Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 02 mar 2013 13:37

dario schreef:Kennelijk wel dus. Is tenslotte ook niet zo'n heel erg lange koers (minder dan 200 km).
De Strade Bianche liggen er perfect bij. Daags tevoren nog nat en dag erop zon is het meest ideaal.
En ze hebben goed materiaal.

Ik zie ze het liefst een keertje op oude fietsen en - componenten.
Maar vanmiddag word zeker mooi !

Foto: Op de Monte Sante Marie tijdens L' Eroica 7 oktober 2012. Vergelijkbare omstandigheden van de Strade Bianche, wel warmer.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cervino op 02 mar 2013 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 mar 2013 13:52

bmwpower schreef:Van 14.00 uur tot 16.00 uur op Sporza zag ik inderdaad, nice! Maar finishen ze zo vroeg dan?
Heeft met het uitzendschema van de Italiaanse televisie te maken. Die wil later op de middag andere sporten uitzenden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 mar 2013 16:13

Fijne koers, fijne winnaar! (ook al heb ik absoluut geen sympathie voor zijn roemrijkere oom)
Alleen dwaas om in een Italiaanse wedstrijd zo'n irritante Brit het aankomst-interview te laten afnemen... :x
Wat vonden jullie eigenlijk van Sven Nys als co-commentator? Kan m.i. zeker nog beter, maar toch helemaal geen onaardig debuut, dunkt mij.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 02 mar 2013 16:35

dario schreef: Wat vonden jullie eigenlijk van Sven Nys als co-commentator? Kan m.i. zeker nog beter, maar toch helemaal geen onaardig debuut, dunkt mij.
Ik vond zijn verslaggeving prima. Ook de anekdotes uit zijn eigen sporttak is goed voer om er tussendoor bij te doen.
Wel denk ik dat hij het nog verfijnder kan weergeven als hij deze koers zelf ooit gedaan heeft.
Monte Sante Marie werd goed in beeld gebracht maar zeg er wat meer over zou ik zeggen.
En de vergelijking met Parijs Roubaix...nee, vind ik niet. Zie alleen al het hoogteprofiel op mijn website. P-R strakker, vlakker. Toscana is flair en zwier.
Dat je bij P-R flinke hobbels krijgt is zo. Jammer dat er in de verslaggeving niets gezegd werd over de vele wasbord ribbels en de rotspuisten op de
Strade Bianche. Dat rammelt ook als de pest.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 02 mar 2013 16:53

Was weer genieten vanmiddag. Voor mij staat de Strade Bianche echt al op het niveau van een voorjaarsklassieker. Alle aspecten die ik graag zie zijn aanwezig. Moser is ook een mooie winnaar. Cannondale gaat nog veel plezier hebben van deze tandem.

Volgend jaar ga ik denk ik maar eens foto's maken op Monte Sante Marie. En dan op zondag nog even de finish van de Roma Maxima meepakken. Het Vlaams openingsweekend heeft een volwaardig broertje gekregen.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 02 mar 2013 17:32

Schandalig mooie koers. Cannondale zet de boel aardig te kakken.....
Slagter 18e en dat is toch jammer.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 02 mar 2013 17:45

bottecchia schreef: Volgend jaar ga ik denk ik maar eens foto's maken op Monte Sante Marie.
Goed plan ! Wil je uniek beeld dan zou ik elders gaan staan. Het stond daar rijen dik foto camera's. Ik zou een steigertje maken ergens vanaf de zijkant gezien. Renners in beeld op een steil stuk met vergezicht. En dan als de speer nog even naar 1 van laatste steile gravel hellingen om die snuiten erop te zetten.
De heli camera had ze even goed in beeld vanaf opzij gezien op een steil stuk met het mooie landschap als omlijsting.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 02 mar 2013 17:57

Ja, een afwijkende plek is dan wel leuk.

Voordeel van Monte Sante Marie is dat hij relatief vroeg zit. Ik denk er bijvoorbeeld aan om op het eerste echt steile stuk te gaan staan. Dan ben je na de passage relatief snel weg en kun je nog een tweede moment kiezen. Op de laatste strook of wellicht in Siena. Als alternatief op Monte Sante Marie is het laatste wat makkelijkere stuk ook goed met die geweldige uitzichten (die zijn er op het zware stuk misschien ook wel maar dan vallen ze niet op vanaf de fiets. :-)). Nadeel is dat je dan later in de koers zit en minder tijd hebt om nog een tweede stek te kiezen.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 03 mar 2013 11:58

dario schreef:Fijne koers, fijne winnaar! (ook al heb ik absoluut geen sympathie voor zijn roemrijkere oom)
Alleen dwaas om in een Italiaanse wedstrijd zo'n irritante Brit het aankomst-interview te laten afnemen... :x
Wat vonden jullie eigenlijk van Sven Nys als co-commentator? Kan m.i. zeker nog beter, maar toch helemaal geen onaardig debuut, dunkt mij.
Ik vond het wel een redelijk debuut. Schrok wel even toen hij zei dat zijn vetpercentage rond de 5% zat :o
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 03 mar 2013 12:12

Sporza wielrennen
Samenvatting van de Cyclocross Masters veldrijden in Waregem. Commentaar: Chris Picavet.
Zo 03/03 15u00 Sporza wielrennen
Samenvatting van de Driedaagse van West-Vlaanderen. Commentaar: Chris Picavet.
Zo 03/03 15u25 Sporza wielrennen
Rechtstreeks verslag van de proloog van Parijs-Nice. Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer.
Zo 03/03 17u00 Sporza wielrennen
Ontknoping van de Driedaagse van West-Vlaanderen. Commentaar: Chris Picavet.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 03 mar 2013 14:41

rhino7 schreef:Sporza wielrennen
Samenvatting van de Cyclocross Masters veldrijden in Waregem. Commentaar: Chris Picavet.
Zo 03/03 15u00 Sporza wielrennen
Samenvatting van de Driedaagse van West-Vlaanderen. Commentaar: Chris Picavet.
Zo 03/03 15u25 Sporza wielrennen
Rechtstreeks verslag van de proloog van Parijs-Nice. Commentaar: Michel Wuyts en José De Cauwer.
Zo 03/03 17u00 Sporza wielrennen
Ontknoping van de Driedaagse van West-Vlaanderen. Commentaar: Chris Picavet.


wordt weer middagje fietsen kijken.. :D
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 03 mar 2013 14:46

en via internet http://sports-livez.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
What makes the boat go faster?

Plaats reactie