Pagina 19 van 59

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 10 jun 2005 15:50
door coulthard
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 10 Juni 2005


He Coulthard e.a, over wat voor een protocol hebben we het bij het Max vermogen bij omslagpunt. Is dat het hoogste vermogen wat je in een uur of een half uur kunt wegtrappen, of is het een oplopend protocol (zo ja, wat is dan de totale duur e.d. ....). Ben ik wel benieuwd naar.


Die test is afgenomen bij het sma in Deventer.De standaard testbepaling volgens de UCI is dat een test rond de 15 min. mag duren.Ik kreeg een zuurstofmasker op, die meet hoeveel zuurstof je opneemt. En daarnaast de standaard elektroden voor het meten van je harstslag.
Protocol: minuut 1 = 100 wattminuut 2 +50 watt = 150 wattminuut 3 +50 watt = 200 wattminuut 4 +25 watt = 225 wattminuut 5 +25 watt = 250 watt.......minuut 15 +25 Watt = 500
Dus eerste 2 minuten +50 watt, daarna elke minuut 25 watt.Je omslagpunt wordt dan gemeten aan de hand van de knik in de lijn van je VO2 max. (die gemeten wordt m.b.v. het zuurtsofmasker).Dan kijk je in de grafiek van de vermogens (grafiek met vermogen in combinatie met hartslag) en daaruit kan je dan dus halen hoeveel vermogen je had op je omslagpunt.

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 10 jun 2005 16:00
door trekoclv
kmoet woensdag naar het Dk Tijdrijden in Bergeijk (de Pielis) kheb op een tijdritfiets getraind met wielen en al en het scheelt veel op die 10 km.. dus mss toch maar tijdritfietskope..?

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 10 jun 2005 16:35
door zombie
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 10 Juni 2005


@ zombie
ik had in mijn goede periode bijna 6w/kg maar ben nooit geen klimmer geweest  (1m90/72kg - max 560watt)Er komt jammer genoeg nog veel meer bij kijken dan enkel al die cijfertjes.Wat ik wel had en nog steeds heb is "power" in mijn smalle benen.Als je wil zoek ik mijn test eens op en post ik hem hier?
TS


ja, post maar aub...
je moet wel ervan uitgaan van je watt/kg op omslag en niet op uwe max...
en wat is uw testprotocol ?
de meest verspreide manier is starten op 50w en om de 3' +50W... Sommige testen geven je ook 50w cadeau (bv. zij die bij Notthebohm (antwerpen) gaan)

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 10 jun 2005 17:50
door diamant
Ik denk dat ik nog zo een verstelbare stuurpen heb liggen.Als ik hem terug vind krijg je hem.Je moet hem wel komen afhalen.

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 10 jun 2005 22:49
door ts-biker
@ zombie
VO2 max : 4,88 VO2 max/ml/kg : 65.072 mmol : 352 watt (4,60 watt/kg) 77% max4 mmol : 396 watt (5,17 watt/kg) 86% max
omslagpunt 169
max 464 watt pols 179/6,19 watt/kg(die eerder geposte 560 moest 460 zijn natuurlijk !)
6,20 % lichaamsvetlonginhoud + 7 liter
TS

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 11 jun 2005 17:05
door stefann
Ik heb vandaag in Rozenburg gereden. Ik reed best goed (voor mijn doen) en ik ging mee met ontsnappingen enzo. Anderhalve ronde voor het eind vond mijn ploeggenoot het nodig om tegen het achterwiel van zijn voorganger te rijden, ik reed een paar plaatsen achter hem. En jawel....er lag 5 man op de grond en ik ging er overheen. Ik sloeg over de kop en kwam op mn rug terecht. Ik heb niet zoveel, wat kleine wondjes etc. Mijn ploeggenoot lag wel flink open.

