Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 25 aug 2010 20:54

[quote="Trudie"]Waarom denk je dat er een zeem in een fietsbroek zit? Om onderweg je bril schoon te poetsen?:D[/quote]

Hoi,

Ha, dat moet je 53X11 vertellen aangezien hij altijd last heeft van 'krassen' op zijn Adidas bril.

Je moet die mannen ook echt alles vertellen :D

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

danny1407
Forum-lid

danny1407 25 aug 2010 20:58

Ik snap de beredenering qua hygiene ook niet echt.
Tenzij je last heb van dingel-berries zou ik gewoon commando gaan eens proberen.

:rolleye:
FacebookS3RSSite

trudie
Forum-lid

trudie 25 aug 2010 21:11

Ik heb geen idee wat je zegt maar gezien de context heb ik er wel beeld bij;)

bluv107
Forum-lid

bluv107 25 aug 2010 22:07

google maar eens het woord "tarrel"
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

swoosh
Forum-lid

swoosh 25 aug 2010 22:10

[quote="Hond"]
Ik zeg toch nergens dat ik niet zweet? Die onderbroek is achteraf nat maar ik voel er niets van tijdens het fietsen. En het is wel degelijk hygiënischer, dat is juist de functie van een onderbroek, of dragen jullie überhaupt nooit onderbroeken onder een broek?[/quote]

Dus jij fietst met natte broekjes? :rolleye:

Of je nu je onderbroek moet wassen of je koersbroek maakt dus niets uit wat betreft hygiene. Tenminste zo snel even bekeken . . . er is nl meer van belang in dit verhaal.

Kijk je verder dan je neus lang dan moet je met een onderbroek én je onderbroek wassen én je koersbroek, want dat natte onderbroekje lekt natuurlijk door in je koersbroek en als je die dan niet wast is toch vrij ongygienisch.

Verder vergelijk je het dragen van een onderbroek in je koersbroek met het dragen van gewone broeken. Daar is nu waar het juist omgaat, dat is nl niet hetzelfde.

Moderne koersbroeken zijn gemaakt van technische materialen zo ook de zeem die erin zit. De functie van zo'n zeem is opnemen van transpiratievocht aan de binnenkant en zo snel mogelijk afgeven aan de buitenlucht zodat de zeem zo droog mogelijk blijft en irritatie voorkomt. Zo beschermd het oa de huid en verminderd het onnodige wrijving. Een onderbroek heeft naden die gaan in de weg zitten en irriteren, zeker op een vochtige huid kan dat veel ellende geven. een goede koersbroek heeft niet zulke naden. Ok maakt het dragen van twee losse stoffen dat ze onderweg gaan schuiven en nooit lekker kan zitten op langere duur met alweer irritatie als gevolg.

Met een onderbroek eronder verziek je het technische systeem. Daarnaast maakt het dat je zaakje óf te warm is door die onderbroek óf als die onderbroek nat is te hard afkoelt. Van gecontroleerde lichaamstemperatuur is geen sprake meer. (Zelfde verhaal geld voor technische ondershirts vs katoenen ondershirtjes)

Zweten is per definitie niet iets onhygienisch. Een heel natuurlijk systeem. Vers zweet is niet vies. Je zelf wel of niet wassen als je naar het toilet bent geweest maakt wel verschil en dan heb ik het niet alleen over je handen . . .
Afbeelding

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 25 aug 2010 22:32

[quote="ZorroI"][quote="Trudie"]Waarom denk je dat er een zeem in een fietsbroek zit? Om onderweg je bril schoon te poetsen?:D[/quote]

Hoi,

Ha, dat moet je 53X11 vertellen aangezien hij altijd last heeft van 'krassen' op zijn Adidas bril.

Je moet die mannen ook echt alles vertellen :D

Mvg, Zorro[/quote]

mmm, ga binnenkort eens proberen, al zie ik het poetsen zo nog niet helemaal voor me....
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 aug 2010 22:53

In dit topic worden inderdaad alle discussies die elders tussendoor gevoerd worden weer (dunnetjes) overgedaan.

ff kijken wat hebben we nu gehad, benen scheren... onderbroek/koersbroek. Als we nog ff doorgaan dan kunnen voortaan standaard naaar dit topic linken. Wat missen we dan nog... groeten, wie groet je wel wie niet en natuurlijk deze:

Een beginner een Target met Sora aanraden, dat is echt fout.

nou kom er maar in... Sora is toch best een goede groep...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

farelli
Forum-lid

farelli 25 aug 2010 23:27

[quote="de poldertoerist"]In dit topic worden inderdaad alle discussies die elders tussendoor gevoerd worden weer (dunnetjes) overgedaan.

ff kijken wat hebben we nu gehad, benen scheren... onderbroek/koersbroek. Als we nog ff doorgaan dan kunnen voortaan standaard naaar dit topic linken. Wat missen we dan nog... groeten, wie groet je wel wie niet en natuurlijk deze:

Een beginner een Target met Sora aanraden, dat is echt fout.

nou kom er maar in... Sora is toch best een goede groep... [/quote]

Blijkbaar is er behoefte om een mening te spuien. En te reageren op andermans mening. En hierin zit absoluut een herhalend patroon. Soms zelfs dermate dat de sfeer van de communicatie in een topic onder druk komt te staan. En vaak knap off-topic is....
Volgens mij zou het inderdaad wel kunnen werken als dat soort ideeen hier uitgewisseld worden. En doordat ze allemaal bij elkaar staan kan het misschien wel wat (zelf)relativering bevorderen.

Waarom mag een beginner geen Sora trouwens? :D
En waarom worden Sora-rijders niet gegroet?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 aug 2010 23:39

Van mij mag een beginner best Sora. Sterker nog, ik denk dat je daar als beginner of als gewone recreatieve rijder best een hoop plezier van kunt hebben. Echter een heel veel topics draaien de discussies er op uit dat je toch tenminste een 105 groep moet hebben en het liefste een Ultegra.

en aangezien je, in je startpost, aangaf dat de eindeloze campa/shimano discussie de aanleiding waren dacht ik, kom ik gooi deze er ook even met een knipoog in.

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

spook
Forum-lid

spook 25 aug 2010 23:40

[quote="Farelli"] ... Waarom mag een beginner geen Sora trouwens? :D
En waarom worden Sora-rijders niet gegroet?[/quote]

Een SORA-rijder groeten is zinloos, omdat het een beginner is durft hij (zij) zijn handen nog niet van het stuur los te laten en groet niet terug.... ;)
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

bluv107
Forum-lid

bluv107 25 aug 2010 23:43

of hij raakt verstrikt in z'n waslijnen...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

danny1407
Forum-lid

danny1407 26 aug 2010 00:41

Even hand in eigen boezem steken.

Bij nader inzien, behaarde benen kan dus echt wel!

They're just Wookies!
FacebookS3RSSite

Plaats reactie