La Marmotte 2014
-
- Forum-lid
Zit nu op 6000km en 51000hm dit jaar gaat lekker.
- Tracing_NL
- Forum-lid
@vengineNL: Gezien je serieuze aanpak zal (los van calamiteiten) je eerste marmotte geen probleem zijn. Inderdaad, laat het maar op je afkomen en denk erom, de finish is pas boven op de Alp. Dat was voor mij vorig jaar bijna een brug te ver.
@ Tom , Ga jij voor een plek bij de eerste 100?
Mijn voorbereiding gaat goed, maak de afgelopen maand iets te weinig km naar mijn zin, maar eerst de voetbal comp afronden. Dus vanaf volgende week volle bak er tegenaan. kiezen tussen la chouffe175km of JN classic 180 (start nog wel een apart onderwerp hierover)
Ben op dit moment 5 kg lichter als vorig jaar, benieuwd of het gaat helpen. Krijg nu wel uit mijn omgeving de opmerkingen dat ik een smal kopje krijg. Helaas nog wel "polderbenen", da's genetisch bepaald .
@ Tom , Ga jij voor een plek bij de eerste 100?
Mijn voorbereiding gaat goed, maak de afgelopen maand iets te weinig km naar mijn zin, maar eerst de voetbal comp afronden. Dus vanaf volgende week volle bak er tegenaan. kiezen tussen la chouffe175km of JN classic 180 (start nog wel een apart onderwerp hierover)
Ben op dit moment 5 kg lichter als vorig jaar, benieuwd of het gaat helpen. Krijg nu wel uit mijn omgeving de opmerkingen dat ik een smal kopje krijg. Helaas nog wel "polderbenen", da's genetisch bepaald .
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
-
- Forum-lid
Uitrijden is het doel. Had gehoopt flink wat af te vallen door het fietsen maar blijf 95+.
- Tracing_NL
- Forum-lid
95+ is inderdaad pittig. Maar over het algemeen betekent dat ook dat je veel vermogen kan trappen (Always look on the bright side of life ). Troost je, ook al word je geen echte klimmer (ik ook niet), de limieten van de marmotte geven ook ons ruimte om in ieder geval zilver te halen (of goud in mijn geval). Maar met 6000 km in de benen zou ik ook verwachten dat ik afviel. Wat is je lengte?
-
- Forum-lid
Zit rond de 1.95 maar heb een vrij Bourgondische levensstijl.
Mijn voorbereiding gaat tot op heden wel naar wens. Ik zit op ongeveer 4500 km en iets meer dan 20000hm. In de komende twee maanden wil ik nog een paar toertochtjes met hm fietsen. Verder niet van plan iets specifieks te gaan doen. Qua gewicht ben ik ook tevreden: rond de 82 bij 1.97. Hooguit nog een kilootje of 2 kwijtraken, maar dat is geen prioriteit.
Op mijn fiets moet ik nog wel even een 12-28 cassette monteren en dan hoop ik dat ik met 34-28 die heuvels wel overleef. Ik twijfel nog wel over de te gebruiken wielset.
Op mijn fiets moet ik nog wel even een 12-28 cassette monteren en dan hoop ik dat ik met 34-28 die heuvels wel overleef. Ik twijfel nog wel over de te gebruiken wielset.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
- Tracing_NL
- Forum-lid
@ Tom; ja, dan is het keuzes maken. Ik heb dit jaar bewust geprobeerd om wat kg's te verliezen. Maar dat betekende wel minder wijn/bier en eten. Is gelukt en ben er blij mee, maar denk dat na de zomer "de winterbanden er weer wel op gaan".
@ elboutero; ik reed vorig jaar compact met achter 12-29. Deze heb ik alleen nodig gehad op laatste stuk Galibier en op de Alp omdat ik toen volledig stuk ging. Voor de rest, laat je niet gek maken door alle deskundigen die beweren dat je aan een 25 genoeg hebt. Deze zijn waarschijnlijk hun roeping als prof misgelopen. Voor de gemiddelde liefhebber die niet bij de eerste 500 finishers is, is de 27 tot 29 zeker een aanrader. Wielen; da's heel persoonlijk, als je twijfelt tussen hoog/ laag , carbon/ alu; Mijn keuze zou zijn lage alu (in mijn geval campa shamal) in verband met wind en remproblemen. Maar elders op het forum zijn er voldoende mensen die dit onzin vinden. Als je de kans ziet, beide setjes meenemen en in de week van te voren beslissen.
@ elboutero; ik reed vorig jaar compact met achter 12-29. Deze heb ik alleen nodig gehad op laatste stuk Galibier en op de Alp omdat ik toen volledig stuk ging. Voor de rest, laat je niet gek maken door alle deskundigen die beweren dat je aan een 25 genoeg hebt. Deze zijn waarschijnlijk hun roeping als prof misgelopen. Voor de gemiddelde liefhebber die niet bij de eerste 500 finishers is, is de 27 tot 29 zeker een aanrader. Wielen; da's heel persoonlijk, als je twijfelt tussen hoog/ laag , carbon/ alu; Mijn keuze zou zijn lage alu (in mijn geval campa shamal) in verband met wind en remproblemen. Maar elders op het forum zijn er voldoende mensen die dit onzin vinden. Als je de kans ziet, beide setjes meenemen en in de week van te voren beslissen.
@Tracing_NL: Ik kan volgens mij tot maximaal een 28 gaan met de huidige derailleur, dus vandaar de keuze voor zo'n cassette. Met het mij niet laten gek maken door de 'deskundigen' zit het wel goed
Ik was inderdaad van plan twee wielsets mee te nemen (reynolds 46 en Fulrcum zero's) en dan beslis ik in de week voor de Marmotte wel welke ik ga gebruiken. Zit natuurlijk wel wat verschil tussen beide. Reynolds zijn 46cm hoog en hebben een carbonvelg, de F0's zijn laag en alu.
Ik was inderdaad van plan twee wielsets mee te nemen (reynolds 46 en Fulrcum zero's) en dan beslis ik in de week voor de Marmotte wel welke ik ga gebruiken. Zit natuurlijk wel wat verschil tussen beide. Reynolds zijn 46cm hoog en hebben een carbonvelg, de F0's zijn laag en alu.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
Iemand enig idee hoe je aan mensen kan vragen of ze nog vervoer nodig hebben; heen en/of terug? Wij (ik en mijn vriendin) rijden 2 juli naar Frankrijk. We rijden tot nu toe dan met z'n 2en maar er is nog plek zat. Dus wellicht iemand interesse? Laat maar weten via ejlvb81@gmail.com
Vorig jaar met compact 50/34 en 27/12 gereden. 28 tands is geen overbodige luxe als niet heel erg sterk bent. Maar met voldoende 5000km+ is het geen problem verwacht ik.elboutero schreef:@Tracing_NL: Ik kan volgens mij tot maximaal een 28 gaan met de huidige derailleur, dus vandaar de keuze voor zo'n cassette. Met het mij niet laten gek maken door de 'deskundigen' zit het wel goed
Ook met 50mm hoge bullets gereden. Hoog is alleen een probleem als het hard waait. Dus gewoon de laatste dag even kijken of het hard gaat waaien.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid
Vraag je gewoon af wat het meeste zeer doet: niet schakelen wat je niet nodig hebt of niet kunnen schakelen wat je wel nodig hebt. Keuze is vlug gemaakt denk ik. Voldoende getraind moet 50/34-13/29 voor 99% van de fietsers wel volstaan.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
Ga met sram voor 39-32 denk ik.