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 11 jun 2005 22:04
door remi
Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 11 Juni 2005

Ik heb vandaag in Rozenburg gereden. Ik reed best goed (voor mijn doen) en ik ging mee met ontsnappingen enzo. Anderhalve ronde voor het eind vond mijn ploeggenoot het nodig om tegen het achterwiel van zijn voorganger te rijden, ik reed een paar plaatsen achter hem. En jawel....er lag 5 man op de grond en ik ging er overheen. Ik sloeg over de kop en kwam op mn rug terecht. Ik heb niet zoveel, wat kleine wondjes etc. Mijn ploeggenoot lag wel flink open.


oei! niet leuk dat vallen (heb ik dinsdag ook nog meegemaakt alleen niet zo erg)
ene ik ga wedstrijden rijden dit seizoen! haha ik moest me licentie nog betalen van de knwu dus tog maar wel een licentie! dus denk dat ik 2/3 wedstrijden ga rijden en dan weer verder met voetbal, gewoon ff kijken wat en hoe het is en of ik het volgend jaar of over 2 jaar serieus ga doen of dat ik definitief stop.
gr. Remi (en succes met herstellen)

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 13 jun 2005 02:03
door bike_add1ct
Ik heb dit weekend het Nederlands Studenten Kampioenschap MTB gereden, in het stadspark Klarenbeek te Arnhem.

Ik reed in de niet-licentiehoudersklasse. Verslagje:

Ik was gelijk goed weg, sprintte mezelf naar voren op het eerste stuk asfalt, daarna voorin de groep genesteld en begonnen aan de singletracks. Gewoon lekker meegefietst, maar ergens in de 2e ronde heb ik met wat anderen toch even wat tempo gemaakt waardoor we uiteindelijk met zo'n 3-4 man voorin fietsten. Ik deed samen met een andere veel kopwerk. Een paar ronden voor het einde (ik merkte dat ik bergop wel de sterkste was) ben ik weggepedaleerd, om een paar 100 meter te pakken. Toen ik de beruchte trap weer eens pakte sloeg het onheil toe: de ketting was van het onderste derailleurwieltjes geslagen en lag en nu gedraaid af, van de fiets af dus, ff inspecteren wat er aan de hand was en gelukkig had ik het weer vrij snel verholpen. Hoe anders was het 4 jaar geleden, toen eenzelfde soort incident op dezelfde trap mijn hele achterderailleur kapot trok. Desalniettemin viel ik van een comfortable 1e plaats terug naar de 4e-5e ofzo. Dus gelijk weer op de fiets en volle bak stampen. Dat de anderen blij waren met mijn pech was te merken aan het feit dat zij nu ook behoorlijk tempo aan het maken waren zodat ik niet terug zou kunnen komen. Maar ik kwam wel terug, en in de laatste ronde lag ik weer op kop, maar ik kreeg gezelschap van een ex-eliterenner die eerder was gevallen en zich teruggewerkt had. De laatste rond bleef ik gewoon stevig tempo aanhouden, en voor het laatste stuk asfalt naar het finishveldje gooide ik de lockout erop en wilde ik gaan aanzetten. Misschien had ik die lockout beter kunnen laten voor wat hij was, want op dat moment kwam de ex-eliterenner over mij heen gedenderd. De laatste stroken asfalt en singletrack waren te kort en te bochtig om nog langs hem te raken, dus hij mocht met opgeheven armen over de finishstreep. Ikke 2e.

Beetje balen dus, omdat ik lange tijd zicht had op een overwinning, maar toch... Buiten hetzelfde NSK 4 jaar geleden had ik nog nooit een MTB wedstrijd gereden, en vanwege een kapot achterwiel had ik pas sinds 2 weken weer wat MTB ritjes gedaan. De benen waren gewoon wel erg goed vandaag geloof ik. Bocht- en afdaaltechniek mag nog wat beter heb ik gemerkt. En die fiets hield zich heel goed, alles werkte perfect.

>Dus bijna de dubbel NSK weg = MTB, maar helaas. Wel de MTB smaak goed te pakken nu.

