Vandaag gefietst in 2012
-
- Forum-lid
Heel gaaf weer! Mag je daar overal komen met de fiets? Ik heb nog nooit op het strand gereden maar dit ziet er toch echt uit als iets dat ik ook eens moet doen.
En dan met het sd kaartje gewoon in m'n camera ipv in m'n notebook. Dan kan ik ook weer wat meer plaatjes maken.
En dan met het sd kaartje gewoon in m'n camera ipv in m'n notebook. Dan kan ik ook weer wat meer plaatjes maken.
-
- Forum-lid
Da's mooi dan. Ik dacht dat je slechts op beperkte stukken mocht komen en dat het op sommige stukken ook nog afhankelijk is van het tijdstip. Weet eigenlijk niet waarom. Maar dat 'probleem' is dus opgelost. Wat is een mooie plek om het strand op te gaan om dit soort moois tegen te komen?
De meeste strandkilometers rijd ik tussen Wijk a/Zee en Callantsoog. De foto's hierboven zijn gemaakt tussen Bergen a/Zee en Camperduin. Maar grote kans natuurlijk dat dergelijke winterse taferelen langs de hele kustlijn te vinden zijn. Althans, morgen en wellicht ook maandag nog... gezien de laatste weersvoorspellingen!bottecchia schreef:Da's mooi dan. Ik dacht dat je slechts op beperkte stukken mocht komen en dat het op sommige stukken ook nog afhankelijk is van het tijdstip. Weet eigenlijk niet waarom. Maar dat 'probleem' is dus opgelost. Wat is een mooie plek om het strand op te gaan om dit soort moois tegen te komen?
Vergeet overigens niet de getijden in de gaten te houden. Mountainbiken bij hoogwater is immers onbegonnen werk! Zo zou je morgen prima over het Noord-Hollandse strand kunnen rijden tussen, laten we zeggen 12u00 en 18u00, zie de getijdentabel van Petten. Let wel, bij de strandopgangen rond de diverse kustdorpen zullen 's zondags ongetwijfeld wat meer wandelaars kuieren.
Om een idee te geven... De strandafstand tussen Egmond a/Zee en Callantsoog — van paal 38 tot paal 13 — is 25km. Dat is dan inclusief de (5km lange) buitendijkse strook van de Hondsbossche Zeewering. Met een heen-en-weertje zit je dus 50km op je zadel.
En zo is een retourtje van Wijk a/Zee naar Callantsoog 2 x 42km. O ja, en op de terugweg duwt de noordwestenwind (2 Bft) morgen in je rug.
-
- Forum-lid
Super, bedankt!
Weet niet of het de komende dagen nog gaat lukken maar dit ga ik zeker een keer doen.
Weet niet of het de komende dagen nog gaat lukken maar dit ga ik zeker een keer doen.
Afgelopen vrijdag en vanochtend een uurtje gefietst rondom Doetinchem. Ik ben er klaar mee! laat de dooi maar beginnen!
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."
-
- Forum-lid
Na die prachtige foto's van Buzz had ik voorzichtige plannen om vandaag richting de kust te gaan. Maar vanwege de zaterdagavond en de zondagochtend plannen was dat niet helemaal haalbaar. Zeker niet omdat ik ook nog Wales-Schotland moest kijken (Rugby, Six nations cup).
Daarom nog maar een keer de lokale sneeuw opgezocht met de mtb. Kon wel eens de laatste kans zijn van deze winter.
Toch nog 62 km verzameld en dus de warme choco had ik weer verdiend. Nu een lekker glaasje Caol Ila om de zondagmiddag af te sluiten.
Daarom nog maar een keer de lokale sneeuw opgezocht met de mtb. Kon wel eens de laatste kans zijn van deze winter.
Toch nog 62 km verzameld en dus de warme choco had ik weer verdiend. Nu een lekker glaasje Caol Ila om de zondagmiddag af te sluiten.
Na twee weken niet op de fiets was het vandaag heerlijk.
Helmond-Mierlo-Geldrop-Heeze-Someren-Asten-Heusden-Neerkant-Helenaveen-Liessel-Zeilberg-Deurne.
Helenaveen
het was een vetzooi op de weg
Helmond-Mierlo-Geldrop-Heeze-Someren-Asten-Heusden-Neerkant-Helenaveen-Liessel-Zeilberg-Deurne.
Helenaveen
het was een vetzooi op de weg