Pagina 19 van 540
Scott-site
Geplaatst: 08 dec 2005 19:10
door martijntijn
Zo rond januari ga ik overstappen op een scott frame. Welnu, ik zit al een tijdje te dubben over welke vork ik er op zal gaan zetten: de Easton EC90 SLX, of de Look HSC5 SL, zie hieronder. Qua gewicht zitten ze erg bij elkaar in de buurt, qua looks ben ik geneigd eerder voor de Look te gaan, omdat de Easton alleen nog maar mat-vorken maakt en dit niet zo mooi staat in een "hoogglans" carbon scott frame.. Maargoed, wie weet er wat te vertellen over de rij-eigenschappen van deze vorken?
Ook heb ik begrepen dat op de Look vork de balhoofdring overbodig is geworden door de conische vorkkroon. Zijn er verder nog grote voor- en nadelen?
Bedankt, martijn.
Scott-site
Geplaatst: 08 dec 2005 21:21
door sharkman
Ik rijd met de look. Geen voor of nadelen allen dat je het aantal fietsenmakers die de vork goed kunnen installeren decimeerd naar een stuk of 3 (vork is zeer gevoelig).
Beide vorken vallen vanwege hun carbon dropouts af voor wedstrijdgebruik (een snelle wielwissel kan schade betekenen). De Look is de betere vork van de twee.......
Scott-site
Geplaatst: 08 dec 2005 21:22
door luckyone
Scott-site
Geplaatst: 26 dec 2005 20:39
door leocuypers
eindelijk heb ik mijn eigen scott S20 dan gekregen, veel stijver dan mijn oude colnago master.
kijk maar eens
http://img333.imageshack.us/img333/1211/scotts209kj.jpg
wel maak ik me zorgen om het balhoof (mijn eerste fiets met een ahead system) ik zie tussen de vulringen en het frame een zilveren vulring zitten, komt hier geen vocht tussen?
http://img308.imageshack.us/img308/5609/balhoofd1qp.jpg
Scott-site
Geplaatst: 26 dec 2005 20:57
door ts-biker
Deze ring dient om te bovenste lager recht te positioneren, hier kan id wel vocht in, ik raad U aan van om de 6 mnd uw kopserie eens proper te maken.Je kan er in de toekomst ook een betere kwaliteit insteken.Op het zicht vermoed ik dat het een goedkoper Ritchey model is.
Scott-site
Geplaatst: 26 dec 2005 21:07
door leocuypers
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 26 December 2005
Deze ring dient om te bovenste lager recht te positioneren, hier kan id wel vocht in, ik raad U aan van om de 6 mnd uw kopserie eens proper te maken.Je kan er in de toekomst ook een betere kwaliteit insteken.Op het zicht vermoed ik dat het een goedkoper Ritchey model is.
wat bedoel je met schoonmaken, het lagerstel eruit halen (alleen boven) en dan nieuwe vet erop? is dat dan alles . ziet er inderdaad simpel uit, heb hem zojuist uitelkaar gehad. en wat moet ik er dan beter insteken, lagers of afdekreing?
Scott-site
Geplaatst: 26 dec 2005 21:14
door ts-biker
Quoten: Origineel geplaatst door leo cuypers op 26 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 26 December 2005
Deze ring dient om te bovenste lager recht te positioneren, hier kan id wel vocht in, ik raad U aan van om de 6 mnd uw kopserie eens proper te maken.Je kan er in de toekomst ook een betere kwaliteit insteken.Op het zicht vermoed ik dat het een goedkoper Ritchey model is.
wat bedoel je met schoonmaken, het lagerstel eruit halen (alleen boven) en dan nieuwe vet erop? is dat dan alles . ziet er inderdaad simpel uit, heb hem zojuist uitelkaar gehad. en wat moet ik er dan beter insteken (als ik beter wil), lagers of afdekreing?
ik gebruik de fiets maar voor wat rondjes in de avond uren (ongeveer 150 km in de week). moet er dan het beste spul in?
id,de onderste lager wordt meestal nog sneller vuil dan de bovenste !Of je er beter spul in wil dat moet je zelf weten hé, dat heeft niks met uw hoeveelheid km te maken !
