Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 14 nov 2016 20:16

Die velotoze dingen zijn echt waterdicht en loopt geen water in van boven als je ze goed aandoet (eerst voet erdoor en op bloot been en dan afrollen over de schoen). Zit alleen geen enkele ventilatie in want is gewoon een soort condoom voor je schoen. En je trekt ze na een paar keer kapot in mijn ervaring...

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 nov 2016 21:20

Avvocato schreef:Die velotoze dingen zijn echt waterdicht en loopt geen water in van boven als je ze goed aandoet (eerst voet erdoor en op bloot been en dan afrollen over de schoen). Zit alleen geen enkele ventilatie in want is gewoon een soort condoom voor je schoen. En je trekt ze na een paar keer kapot in mijn ervaring...
Talkpoeder gebruiken gaan ze niet plakken.
Mijn ervaring is wel na 3 uurtjes is het redelijk vochtig in de schoen ivm gebrek aan ventilatie.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 15 nov 2016 11:29

Bedankt voor je reactie, maar dat is nog niet helemaal wat ik bedoel. Ik doel eigenlijk op het zwarte gedeelte van deze overschoen. Dus ik zoek eigenlijk alleen een mantel van neopreen die aansluit op het been en ergens ron de enkel ophoudt. Misschien is een volledige overschoen de enige oplossing, maar dat is met de mw81 eigenlijk niet nodig. Het gaat puur om het afvoeren van "beenwater" over de ingang van de schoen.

i-mac

i-mac 15 nov 2016 11:33

Bospaadje schreef:Bedankt voor je reactie, maar dat is nog niet helemaal wat ik bedoel. Ik doel eigenlijk op het zwarte gedeelte van deze overschoen. Dus ik zoek eigenlijk alleen een mantel van neopreen die aansluit op het been en ergens ron de enkel ophoudt. Misschien is een volledige overschoen de enige oplossing, maar dat is met de mw81 eigenlijk niet nodig. Het gaat puur om het afvoeren van "beenwater" over de ingang van de schoen.
Dit misschien?

https://www.activeforever.com/pro-tec-n ... alf-sleeve

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 15 nov 2016 11:35

die overschoen van Bioracer lijkt me dan wel wat.. Easyfit, kga het bij de FM zelf eens navragen straks.

i-mac

i-mac 15 nov 2016 11:38

xml schreef:die overschoen van Bioracer lijkt me dan wel wat.. Easyfit, kga het bij de FM zelf eens navragen straks.
Die heb ik, en ik kan ze warm aanbevelen.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 15 nov 2016 13:05

werkt het echt zo subliem tegen de regen als het lijkt?

i-mac

i-mac 15 nov 2016 13:37

xml schreef:werkt het echt zo subliem tegen de regen als het lijkt?
Ik heb nog geen enkele keer natte voeten gehad. Maar ... ik fiets wel met Crudracer spatborden. Dat scheelt ook al veel.

Gebruikersavatar
Graham
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 apr 2013 21:33
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Graham 15 nov 2016 14:13

Hebben jullie het over deze overschoen http://www.bioracer.nl/nl/collection/16 ... tect-pixel ?

i-mac

i-mac 15 nov 2016 14:33

Graham schreef:Hebben jullie het over deze overschoen http://www.bioracer.nl/nl/collection/16 ... tect-pixel ?
Neen, het gaat om deze : http://www.bioracer.nl/nl/collection/11 ... oe-4-0-mm-

Trouwens ook verkrijgbaar in een 2.5mm dikte.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Graham
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 apr 2013 21:33
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Graham 15 nov 2016 14:50

Die zien er wel erg netjes afgewerkt uit. 4.0 zou prima zijn alleen nog een verkooppunt zoeken in Rotterdam.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 15 nov 2016 15:06

In de trailrunning wereld worden zgn. gaiters gebruikt. DIt zijn hoesjes welke je over je schoen plaatst om troep buiten te houden. Misschien is dit wat je bedoelt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie