La Marmotte 2012
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik ben zelf ook wel eens onder slagbomen door gegaan, als je je verstand een beetje gebruikt zie ik er weinig risico's in. Als je een km onder de top al door sneeuw heen moet fietsen weet je dat je gewoon om moet draaien, omdat je ook een km aan de andere kant door de sneeuw moet afdalen. Daarnaast is een afgesloten weg niet schoon, de sneeuw voert stenen mee die op de weg achter blijven. Dus je moet heel rustig afdalen.
Mocht er wat gebeuren dan komen de hulpdiensten toch wel. Als jij er kan fietsen op een racefiets kan er ook wel een ambulance komen (een slagboom kan zo open) en anders hebben ze wel een helicopter staan in de wintersport gebieden. (moet je de volgende vakanties misschien wel overslaan om de rekening van 't vluchtje te betalen )
Mocht er wat gebeuren dan komen de hulpdiensten toch wel. Als jij er kan fietsen op een racefiets kan er ook wel een ambulance komen (een slagboom kan zo open) en anders hebben ze wel een helicopter staan in de wintersport gebieden. (moet je de volgende vakanties misschien wel overslaan om de rekening van 't vluchtje te betalen )
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 mei 2007 01:46
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bedankt voor deze hints en tips. Het punt van hulpdiensten had ik mij inderdaad al gerealiseerd en zullen wij zeker meenemen in welke besluit tot actie dan ook. We gaan in elk geval eens kijken hoe de situatie is vanaf Valloire aan de noordkant totdat we bij de slagboom zijn. Heeft iemand enig idee waar die zich precies bevindt? Ik vermoed bij het landingsbaantje bij Bonnenuit. De slagboom aan de zuidkant is bij de Lautaret is goed te vinden met Google Earth Streetview. Aan de noordkant heb ik met Street view niets kunnen zien. De conditie van de afdaling moet normaal gesproken beter zijn dan de beklimming aangezien de afdaling zich aan de zuidkant bevindt.
voor info over opening van de bergpassen etc zie http://www.savoie-route.com/previsions_ ... ols-7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 mei 2007 01:46
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik vind wel webcams (zeer kleine plaatjes trouwens) bij de Lautaret langs de D1091 / N91 (waar het daarnet trouwens sneeuwde ). Actieve webcams op of rond de Col du Galibier die toch meer dan 600 meter hoger ligt heb ik nog niet gevonden. Elke link is zeer welkom.joseba5 schreef: <...>
Zoek even een paar webcams van de Galibier en dan zie je vanzelf of je er over kan.
FERME.turbodiesel schreef:Ik vind wel webcams (zeer kleine plaatjes trouwens) bij de Lautaret langs de D1091 / N91 (waar het daarnet trouwens sneeuwde ). Actieve webcams op of rond de Col du Galibier die toch meer dan 600 meter hoger ligt heb ik nog niet gevonden. Elke link is zeer welkom.joseba5 schreef: <...>
Zoek even een paar webcams van de Galibier en dan zie je vanzelf of je er over kan.
http://www.infotrafic.com/home.php
Ik zat zojuist mijn bevestiging door te lezen:
Lors du retrait des dossards, vous devez présenter ce document.
Nous vous rappelons que vous avez signé l’Engagement Cyclo Durable Je roule Propre, qui vous engage en toutes circonstances à : - Respecter les règles de sécurité (code de la route, eclairage et / ou gilet de visibilité dans les tunnels).
- Porter un casque.
- Ne jetez aucun déchets (papiers, bouteilles, ...).
- N’utiliser aucune substance ou produit dopant.
Ik snap dat ik geen doping mag gebruiken maar dat verlichting of veiligheidsvest in tunnels een vereiste is wist ik niet. Weet een van jullie hier meer van en wat doe je er mee?
Lors du retrait des dossards, vous devez présenter ce document.
Nous vous rappelons que vous avez signé l’Engagement Cyclo Durable Je roule Propre, qui vous engage en toutes circonstances à : - Respecter les règles de sécurité (code de la route, eclairage et / ou gilet de visibilité dans les tunnels).
- Porter un casque.
- Ne jetez aucun déchets (papiers, bouteilles, ...).
- N’utiliser aucune substance ou produit dopant.
Ik snap dat ik geen doping mag gebruiken maar dat verlichting of veiligheidsvest in tunnels een vereiste is wist ik niet. Weet een van jullie hier meer van en wat doe je er mee?
Gebruik je toch van die mini ledlampjes (wegen niks) en ben je toch in orde met het verkeersreglement.fly schreef:Ik zat zojuist mijn bevestiging door te lezen:
Lors du retrait des dossards, vous devez présenter ce document.
Nous vous rappelons que vous avez signé l’Engagement Cyclo Durable Je roule Propre, qui vous engage en toutes circonstances à : - Respecter les règles de sécurité (code de la route, eclairage et / ou gilet de visibilité dans les tunnels).
- Porter un casque.
- Ne jetez aucun déchets (papiers, bouteilles, ...).
- N’utiliser aucune substance ou produit dopant.
Ik snap dat ik geen doping mag gebruiken maar dat verlichting of veiligheidsvest in tunnels een vereiste is wist ik niet. Weet een van jullie hier meer van en wat doe je er mee?
Canyon Ultimate CF SLX - Sram Force - Fulcrum R0
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5
Mini ledlampjes krijg je als je je startbewijs afhaalt.
Dat was vorig jaar wel zo ja. Of dat jaar weer zo is... Ik zou eff een bliksembezoekje aan de HEMA doen voor vertrek. In Frankrijk een paar ledjes scoren lijkt me lastig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Ik heb ingeschreven voor de Trophée d'Oisans (hou zou dat komen ) en vertrek volgend week zaterdag. Op zondag gaan we dus de Vaujany gaan rijden. Twee vragen: moet je per rit een nieuwe chip gaan afhalen of is die geprogrammeerd voor alle ritten?
Ik denk om de korte versie van de Vaujany te rijden en Alpe d'Huez maar vooral bijhorende afdaling van col de Sarenne links te laten liggen. Kan ik ergens problemen verwachten als ik 'afsnij' en gewoon naar de finish rij in Vaujany? Hoef niet in de uitslag opgenomen te worden, dat is geen punt.
Ik denk om de korte versie van de Vaujany te rijden en Alpe d'Huez maar vooral bijhorende afdaling van col de Sarenne links te laten liggen. Kan ik ergens problemen verwachten als ik 'afsnij' en gewoon naar de finish rij in Vaujany? Hoef niet in de uitslag opgenomen te worden, dat is geen punt.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 09 jul 2010 17:42
Gaat geen problemen opleveren. Je kunt het volgens mij zelfs bij de start nog wijzigen en melden dat je de korte afstand gaat doen.
Die afdaling van de Sarenne is inderdaad een beetje link.
Die afdaling van de Sarenne is inderdaad een beetje link.