Hij heeft niet alleen een onwaarschijnlijk idee, maar maakt er ook nog werk van. Hij steekt er tijd en moeite in (geld weet ik niet) en loopt grote kans op reputatieschade als het mislukt, maar blijft desondanks voor het idee staan. Indien het mislukt wordt hij mogelijk publiekelijk afgebrand en zal de rest van zijn leven voortleven als de man van dat waanzinnige bergidee. Er zijn 1000 redenen te noemen om het niet te doen, maar als je desondanks erin blijft geloven vind ik dat getuigen van lef.litespeed schreef:Waarom heeft hij lef? Hij draagt geen enkel risico, heeft de tijd van zijn leven en wat de conclusie ook wordt (en wat de evt activiteiten daarna ook worden), hij was enkel diegene met het idee en de motivator om mensen/bedrijven samen te brengen. Hij geeft niet de onderbouwing voor de conclusie straks en is dus 0,0 verantwoordelijk voor het verdere verloop.Herman_N schreef: Maar 1 ding moet ik hem nageven, hij heeft wel lef om met zo'n gedurft plan te komen.
Lef heb je bijvoorbeeld als je a la Richard Branson eigen geld in een gedurft plan stopt met het geloof dat je het terugverdient en meer.
De nederlandse berg
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ik ben gewend om af te gaan op feiten en niet op aannames. De mensen die in dit topic gereageerd hebben ken ik niet en ik weet, net zo min als jij, wat hun kwaliteiten zijn. Daar kan ik dus niet op afgaan en je zult miij ook niet betrappen op een mening over de haalbaarheid.amclassic-fan schreef:@Herman, heb je wel eens verzonnen wie er bij die bouwbedrijven aan 't rekenen zijn? Ik heb zo'n vermoeden dat 't technisch geschoolde HBO'ers en WO'ers zijn, een heel aantal mensen die in dit topic gereageerd heeft heeft ook gewoon een technische studie gedaan en weten echt wel waar ze 't over hebben.
Er wordt op dit moment al belastinggeld aan de fictieve berg van Thijs besteed en dat gaat mij 3 stappen te ver. Het is een leuk discussie onderwerp voor op een forum of tijdens de borrel, maar het schiet veel te ver door.
Het enige dat ik vind is het volgende:
1. Het lijkt me wel een leuk idee zo'n berg.
2. Ik verbaas me over de emotionele reacties van sommigen nog voordat er concrete plannen zijn.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Reputatieschade? Publiekelijk afgebrand? Nog 1x: hij heeft een idee (dat is een aanname dat het zijn idee is voor het gemak) en anderen (planontwikkelaars, ingenieursbureau, whatever...) dragen straks 'verantwoordelijkheid' voor de conclusie. Zij zijn immers capabel en hij is maar een leek op dit gebied met zo maar een idee. 0,0 lef voor nodig. Je moet het alleen niet erg vinden om in de publiciteit te staan. Hee, da's toevallig...dat vindt hij ogenschijnlijk totaal niet erg...
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Wat ik graag wil weten, wie van ons woont er in Flevoland of Noord Holland? Dat zijn toch de delen die er de meeste invloeden van zullen ondervinden?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
ik woon er niet, maar als die berg er komt, wil ik er wel naartoe verhuizen
ook een manier om een berg in zee te maken : http://www.nu.nl/buitenland/2704455/vul ... e-zee.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ook een manier om een berg in zee te maken : http://www.nu.nl/buitenland/2704455/vul ... e-zee.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem aan dat het idee is om zo'n berg in Flevoland te bouwen? Althans, dat is de enige provincie in Nederland waarvan ik me voor kan stellen dat er nog enigszins een kansje is dat je zo'n groot stuk land vrij gaat spelen (tenzij je de berg in zee gaat bouwen). In de rest van Nederland wonen simpelweg te veel mensen per vierkante km. Overigens neem ik het idee ook niet al te serieus, maar zolang er alleen door private partijen geld in wordt gestoken, moeten ze lekker zelf weten wat ze doen.superrose schreef:Wat ik graag wil weten, wie van ons woont er in Flevoland of Noord Holland? Dat zijn toch de delen die er de meeste invloeden van zullen ondervinden?
Aantal weken geleden is Thijs bij ons op de club geweest als gastspreker. Erg leuk verhaal, of die berg er gaat komen is niet de vraag. Maar of wij het ooit gaan meemaken durf ik echt niet te zeggen, maar als we zo doorgaan met groeien als wereld bevolking. Gaan zulke 'bergen' er zeker wel komen.eelcoz schreef:Ik neem aan dat het idee is om zo'n berg in Flevoland te bouwen? Althans, dat is de enige provincie in Nederland waarvan ik me voor kan stellen dat er nog enigszins een kansje is dat je zo'n groot stuk land vrij gaat spelen (tenzij je de berg in zee gaat bouwen). In de rest van Nederland wonen simpelweg te veel mensen per vierkante km. Overigens neem ik het idee ook niet al te serieus, maar zolang er alleen door private partijen geld in wordt gestoken, moeten ze lekker zelf weten wat ze doen.superrose schreef:Wat ik graag wil weten, wie van ons woont er in Flevoland of Noord Holland? Dat zijn toch de delen die er de meeste invloeden van zullen ondervinden?
De berg als recreatie en toeristisch object is al achterhaald. Daar is zo'n berg gewoon veel te duur voor. De inkomsten zouden moeten komen in onroerend goed en energie/voedsel productie.
Als hij er komt dan wordt het waarschijnlijk in het water/ijsselmeer. Voor Almere of bij ons voor de Noordoostpolder/Lemmer zijn de 2 plekken met grootste kansen. Zo'n berg kan in theorie ongeveer een hele grote stad voorzien van voedsel en energie en dan is handig als ie ook dicht bij een grote stad zou komen.
Er wat ik begrepen heb wordt er geen gebruik gemaakt van subsidie gelden en gaat dat ook niet gebeuren. Dus dat verhaal over belastinggeld weet niet uit welke duim dat komt?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
completely stoned, maar ook jij en thijs een gelukkig nieuwjaar! veel fietsen, verse zuurstof is gezond voor de hersensalstro schreef:Aantal weken geleden is Thijs bij ons op de club geweest als gastspreker. Erg leuk verhaal, of die berg er gaat komen is niet de vraag. Maar of wij het ooit gaan meemaken durf ik echt niet te zeggen, maar als we zo doorgaan met groeien als wereld bevolking. Gaan zulke 'bergen' er zeker wel komen.eelcoz schreef:Ik neem aan dat het idee is om zo'n berg in Flevoland te bouwen? Althans, dat is de enige provincie in Nederland waarvan ik me voor kan stellen dat er nog enigszins een kansje is dat je zo'n groot stuk land vrij gaat spelen (tenzij je de berg in zee gaat bouwen). In de rest van Nederland wonen simpelweg te veel mensen per vierkante km. Overigens neem ik het idee ook niet al te serieus, maar zolang er alleen door private partijen geld in wordt gestoken, moeten ze lekker zelf weten wat ze doen.superrose schreef:Wat ik graag wil weten, wie van ons woont er in Flevoland of Noord Holland? Dat zijn toch de delen die er de meeste invloeden van zullen ondervinden?
De berg als recreatie en toeristisch object is al achterhaald. Daar is zo'n berg gewoon veel te duur voor. De inkomsten zouden moeten komen in onroerend goed en energie/voedsel productie.
Als hij er komt dan wordt het waarschijnlijk in het water/ijsselmeer. Voor Almere of bij ons voor de Noordoostpolder/Lemmer zijn de 2 plekken met grootste kansen. Zo'n berg kan in theorie ongeveer een hele grote stad voorzien van voedsel en energie en dan is handig als ie ook dicht bij een grote stad zou komen.
Er wat ik begrepen heb wordt er geen gebruik gemaakt van subsidie gelden en gaat dat ook niet gebeuren. Dus dat verhaal over belastinggeld weet niet uit welke duim dat komt?
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik heb t gecheckt en er zit zeer zeker wel belastingeld inalstro schreef:Aantal weken geleden is Thijs bij ons op de club geweest als gastspreker. Erg leuk verhaal, of die berg er gaat komen is niet de vraag. Maar of wij het ooit gaan meemaken durf ik echt niet te zeggen, maar als we zo doorgaan met groeien als wereld bevolking. Gaan zulke 'bergen' er zeker wel komen.eelcoz schreef:Ik neem aan dat het idee is om zo'n berg in Flevoland te bouwen? Althans, dat is de enige provincie in Nederland waarvan ik me voor kan stellen dat er nog enigszins een kansje is dat je zo'n groot stuk land vrij gaat spelen (tenzij je de berg in zee gaat bouwen). In de rest van Nederland wonen simpelweg te veel mensen per vierkante km. Overigens neem ik het idee ook niet al te serieus, maar zolang er alleen door private partijen geld in wordt gestoken, moeten ze lekker zelf weten wat ze doen.superrose schreef:Wat ik graag wil weten, wie van ons woont er in Flevoland of Noord Holland? Dat zijn toch de delen die er de meeste invloeden van zullen ondervinden?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Er zijn al 10 gemeentes die uitlatingen hebben gedaan dat ze 'de' berg wel in hun gemeente willen hebben. Dan zullen er toch al heel wat ambtenaren kaarten bestudeerd hebben. Op provenciaal niveau 't zelfde liedje.alstro schreef: Er wat ik begrepen heb wordt er geen gebruik gemaakt van subsidie gelden en gaat dat ook niet gebeuren. Dus dat verhaal over belastinggeld weet niet uit welke duim dat komt?