Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ik hoor graag je mening over de kleding. (Bikemotion)

HenH
Forum-lid

HenH 18 apr 2011 11:19

Maar wanneer precies kunnen we een exemplaar kopen?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 18 apr 2011 13:17

Zie ook nu pas het topic.
Ik heb zojuist het hele topic "zo goed als" doorgespit.
Allereest heel mooi dat iemand zo'n dergelijk initiatief neemt, je moet het maar durven.
Een markt op "Nederlandse modellen" gericht, is ook een goed idee.
Zwart is vaak neutraal en doet het meestal goed, ik las al dat er meer kleuren bij gaan komen,
dat is ook een goede stap, blauw heeft mijn voorkeur :) , past natuurlijk ook goed bij de naam.
De "Retro look" doet het goed op het moment en lijkt me het in de nabije toekomst alleen nog maar beter te gaan doen.
Ook de kritische noten die zijn genoemd mogen gehoord worden, daar leer je (zoals eerder gezegd) ook weer van.
Bikers are not alone

paul@blueonbike
Forum-lid

paul@blueonbike 19 apr 2011 17:05

De laatste lootjes aan de website wegen het..., maar nog even en dan kan ik hem laten zien. Ondertussen lijkt te hier wel sinterklaas met alle wielerboeken die hier binnen komen, ook is het eerste evenement gepland. In samenwerking met Jens Mouris en zijn vriendin organiseren we op 3 mei een baan clinic op het Velodrome in Amsterdam. De combinatie baan en weg staat centraal.

Maar waar het echt om gaat is de kleding, de tweede samples worden nu gemaakt. De tweede samples van de petjes zijn onderweg en hoop ik morgen binnen te krijgen, die zijn net als de sokken zo goed als productie klaar.

@H&H ik wou dat ik het pressies kon zeggen, maar dat gaat niet, het hangt er vanaf of er nog veel aangepast moet worden aan de tweede samples.

@Puffdaddy leuk je reactie te lezen, voelt goed als mensen positief naar het idee kijken. Nog even en dan kan ik de eerste groep op de website uitnodigen voor een kritische blik.
Genieten van de fiets....

poets
Forum-lid

Gebruikersavatar poets 19 apr 2011 17:46

vol verwachting klopt mijn hart........
als het gelijkwaardig is als assos of rapha dan ben ik geïnteresseerd

in ieder geval heel veel succes en dat de samples gauw komen.

baskoomen
Forum-lid

baskoomen 21 apr 2011 15:16

@Paul,

enig idee wanneer we de website mogen aanschouwen?(dagen,weken?)
en zijn de sokken en petjes wel eerder beschikbaar, of tegelijk met de rest van de kleding?
BULLS Harrier 1 2009

paul@blueonbike
Forum-lid

paul@blueonbike 22 apr 2011 11:51

Even een update.

Het gaat deze week met "ups and downs".

Mooi nieuws is dat de tweede samples van de kleding volgende week komen.
Een teleurstelling was dat de petjes het verkeerde logo hadden, maar de kwaliteit is super en nieuwe samples worden nu gemaakt.
De sokjes waren nog niet zo als ik wilde en daar komen volgende week ook nieuwe samples voor.
Het is niet gelukt om deze week live te gaan met de website het gaat om de details (die ook de meeste tijd kosten). De website gaat begin volgende week live, via de nieuwsbrief zal ik dit aankondigen.
Mooie wielerboeken zijn binnen gekomen, een product wat weinig extra energie kost maar een goede aanvulling is op de kleding.
Met een ervaren en enthousiaste partner word het eerste blueOn road evenement georganiseerd een baanclinic voor beginners op 2 mei.

De vertraging in de kleding is flink balen maar deze moet gewoon top zijn. Aan de positieve kant heb ik nu wel de tijd gehad om een goede partner te vinden voor en "blueOn road" en heb ik een mooi aantal boeken en posters voor "ink&art" kunnen selecteren. Maar ik heb het niet meer over "ink&art" en "blueOn road", want dit lijkt wel reclame.

