Pagina 19 van 25
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 11:24
door rbr
eelcoz schreef:Superstick schreef:Jeminee, wat een ding was dat zeg! Je zou er maar moeten opfietsen...
Ik kijk al jaren wielrennen, maar ben toch nog redelijk een leek. Echter dacht ik ook meteen aan een te zwaar verzet bij Mollema. 'Schakel nou terug, jongen', schreeuwde ik tegen de televisie. Maar blijkbaar kon dat niet meer... Stond al op z'n lichtst....
Overigens had ik net voor mezelf besloten dat, wanneer ik aan een nieuwe fiets toe ben, er nooit een 'triple' op zou zetten. Blij dat Maarten den Bakker dat met me eens is (al ben ik verre van een professional).
Tja, voor Mollema zou een triple gisteren niet verkeerd zijn geweest. Echt ongelooflijk dat je denkt dat je met 36/28 wel toekomt op de Angliru. Een beginnersfout als je het mij vraagt plus een slapende begeleiding (mechaniekers).
Ducrot had behoorlijk wat commentaar op de compact keuze van velen. Ik snap inderdaad de keus van Molleman niet. Je kunt het zelfs perfect uitrekenen met welk verzet je moet fietsen. Als het dan niet past op je fiets, bouw je hem om of neem je de "reserve". Een ploeg kan zich perfect voorbereiden op deze etappe!
Weet iemand welk verzet Poels had?
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 11:47
door thestudent
Poels reed volgens mij met een 34*28 als lichtste verzet.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 11:58
door loos
Ook ik heb genoten, gisteren op de Angliru.
Maar kon me ook niet aan de indruk onttrekken dat velen een te zwaar verzet hadden.
Er waren er zoveel aan het harken!
Waar gaat dit over?
Iedereen was toch gewaarschuwd?
Had alleen Cobo zijn huiswerk gedaan?
Waar is de ploegleiding dan voor, zij weten toch ook dat Mortirolo, Zoncolan en Angliru tot de HHC behoort?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat als iedereen een Shimano triple of Sram Apex derrie had gehad met 32 of 34 achter, er niet zo'n slagveld was aangericht.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 13:01
door pinkman
Ik vond met velen van jullie dat er te zwaar gereden werd. Blijkbaar is het toch nog " not done " voor velen om met 34/30 te rijden. Dit wordt aangemoedigd door journalisten als Ducrot die uitspraken doen dat een wielrenner zich moet schamen als hij niet boven kan komen op een 39/25 ! Belachelijke uitspraak voor iemand die constant alles zegt te weten over het " nieuwe wielrennen ".
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 13:07
door eelcoz
.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 13:18
door amclassic-fan
Angliru was niet het enige dat op 't programma stond voor de dag. Zeker als het er op de voorgaande klim al hard gekoerst wordt dan rijdt een 34 met een 11-32 cassette wel erg vervelend voor een profrenner die gewend is om 39 met 11-23 te rijden. Dat zal wel meegespeeld hebben in de keus voor een 36 voor Mollema.
En met harken kom je ook wel boven. Schumacher reed een paar jaar geleden ook steeds met een groot verzet in de Tour, nu had hij wel wat hulp van Cera. Met 50 omwentelingen naar boven harken is te weinig, maar met 100 omwentelingen naar boven proberen te rijden heeft ook geen zin.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 13:45
door mrcoffee
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 13:56
door eelcoz
.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 14:08
door kxlight
eelcoz schreef:Ik weet trouwens dat ik nu iets heel raars ga zeggen, maar waarom er niet gewoon een triple op gooien?
... gewicht...
... minder mooilopende kettinglijn...
... grotere kans misschakelen...
... andere shifters monteren...
... geen porum...
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 14:21
door eelcoz
.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 14:25
door wasbeer2006
kxlight schreef:eelcoz schreef:Ik weet trouwens dat ik nu iets heel raars ga zeggen, maar waarom er niet gewoon een triple op gooien?
... gewicht...
... minder mooilopende kettinglijn...
... grotere kans misschakelen...
... andere shifters monteren...
... geen porum...
Nou een paar kan je er toch weglaten lijkt me,
Gewicht? die fiets zit er toch ruim onder de 6.8
Misschakelen? ik heb nog nooit misgeschakeld op mijn mtb
Kettinglijn? dat valt te bezien, ik denk bij een prof nog beter omdat het buitenblad iets verder naar buiten staat en ze ook meer op de kleine kransjes rijden
andere schifter monteren? Ja, sterker nog zouden ze een ultegra 3speed bij zich hebben........
Geen porum? mwwaaa zou dat ze boeien voor een beter klassering?
Vind mollema wel goed rijden lekker relaxed, die jongen kan best sturen, zit vaak waar ie moet zitten. prima!
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 05 sep 2011 14:28
door de zwarten
Leve Campagnolo.
Geen andere shifters nodig bij triple.
Mogelijkheid tot 29T achteraan met korteslag derailleur.
Mits goed afgesteld zeer kleine kans op misschakelen.
En net bij een triple heb je altijd een veel mooiere kettinglijn (maar je moet willen schakelen en erop letten, en ja je kan erover discussiëren maar in praktijk is het verschil miniem).
En voor het gewicht en porum zou ik het echt niet laten... Zeker niet als je je fiets kan tweaken tot minder dan 6.8 zonder triple.
Met 30-28 kom je dan uit op hetzelfde verzet als 34-32 wat Cobo had (dus een 29T achter hoefde zelfs niet).
En dan had je nog het voordeel van een 39 of 42 middenblad, en een 52 of 53 buitenblad, tegenover een compact waarbij je vasthing aan 34-50.
José De Cauwer zei het ook al: Met een triple ben je altijd en overal het beste mee.