Pagina 19 van 132

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 18 sep 2014 20:16
door RichardT
Een goede spiegel (links) is verplicht op een High Speed ebike, anders komt de ebike niet door de RDW keuring.
Dat geldt ook voor een automatisch terugklappende standaard.

Zoals al eerder aangegeven zijn ze op het ministerie nog aan het nadenken over de helmplicht als de HS ebike straks valt onder de bromfietswetgeving (geel kentekenplaat, vanaf het jaar 2017). Ik heb ergens gelezen dat één van de problemen is dat de huidige fietshelmen niet geschikt zijn om een klap bij topsnelheid (45 km/h) op te vangen: Ze komen niet door de officiële Europese testen. De goedgekeurde bromfietshelmen zijn (uiteraard) hiervoor wel geschikt, maar kunnen het transpiratievocht niet afvoeren. Tja, dat geeft hoofdbrekens bij de ambtenaren in Den Haag. Sommigen hier kunnen het maar moeilijk geloven, maar als je met een HS ebike een half uurtje of langer bij warm weer boven de 40 km/h fietst, dan lopen de zweetdruppels wel over je hoofd. Ben benieuwd hoe de wetgeving er vanaf 2017 uit komt te zien .....

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 18 sep 2014 21:25
door alliance_0
Een linker spiegel, verplicht, en een blauwe kentekenplaat, verplicht, welke sportieve fietser wil er nu nog zo'n fiets hebben. Straks nog een bromfietshelm en gele kentekenplaat en het plaatje is compleet.

Vreemd is overigens wel dat zowel fabrikanten als leveranciers verschillende van de eisen verzwijgen op de websites of bij verkoop. Sommige van deze fietsen worden zelfs verkocht zonder achterspatbord waar de kentekenplaat op moet. En de spiegel op het stuur van zo'n snelle fiets doet het natuurlijk niet echt goed in de showroom. De zitten alleen op fietsen waar de oudere generatie op rijdt.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 19 sep 2014 09:31
door ever
Maar hoe zit het dan met deze tussenvorm:

http://www.fietsen.123.nl/entry/13956/k ... atief-voor

Hij gaat tot 35 km/u. Blijft dat een blauw plaatje, of wordt het een gele in 2017? Gewone snorfietsen halen ook makkelijk 35 en mogen wel op het fietspad, dus....

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 19 sep 2014 15:59
door alliance_0
Voor zover ik nu weet, gaat alles dat met trapondersteuning harder kan dan 25 km/u, straks terecht onder de (aangepaste) bromfietsregels vallen. Ik weet niet of ze ook nog tussenvormen gaan toepassen voor fietsen als hierboven genoemd.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 20 sep 2014 21:14
door geleuken14
alliance_0 schreef:Een linker spiegel, verplicht, en een blauwe kentekenplaat, verplicht, welke sportieve fietser wil er nu nog zo'n fiets hebben. Straks nog een bromfietshelm en gele kentekenplaat en het plaatje is compleet.

Vreemd is overigens wel dat zowel fabrikanten als leveranciers verschillende van de eisen verzwijgen op de websites of bij verkoop. Sommige van deze fietsen worden zelfs verkocht zonder achterspatbord waar de kentekenplaat op moet. En de spiegel op het stuur van zo'n snelle fiets doet het natuurlijk niet echt goed in de showroom. De zitten alleen op fietsen waar de oudere generatie op rijdt.
Die linkerspiegel is bij de R&M perfect geintegreerd in de opening aan de linkerkant van het stuur,en is ook nog gemakkelijk inklapbaar. Doe blauwe kentekenplaat zet ik er in geen geval op ! Deze ontsiert de achterkant helemaal.Wel het kentekenbewijs bij je dragen... :!:

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 20 sep 2014 22:52
door 53x11
Want een elektrische fiets zonder kentekenplaatje is wel helemaal hip? :shock:

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 21 sep 2014 00:11
door alliance_0
Uiteraard ontsiert hij de fiets......maar hij moet er WEL opzitten. Met een auto mag je ook niet zonder kentekenplaat rijden ook al heb je het kentekenbewijs bij je. Als je op zo'n fiets wil rijden zal je toch ook aan de regels moeten houden. Heb je daar geen zin in moet je er geen kopen, of op de koop toenemen dat je het risico loopt op een bekeuring en dan natuurlijk niet gaan zeuren dat de politie beter iets anders kan gaan doen.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 21 sep 2014 22:18
door joeywl
geleuken14 schreef:Met een R&M Charger HS ben je zowel comfortabel en ook snel onderweg, als je wil !
Bekijks genoeg intussen, een wolf in schaapskleren
Waar heb je de fiets aangeschaft?

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 22 sep 2014 21:04
door geleuken14
joeywl schreef:
geleuken14 schreef:Met een R&M Charger HS ben je zowel comfortabel en ook snel onderweg, als je wil !
Bekijks genoeg intussen, een wolf in schaapskleren
Waar heb je de fiets aangeschaft?
Hier om de hoek..Van Alphen tweewielers Weert..Best wel een specialist op dit gebied..

Hij had gelijk een goed idee..Ik zet je achter een kleiner tandwiel erop en kort de ketting een tweetal tandjes in,met als gevolg...een aanmerkellijk lagere trapfrequentie bij hogere snelheid....Wel merk ik dat de ondersteuning bij 43,5 km/h er gelijk mee ophoudt wat echt geen drama is...Wat je ervoor terugkrijgt is een nog dynamischer tweewieler...Alleen....De accu is na 29 km dan ook helemaal leeg...Gelukkig gebruik ik er twee,dus omsteken en rijden maar...(Optimale snelheid is tussen de 36 en 38km/h ! )
Ook goed om de capaciteit optimaal te benutten...Je rijdt hem dan ook gewoon leeg,wat de levensduur zeker ten goede komt...Ik geloof niet zo van ten alle tijden bijladen,zonder de capaciteit nadelig te beinvloeden....Na een tiental keren laden merk ik dat de accu
""steviger""wordt....(lees beter gaat presteren..)

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 22 sep 2014 21:14
door joeywl
Bij Richard! Zeker een specialist. Veel plezier ermee. Accu is inderdaad een minpunt. Meeste fabrikanten zitten al boven de 500 watt en Bosch blijft nog bij de 400...

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 22 sep 2014 21:51
door geleuken14
joeywl schreef:Bij Richard! Zeker een specialist. Veel plezier ermee. Accu is inderdaad een minpunt. Meeste fabrikanten zitten al boven de 500 watt en Bosch blijft nog bij de 400...
Voor zover ik weet heeft BOSCH bewust gekozen voor de 400w frame accu omdat je anders
zo'n bult gaat zien op de framebuis die teveel""aanwezig"" is. Deze ziet er eigenlijk uit als de bekende drinkfles op een racefiets,al zal op termijn wel een oplossing komen,o.a. nog betere
celtechniek en onzichtbaar in het frame geintegreerd...De techniek gaat voort.... :oops:

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 22 sep 2014 21:55
door jer81
Mooi zal het toch niet worden aangezien je nog steeds een spiegel nodig hebt en een kentekenplaat. :)