Het gaat om de kleding en ik hoor volgende week graag jullie reacties op de tweede samples.

Begin volgende week gaat de site live, als de tweede samples er zijn kunnen we weer gaan testen:-), heel vervelend met dit weer.

henschoten
Forum-lid

Gebruikersavatar henschoten 22 apr 2011 16:42

paul@blueOn bike schreef:... maar ik wil mij vooral richten op "mond op mond" ...(

kleinigheidje hoor, maar:

'mond op mond' komt wel voor in situaties van ademnood,

'mond tot mond' wordt wel gebruikt in de reclame.

Het veel gehoorde 'mond op mond reclame' zou dan vooral iets zijn voor tandpasta of kwauwgom, lippenstift, mondwater, dat soort dingen ;)

paul@blueonbike
Forum-lid

paul@blueonbike 23 apr 2011 13:20

@henschoten leuke reactie, ik zal er om denken. Wellicht is het in huren van een rondemiss een goede manier van "mond op mond" reclame.

paul@blueonbike
Forum-lid

paul@blueonbike 29 apr 2011 10:19

De website is woensdag live gegaan. Het was jammer dat het forum op read only stond, daardoor heb ik je niet kunnen uitnodigen. Hieronder vindt je een kopie van de uitnodiging. Ik hoor graag wat je van de website vinden. Als het goed is komen vandaag de tweede samples binnen.

De uitnodiging:
De website is live, blueOn bike heeft een gezicht. De website is een winkel en daar komt toch iets meer bij kijken dan een paar mooie pagina’s. Dirk en Martin van tmpldesign hebben de ideeën naar volle tevredenheid uitgewerkt. Natuurlijk worden er de komende weken nog puntjes aangepast worden maar we zijn zover dat we de site aan jou willen laten zien.

De kleding zal de komende tijd worden toegevoegd. Vanaf vandaag zijn de boeken, de op hout gelamineerde posters en de baan clinic beschikbaar op de website. En natuurlijk is de website de plek waar we je op de hoogte houden van de vorderingen met de kleding.

De presentatie van het kleding design
Tijdens de baanclinic van 2 mei zullen we de kledingdesigns presenteren aan onze gasten. Na deze presentatie is het design van de kleding ook te zien zijn op de website. We hebben nog een paar plaatsen voor de baanclinic vrij dus als je zin en tijd hebt ben je meer dan welkom.

bedanken en extra bekendheid
Ik heb veel goede reacties gehad op het blog en op het forum van fiets.nl. Met deze positieve en kritische opmerkingen heb ik mijn ideeën kunnen aanscherpen. Nu heb ik het volgende de bedacht zodat ik jullie kan bedanken en de eerste stap in het uitbreiden van de bekendheid maak:
Wie voor dinsdag 3 mei blueOn bike "leuk vind" op Facebook, "volgt" via Twitter of een reactie geeft op dit bericht krijgt een “rugnummer”. (alleen doen als je het idee echt leuk vind) Laurens, Jens en Thijs zullen maandagavond elk een cijfer twitteren zonder dat zij weten wie er op de lijst staat.

De winnaars zijn de rugnummers die corresponderen met het getwitterde cijfers. Dinsdag wordt er bekend gemaakt wie, Koos, Kenny en Johnny, In de Tour en De Muur nummer 32 gewonnen heeft.

Ik hoor graag wat jullie van de site vinden.

Groetjes, Paul

bibske
Forum-lid

bibske 29 apr 2011 11:38

Gefeliciteerd met je site, ziet er strak uit!
Misschien wil je wel nog even het stukje "service" checken, daar staat onder "herstelproces" uitgelegd hoe je je zending retour stuurt.
Dan een klein estetisch vraagje. Is het blauw van die punt bovenaan naast je menu dezelfde kleur als de tekst verderop? Het lijkt alsof die punt net een tikje donkerder is maar het kan ook aan mijn scherm liggen.