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 13 jun 2005 13:18
door amclassic-fan
Ik heb gisteren, zondag 12 juni, in Berg en Terblijt het klimcriterium gereden. Stond redelijk vooraan met de start. 1e klim paar plaatsen verspilt en m'n hartslag al hoger dan m'n max tijdens inspanningstest. Tijdens de 3e klim van de Geulhemmerberg kon ik het tempo echt niet meer volgen, en moest ik lossen. Toen met een paar andere gewoon maar de wedstrijd uit gereden als training. Uiteindelijk werden we naar 15 rondjes gedubbeld door de overblijfselen van het peleton. En Remi m'n gemiddelde was maar 32 over 60 km wedstrijd :P, voor het 1e onder de  40, alleen kwam dat nu wel doordat we ieder rondje de geulhemmerberg op moesten. In de afdaling nog een nieuw persoonlijk snelheidsrecord gehaald :D 84 km/h
M'n probleem was volgens mij dat ik niet in een ritme kwam in het begin van de wedstrijd, oorzaak hiervan: 3 weken geen wedstrijden gereden, en dus ook 3 weken bijna niet boven mlsshf geweest.
Op naar zaterdag 19 juni crit in Nijverdal.

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 13 jun 2005 13:25
door casran
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 13 Juni 2005
Ik heb gisteren, zondag 12 juni, in Berg en Terblijt het klimcriterium gereden. Stond redelijk vooraan met de start. 1e klim paar plaatsen verspilt en m'n hartslag al hoger dan m'n max tijdens inspanningstest. Tijdens de 3e klim van de Geulhemmerberg kon ik het tempo echt niet meer volgen, en moest ik lossen. Toen met een paar andere gewoon maar de wedstrijd uit gereden als training. Uiteindelijk werden we naar 15 rondjes gedubbeld door de overblijfselen van het peleton. En Remi m'n gemiddelde was maar 32 over 60 km wedstrijd :P, voor het 1e onder de 40, alleen kwam dat nu wel doordat we ieder rondje de geulhemmerberg op moesten. In de afdaling nog een nieuw persoonlijk snelheidsrecord gehaald :D 84 km/hM'n probleem was volgens mij dat ik niet in een ritme kwam in het begin van de wedstrijd, oorzaak hiervan: 3 weken geen wedstrijden gereden, en dus ook 3 weken bijna niet boven mlsshf geweest.Op naar zaterdag 19 juni crit in Nijverdal.



Sounds cool, dat wedstrijdje. Wel kort precies.
Goed opgewarmd? Belangrijk als er direct ingevlogen wordt of als er in de eerste 5km al een klim aan maximaal vermogen in zit...


Zaterdag 19 juni 2005 bestaat niet.