Bijv : Ritchey WCS of FSA
zitten er reeds vaste (gesloten) lagers in ?
Scott-site
Geplaatst: 26 dec 2005 21:54
door leocuypers
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 26 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door leo cuypers op 26 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 26 December 2005
Deze ring dient om te bovenste lager recht te positioneren, hier kan id wel vocht in, ik raad U aan van om de 6 mnd uw kopserie eens proper te maken.Je kan er in de toekomst ook een betere kwaliteit insteken.Op het zicht vermoed ik dat het een goedkoper Ritchey model is.
wat bedoel je met schoonmaken, het lagerstel eruit halen (alleen boven) en dan nieuwe vet erop? is dat dan alles . ziet er inderdaad simpel uit, heb hem zojuist uitelkaar gehad. en wat moet ik er dan beter insteken (als ik beter wil), lagers of afdekreing?
ik gebruik de fiets maar voor wat rondjes in de avond uren (ongeveer 150 km in de week). moet er dan het beste spul in?
id,de onderste lager wordt meestal nog sneller vuil dan de bovenste !Of je er beter spul in wil dat moet je zelf weten hé, dat heeft niks met uw hoeveelheid km te maken !
Bijv : Ritchey WCS of FSA
zitten er reeds vaste (gesloten) lagers in ?
toen ik het eruithaalde zag ik de kogellagers zitten (dus ik neem aan dat het geen gesloten lagers zijn), dacht dat op een fiets van 1850 euro toch wat beter spul opzat
moet de stuurpijp waar de stem opkomt vetvrij zijn of juist wat vet eraan (volgens mij vetvrij omdat dan de stem niet kan losraken, bedankt voor jouw reacties. onderhoud is voor mij geen probleem, ik sleutel en poets meer uren dan ik fiets.
Scott-site
Geplaatst: 26 dec 2005 22:40
door sharkman
De FSA lagers van een Scott zijn tot op heden altijd gesloten (afgesloten met rubber ringen) of ze moeten het vanaf model 2006 gewijzigd hebben. Als je je de vraag stel of een carbon vorkpijp nog vet moet hebben zou een boek voor startende sleutelaars misschien wel wat zijn..... (voor de goede orde: zonder dus).
P.s.: het genoemde lagersetje kost zo'n 6 Euro inkoop omdat ze anders nooit meer aan die 1850 Euro adviesprijs kunnen komen dus alle waar naar zijn geld...
Scott-site
Geplaatst: 30 dec 2005 15:29
door marcc
Heren,
weet iemand of en waar er nog ergens een CR1 limited frame te verkrijgen is??
hoorde overigens verhaal dat Scott CR1 frames zo spijkerhard zijn dat binnen in de buizen het carbon gaat ' klapperen' en lawaai gaat maken. Bovendien schijnt (van horen zeggen dus he) het frame geen enkel comfort te bieden en zou je na 80km gebroken thuis komen. Indianenverhalen??
Scott-site
Geplaatst: 30 dec 2005 16:29
door ts-biker
Quoten: Origineel geplaatst door MarcC op 30 December 2005
Heren,
weet iemand of en waar er nog ergens een CR1 limited frame te verkrijgen is??
hoorde overigens verhaal dat Scott CR1 frames zo spijkerhard zijn dat binnen in de buizen het carbon gaat ' klapperen' en lawaai gaat maken. Bovendien schijnt (van horen zeggen dus he) het frame geen enkel comfort te bieden en zou je na 80km gebroken thuis komen. Indianenverhalen??
Tja, jaloers hé Er zijn er nog te krijgen, al zal het niet makkelijk zijn om er één vast te krijgen.Welke maat zoek je misschien ?
ps : diegene die met hun andere merken getracht hebben om tijdens de AGR (150 km) ons (= 2 cr1's) te volgen die zijn id gebroken (en gelost) thuisgekomen !
Scott-site
Geplaatst: 30 dec 2005 18:16
door marcc
Maat M zou de goede moeten zijn. Bij salden hadden ze alleen nog een L staan en die was toch echt te groot. Mocht iemand er nog een tegenkomen dan hou ik me aanbevolen.
Alvast fijne jaarwisseling!