Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 13 mei 2006 14:27

Lucky bastard!!

Staat er goed bij Casran! Welke kleur is de Powercontrol (als je de kleur tenminste zelf kan bepalen)? Denk dat een zwarte hier het beste bij staat.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 mei 2006 14:31

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 13 Mei 2006

Staat er goed bij Casran! Welke kleur is de Powercontrol (als je de kleur tenminste zelf kan bepalen)? Denk dat een zwarte hier het beste bij staat.


Ik heb me er een tweede Powercontrol bijgevraagd; het laat me de mogelijkheid om ook vrienden eens met de SRM Pro te laten rijden... en bovendien moet ik dan niet steeds de offset (interne weerstand) veranderen als ik tussen de fietsen wissel!Lang getwijfeld of ik geen witte Powercontrol zou nemen, lekker eye-cathing, maar toch maar voor de zwarte gegaan:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 13 mei 2006 14:41

Mooi hoor, persoonlijk vind ik zwart het beste. Goed geregeld Casran... Interpreteer je je wedstrijd gegevens ook met je trainer? En waar kom je dan zoal achter?

demerspurter
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2006 02:27

demerspurter 13 mei 2006 14:47

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Mei 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 13 Mei 2006

Staat er goed bij Casran! Welke kleur is de Powercontrol (als je de kleur tenminste zelf kan bepalen)? Denk dat een zwarte hier het beste bij staat.


Ik heb me er een tweede Powercontrol bijgevraagd; het laat me de mogelijkheid om ook vrienden eens met de SRM Pro te laten rijden... en bovendien moet ik dan niet steeds de offset (interne weerstand) veranderen als ik tussen de fietsen wissel!Lang getwijfeld of ik geen witte Powercontrol zou nemen, lekker eye-cathing, maar toch maar voor de zwarte gegaan:


Prachtig Casran ! Hoe je hat toch allemaal weer doet e
<br>

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 mei 2006 18:02

Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 13 Mei 2006

Ik dacht ergens te lezen dat je liever niet met een compact crankstel reed?Ziet er wel erg stoer uit moet ik zeggen hoor.


Juist, ik was er vroeger niet voor te vinden, maar na wat rekenwerk en overleg met een Amerikaanse trainer ben ik overtuigd!
I n combinatie met een 11-21 cassette (lichtere cassette, kortere ketting... allemaal gewichtswinst) zijn er veel mogelijkheden: - 34x21 geeft me een kleiner verzet dan 39x23, wat ik kan gebruiken volgende week in een etappekoers waar we meermaals over La Redoute en steilere helingen gaan - 50x11 is zwaarder dan 53x12 !! Dus daar kan je behoorlijk hard mee gaan. Als je gaat rekenen is het helemaal niet onlogisch... En met 11-21 kan je tandje per tandje je verzet regelen. Basso reed vorig jaar een compact in de Giro.

 
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 13 Mei 2006

Mooi hoor, persoonlijk vind ik zwart het beste. Goed geregeld Casran... Interpreteer je je wedstrijd gegevens ook met je trainer? En waar kom je dan zoal achter?


Ik leer toch wel mooier m'n zwakke punten ontdekken, en de koers mooi te analyseren. Nogal moeilijk om zomaar vlug uit te leggen, maar ik haal er wel hele interessante zaken uit.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

matiz
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jun 2005 23:35

matiz 13 mei 2006 18:17

Ik hoop voor je dat de SRM problemen die je met je trainingsfiets nu achterwege blijven. Blijf het een mooi geheel vinden, je fiets. Na al die 'flashy' pina's met 'vlammende wielen'  blijft deze fiets een verademing voor mijn ogen.
Matiz

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 mei 2006 18:53

Quoten: Origineel geplaatst door Matiz op 13 Mei 2006

Ik hoop voor je dat de SRM problemen die je met je trainingsfiets nu achterwege blijven. Blijf het een mooi geheel vinden, je fiets. Na al die 'flashy' pina's met 'vlammende wielen'  blijft deze fiets een verademing voor mijn ogen.


Bedankt, Matiz. Ik hoop ook dat dit iets beter gaat... maar ik heb nu toch weinig kans om zonder power-gegevens te vallen voor langer dan een dag.
De installatie van de SRM kabeltjes was wel even zoeken, omdat mijn MXM-frame aan het bracket geen platte kant heeft om de power-sensor op te plaatsen en omdat de powermeter kleiner/compacter is dan m'n andere SRM. Ik loste het op door de sensor op de zitbuis te plaatsen, en het rekkertje onder het bracket door te trekken, zodat de sensor omlaag gehouden wordt.
 
Voorlopig heb ik de Powercontrol als volgt op het stuur aangebracht: ik heb de mount van SRM iets uitgerokken door hem met een lucifer op te warmen en aangespannen met een plastic strip. Niet ideaal, maar het gaat voor even. TS-Biker maakt me een speciaal tussenstukje (zoals ik eens in de topic over SRM getoond heb).
   
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 13 mei 2006 23:01

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Mei 2006
Lang getwijfeld of ik geen witte Powercontrol zou nemen, lekker eye-cathing, maar toch maar voor de zwarte gegaan:


Is denk ik ook wel het beste, een witte was waarschijnlijk te geweest.

Nu blijft er natuurlijk één vraag over, wat weegt de fiets nu?? Ga je het gewicht nog proberen te verlagen of hou je hem zo voor een tijdje?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 mei 2006 12:59

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 13 Mei 2006

Nu blijft er natuurlijk één vraag over, wat weegt de fiets nu?? Ga je het gewicht nog proberen te verlagen of hou je hem zo voor een tijdje?


Ik heb 'm nog niet kunnen wegen... maar ik wacht nog even. Deze morgen heb ik een mailtje gekregen van iemand die zo vrijgevig is mij ongevraagd een Schmolke carbon stuur en een paar Syntace stuurpennen toe te sturen ; komen volgende week toe.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

thomskie
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:23

thomskie 14 mei 2006 14:07

kreeg ik maar zo'n mails ...

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 14 mei 2006 14:41

ik ben nog op zoek naar een syntace f99 110mm...

Plaats reactie