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 13 jun 2005 14:06
door coulthard
11 + 12 juni OZ wielerweekend (Zeeland)Beloftenkoers, 186 deelnemers.1e ettappe: 120 km (5 kasseistroken = 5 km kasseien)2e ettappe: tijdrit 9,5 km3e ettappe: 180 km (13 kasseistroken = 16 km kasseien)
Wat een timing had ik om dit weekend uit te ''zoeken'' als mijn slechtste van het seizoen.Ettappe 1 (120 km)De eerste ettappe werd ik al na 10 km gelost (alleen), ik dacht nu is het voorbij. De wind blaasde als een gek op het in lint-gevormde peleton en ik merkte direct dat de benen pap waren.Gelukkig kon ik een beetje tussen de auto's blijven en aansluiten bij een groepje renners die lek hadden gereden.We mochten finishen en uiteindelijk verloor ik/we 10 min.45 man reden niet uit.
Ettappe 2 (tijdrit 9,5 km)Ik moest als eerste starten van onze ploeg, logisch want ik was laagst geklasseerde. Tijdrijden is mijn vak, maar ik had nog niet zo een slechte dag gehad. Toch ging ik met goede moed ertegen aan. Warmde goed op op de tacx en om 18:09 uur vertrok ik. De eerste 3 km volle wind tegen en ik kwam totaal niet in mijn ritme. Ik draaide vierkant door de bochten en het was stoempen. Na 5 km kwam ik er echter een beetje doorheen. Gooide hem op de 11 en reed aan 55-60 in het uur met de wind mee. Maar het was niet mijn dag. Uiteindelijk een teleurstellende 47e plek. Mijn tijd was 13m 01s
Ettappe 3 (180 km, kasseien dag)Ik zal het proberen kort te houden, maar wat een dag heb ik gehad.De wedstrijd zelf was complete chaos, iedereen (behlave ik) is wel een keer gevallen, het regende af en toe behoorlijk en de kasseien waren spek en spek glad. Auto's reden in de sloot, motoragenten gingen onderuit en mechaniciens draaiden overuren.
Mijn verhaal is een beetje hetzelfde beeld als gisteren (althans de eerste kilometers); toen ze het op de kant gooiden vloog ik zo naar achteren en moest ik lossen na 25 km. Tussen de auto's had ik het loeizwaar, maar mijn ploegleider schreeuwde dat ik moest doorrijden. Dus dat deed ik. Het viel een beetje stil in het peleton en ik sloot weer aan (als een fietsend lijk).10 km later moest ik echter weer lossen. Wagen 1 passeerde me, toen 2, bij wagen nr. 20  (van de 25) viel het peleton weer een beetje stil en kon ik van wagen naar wagen sluipen. Opnieuw kon ik met heeeeel veel moeite aansluiten in het peleton. Maar met nog 130 km voor de boeg zag het er somber uit.
En toen gebeurde een bijna wonder. Het peleton viel iets stil en ik reed vol in de wind aan 50 er langs en binnen 1 minuut zat ik aan kop van de wedstrijd. Ik draaide 10 km mee voorin, toen er iemand demarreerde. En je raad het al; ik sprong mee.10 km hebben we met zijn 2-en gereden toen nog eens 9 man aansloten. Maar ja als je eerst 2x wordt gelost en vervolgens aan kop rijd gaat natuurlijk nooit lang goed. Het lampje ging dan ook langzaam uit en na 135 km moest ik op een kasseistrook lossen. 10 km later moest ik ook het peleton (in de finale, op een aaneenstapeling van kasseistroken) laten gaan.
Iedereen was verbaasd, ik zelf ook, dat ik eerst 2x werd gelost en daarna in de kopgroep zat.Ook de camera man, die mij 10 min. lang in beeld had toen ik achteraan het peleton op het elastiek zat, keek verbaasd toen ik een half uur later in de kopgroep zat.Als er nog mensen zijn die in Zeeland wonen, ik ben de man in de NEON-verlichting die in het begin achterin bungelt en na 65 km in de kopgroep zit. Nummer 36 had ik. Ik ben benieuwd of ze het uitzenden.

Nog gekoerst vandaag?

Geplaatst: 13 jun 2005 15:17
door gaartman
Ik heb vandaag zowaar ook wat te posten op dit topic. Heb dit weekend ook het Nederlands Studenten Kampioenschap MTB gereden, in Arnhem ook bij de niet licentiehouders.
Na de zaterdag de hele dag in de weer te zin geweest bij de organisatie was het zondag dan zover, de 1e maal een wedstrijd fietsen, en wat voor een. Ik startte met m'n superdeluxe Grisley, ahum, als allerlaatste, opzicht wel jammer maargoed. Bij de eerste bocht het bos in, was het dringen geblazen en oponthoud. Wilde de 1e ronde redelijk rustig aan doen, maar ja de geestdrift wilde meer, de inhaalrace kon beginnen. Na een stuk of wat mensen ingehaald te hebben, kwam ik iets te enthousiast een bocht uit, en toucheerde ik het prikkeldraad lichtjes, alleen snee in de vinger, doorfietsen. Met m'n lekkende vinger de 2e ronde in, en met een hoop kabaal de trap af denderen, super! Was trouwens topplek voor bidonverzamelaars, lagen er 'tig zag ik later.Iets later een keer gevallen, toen ik half gesneden werd terwijl ik iemand buitenom wilde inhalen in een klimmetje ging dus niet hard. Vervolgens lekker doorgefietst in m'n eigen tempo, en de ene na de andere ingehaald. De laatste ronde ging me ook nog goed af, op het laatste stuk asfalt voor de finish nog even lekker aangezet en uiteindelijk 26e geworden.
Achteraf gezien baal ik ervan dat ik niet wat dieper ben gegaan, toch iets te voorzichtig geweest misschien, de beentjes voelden nog errug goed, maar ach 't is ook een 1e keer he. Het was verder een topweekend, veel sfeer, lekker uitgeleefd, mooi parcours, veel nieuwe ervaringen, smaakt naar meer!!!