale fietsen
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

zwino
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2005 16:39

zwino 17 feb 2007 23:35

Ik heb lang getwijfeld over het crankstel. Uiteindelijk heeft het advies dat m'n vorige FM ooit aan een vriend gaf de doorslag gegeven.
M'n vorige FM had (is ondertussen gestopt) een zeer kleinschalige zaak, maar stond bekend als een zeer goed mechanicien, met goede materiaalkennis. Zijn grote voordeel is/was dat hij meerdere jaren per week in het peloton leefde als mechanicien voor de Belgische Wielrijdersbond (wanneer jeugdploegen in het buitenland aan rittenkoersen deelnamen) maar ook bv voor de Rabobank3 ploeg. Gewoon even situeren, om aan te geven dat het niet over de dorpsFM gaat die wat commerciële praatjes verkoopt omdat hij bij de verkoop van één of ander merk betere condities krijgt.
Maar bon, dat advies dus. Een vriend informeerde naar het FSA compact crankstel. Niet doen, was zijn advies, hij had in het peloton immers al veel horen klagen over FSA (barstjes, scheurtjes). En vermits de Si crankstellen door FSA gemaakt worden, heb ik m'n beslissing uiteindelijk hierop gebaseerd.
Waarschijnlijk gaat hier nu een stroom aan posts komen die het tegendeel over FSA beweren ... en ga ik nog beginnen twijfelen aan m'n keuze ...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 feb 2007 00:02

Die carbon SI is ook het mindere crankstel van de SI crankstellen. De aluminium versie is namelijk lichter en niet minder stijf.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 18 feb 2007 16:10

De alu Si is inderdaad lichter een een stuk stijver.
Je mechaniciën heeft gedoeld op de isis en oversized geintegreerde cranks van FSA. Problemen doen zich voor bij de ISIS passing en bij speling op de geintegreerde assen. Elk merk heeft zijn sterke en zwakke punten en dat waren de zwakke punten van FSA.
Had je dat geweten dan had je zonder probleem je carbon Si kunnen kopen. De as wordt door een andere producent gemaakt en het carbon SI crankstel gemaakt door FSA is volkomen foutloos. Ter vergelijking de lagers van cannondale houden vele malen langer dan die van Shimano en kraakgeluiden komen ook een stuk minder voor.

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 18 feb 2007 20:51

Het is misschien nog niet te laat Zwino Ik zou niet twijfelen hoor.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

zwino
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2005 16:39

zwino 19 feb 2007 22:30

Quoten: Origineel geplaatst door Chaingang op 18 Februari 2007

Het is misschien nog niet te laat Zwino Ik zou niet twijfelen hoor.

Ik vrees dat ik bij m'n eerste keuze blijf ...

janvandaalen
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2007 15:20

janvandaalen 27 feb 2007 15:28

Vriendin wil nieuwe racefiets kopen is 1,58 ze heeft haar oog laten valen op een CAAD5 Tiagra.
Wat vinden jullie van haar keuze? Kwaliteit / prijs?
Waar worden de frames eigenlijk gemaakt?
Groet,
Jan
 
zoals de wind waait....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 feb 2007 15:43

Waar de frames gemaakt worden doet er niet toe. Wat veel belangrijker is is om haar een beetje passend op een fiets te krijgen, dat is namelijk een groot probleem als iemand zo klein is. Het zal net op het randje zijn of ze nog past om een fiets met 28 inch wielen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 27 feb 2007 15:55

Ik zou naar een CR1 contessa (niet leverbaar in nederland en waarschijnlijk te duur) of een trek in de kleinste vrouwenmaat  gaan.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 27 feb 2007 17:56

Ik vraag me ook sterk af of ze daar wel op gaat passen. Als het al lukt, denk ik dat die fiets veel te oncomfortabel is voor haar. Dat frame is namelijk erg stijf en juist bij uitstek geschikt voor de wat zwaardere fietser.

Plaats reactie