Wat mij betreft ben je erg goed bezig met je marketing, ik heb geen verstand van de theorie erachter maar ik weet donders goed wat bij mij werkt :)

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 29 apr 2011 11:46

1e reactie in dit topic, Bij een hoogwaardig product gaat het bij mij kriebelen als er overal "je" en "wij" staat. Als je de lezer wil aan spreken en laten zien dat het een product uit de top klasse is, zou ik "u" gebruiken. Daarnaast andere vormen als wij ik en zij vermijden.
zinnen als : Met de kleding richten wij ons op de pasvorm van het lichaam van de Nederlander. Aan de hand van de maattabellen weet je zeker dat je de juiste maat besteld

Het lichaam van de Nederlander staat centraal in/bij/met* onze pasvorm. Aan de hand van de maattabellen weet u zeker dat u de juiste maat besteld.

*doorhalen wat niet van toepassing is

VOor de rest was mijn eerste indruk dat ik niet direct kon zien dat het om kleding gaat. Ik had het idee dat ik naar een site met trainings info/collums aan het kijken was. http://www.assos.com/ <-- geen prettige site, wel logisch dat het om kleding gaat grote foto's met kleding. Jou hompage is denk ik iets te veel tekst. mensen scannen en gaan niet alle artikelen lezen. Je moet door klikken om bij de kleding te komen nu lijkt het alsof je kleding naast iets anders doet. Wellicht zit daar nog een winst puntje.

Hoop dat je er wat aan hebt (en dat andere het met me eens zijn ;-))

* toevoeging,

ben je bekend met de juridische zaken betreffende koop op afstand.

*In je eigen omgeving de kleding passen op een moment dat jou uitkomt kost slechts 1 euro. Mocht de kleding niet passen of heb je een andere reden om het product terug te sturen dan kan dit onder de volgende condities: ongedragen en ongewassen binnen 14 dagen. Je stuurt het product naar ons retour via TNT voor maximaal 1 euro. Na de ontvangst van het retourpakketje krijgt je van ons de aankoop- en de verzendkosten weer teruggestort *

Gaat namelijk niet helemaal op. Je hebt als consument 7 dagen na ontvangst nog altijd de mogelijkheid om aftezien van de koop.

paul@blueonbike
Forum-lid

paul@blueonbike 29 apr 2011 14:52

@ dirk jan, goed dat je reageert, ten eerste de speling daar ben ik mee bezig. Dit blijft een zwakte van mij en dat moet ik uitbesteden. Maar goed dat je me er extra op wijst. De keuze voor je en geen u heb ik bewust gemaakt omdat we fietsers onder elkaar zijn (de woorden van Tim Krabbe).

Je hebt gelijk dat er meer beelden van kleding moeten komen, die worden maandag geschoten, beelden zeggen zoveel meer dan woorden. Scheelt gelijk weer tekst waarin ik fouten kan maken.

Over de koop op afstand, daar ben ik me van bewust. Je bent verplicht om producten binnen 7 dagen zonder vragen terug te nemen, maar de verzendkosten voor het terugsturen zijn voor de klant.
Omdat ik vertrouwen heb dat als iemand mijn kleding in handen heeft hij of zij daar erg blij mee is ga ik nog flexibeler om met deze “juridische zaak”. Van 7 ga ik naar 14 dagen, zoals alle Thuiswinkel waarborg leden trouwens. Daarbij neem ik een deel van de verzendkosten voor het terugzenden voor mijn rekening. Het terug zenden kosten de klant maximaal 1 euro. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar werd ik op geattendeerd, H&M heeft dezelfde service.

Nogmaals bedankt voor je reactie, mocht er iets anders zijn waarover je twijfelt dan hoor ik het graag.

Paul

Plaats reactie