Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2012 10 juni

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 20 mei 2012 22:45

Als ik dat zo lees is 5uur starten dus verstandig? Zal nog maar ff wat ligt op mijn fiets zetten dan :)
Ik ga trouwens op de camping in Vadencourt staan de nacht ervoor. Nog meer mensen die daar verblijven? Het is immers maar 15min met de auto naar de start!
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 20 mei 2012 23:06

Overnachten:
Is persoonlijk. Net wat jij comfortabel vindt.
Mijn simpele situatie in 2010:
- Alleen naar Roubaix met de auto.
- Auto op het veldje langs Velodrome waar nu nieuwbouw oprijst.
- Bivak: slaapzak / matje in het gras langs de auto.
( bij regen kun je evengoed op de VIP-tribune luieren)
- Paar uurtjes wegdommelen.
- Brander aan, koffie, meusli en brood. Liggend vanuit de slaapzak. ( soort ontbijt op bed!)
- Vroeg op vanwege busarrangement Roubaix naar start.
TIP: Wacht tot de busaanhanger bijna vol staat met fietsen. Dan de jouwe. Zodoende jouw fiets als eerste eruit!
Fietsen zetten ze vast met stangen en de frames goed tegen elkaar. Krasje meer of minder: moet je niks om geven.
Je ziet ook tenten en een paar campers
Dag voor PR niet druk bij Velodrome. Je kunt alles rustig bekijken. Zoals de douches en wegdromen op de Piste.
Er is permanente bewaking.
Na PR: douches en alle comfort en je auto staat klaar. Kun je zo op huis aan...was nog 260 km rijden.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 mei 2012 19:00

@patrick: lijkt wel een militaire operatie ;) Maar je laat mooi zien dat dingen heel simpel kunnen zijn. Gewoon: DOEN!

Wellicht zijn er veel nieuwkomers die zich afvragen wat er op hun afkomt. Op m'n Parijs-Roubaix blog ben ik met grote ijver alle kasseistroken aan het beschrijven.

Op de verzamelpagina vind je een link naar een totaalkaart en linkjes naar pagina's van de diverse losse stroken. Op deze pagina's wat foto's, detailkaartje en een beschrijving.
Ik wil een week voor de toerversie alle stroken die ook in de profkoers zitten beschreven hebben.

Kasseistroken op Parijs-Roubaix Blog

LET OP: niet alle stroken die in de prof-editie zitten vind je ook terug in de toereditie. Dit heeft vaak met verkeerstechnische redenen te maken. Daarnaast zitten er ter compensatie in de toereditite een aantal stroken die de profs bespaard blijven.

Daarnaast staan in de route van de toerversie soms minder gebruikte namen zoals Pavé de Luchin wat het eerste stuk van Carrefour is.
Ook zitten er nog inconsistenties tussen de kaart en de route die de organisatie op hun website plaatsen.
Voorbeeld: Pave Duclos Lassalle neem je volgens de route NIET de bocht en ga je rechtdoor.
Zo fietste we ook in 2010. Volgens het kaartje doe je wel de lus naar Bourghelles.

Advies: volg op 10 juni gewoon de pijlen!

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 22 mei 2012 19:46

Gastheerg schreef:@patrick: lijkt wel een militaire operatie ;)
Wel een leuke ontgroening als je na 255 km een keitje mee mag nemen !
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mei 2012 08:49

Als er zo'n wind staat als gister dan zijn die 53km kasseien maar een flauw onderdeel van de dag :mrgreen:

M'n eerste keer (ergens halverwege de vorig eeuw) was ook de hele dag deftige wind tegen :shock: Slaap je wel hoor!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 mei 2012 13:48

Voor de grote dag heb ik Challenge Paris-Roubaix bandjes en H Plus Son velgen. Je moet wel eerst een maand naar de sportschool anders krijg je die bandjes niet over de velg. Durf met deze banden niet met een te lage druk te rijden want 1 keer lek en ik kom in het donker binnen :mrgreen:

Nog maar even naar de sportschool 8-)

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 29 mei 2012 13:59

Hallo allemaal.
Zijn er nog meer mensen die rond 5en starten? Ik zoek namelijk nog wat gezelschap tijdens het fietsen omdat al mn fietsmaten me voor gek verklaren ;)
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 29 mei 2012 18:13

volgens mij is het om 5 uur licht, dus rond die tijd zijn er vast meer!
Funny the way it is

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 30 mei 2012 20:46

kool486 schreef:volgens mij is het om 5 uur licht, dus rond die tijd zijn er vast meer!
Oh gelukkig.......
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

riherm1
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:28

riherm1 31 mei 2012 07:40

na een periode van twijfel is de kogel door de kerk: ik ga 'm doen: PR 2012.
Inmiddels m'n stalen pinarello weer opgetuigd en ikzelf ben er ook wel klaar voor.
Dat late beslissen heeft wel als nadeel dat logistiek nog niet alle details zijn ingevuld.

Mijn plan is als volgt:
- ik parkeer op 9 juni mijn auto in Roubaix
- stap aldaar in de trein naar bohain met fiets en tent
- ga een dagje fietsen en ik rijd zondagavond voldaan weer naar huis

Dit plan heeft als onvolkomenheid dat het niet voorziet in vervoer van tent en dergelijke van Bohain naar Roubaix.
Is er iemand die 's ochtends rond vijf uur met een volgauto in Bohain staat waar ik een tent en een tas in kan stoppen?
Ik zou super dankbaar zijn en wil die dankbaarheid graag uitdrukken in een mooie fles van het één of ander.
groet, Richard

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mei 2012 07:44

kool486 schreef:volgens mij is het om 5 uur licht, dus rond die tijd zijn er vast meer!
Hoewel NIET echt donker wordt moet je er vanuitgaan dat het door de politie nog als nacht wordt beschouwd. Tot de eerste controle zou ik zeker met licht en een vestje rijden. Of om 6 uur starten. Je hebt tijd zat om binnen te komen want het is dit keer maar 210 en je mag tot 20:00 binnenkomen.
Waar Kool486 woont is het overigens op dit moment veel en veel eerder licht dan bij de start van PR. Dat scheelt fors. Beetje lastig uitleggen met kreeftkeerring.

De Franse politie kan erg streng zijn met licht en vestjes! Overigens ook een goed idee omdat je na 20 km op de kasseien zit en daar zitten een paar holle wegen bij. Ik start om 5 uur en neem het risico niet om zonder te rijden.

Overigens let ook op dat je de flitsinfo uit je Tom Tom hebt gehaald want dat kost maar liefst 1500 euro!

Wie spullen (jackjes, lampjes, mouwstukken) kwijt wil kan deze bij ons in de auto gooien pik je het op de wielerbaan of thuis weer op.

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 31 mei 2012 10:43

@riherm1: je hebt pm (en vervoer voor je spullen)
staal.....what else.....??

Plaats reactie