Veldrijden 2014/2015
Daniël, ik denk dat je de erelijst van Boom toch wat onderschat hoor. Geen supergrote overwinningen maar toch een erelijst ( gemakshalve vanaf 2008) die mag gezien worden!
Ronde van Oostvoorne
Tour de France: Rit 5
Eneco Tour: Puntenklassement
Profronde van Zevenbergen
RaboRonde Heerlen
Ster ZLM Toer GP Jan van Heeswijk
Ster ZLM Toer GP Jan van Heeswijk: Rit 4
Tour Cycliste Int. du Haut Var: Rit 2
Tour Méditerranéen: Rit 2
Eneco Tour
Melle
Ster ZLM Toer GP Jan van Heeswijk: Rit 3
Tour of Britain
Tour of Britain: Rit 6
-09-13
Tour of Britain: Rit 3
Critérium du Dauphiné: Proloog
Tour of Qatar: Proloog
Grand Prix Julien Cajot
Grote Prijs Jef Scherens
Mijl van Mares
Paris-Nice: Proloog
Vuelta a España: Rit 15
Nacht van Hengelo
Ronde van België
Dernycriterium Buchten
Internationale Centrumcross van Surhuisterveen
Kampioenschap van Nederland TT
Profwielerronde Etten-Leur
Vuelta Ciclista a León: Rit 4
Circuito Montañés: Rit 8
Circuito Montañés: Rit 6
Circuito Montañés: Rit 1
Volta a Lleida
Volta a Lleida: Rit 6
Olympia's Tour
Olympia's Tour: Rit 8
Olympia's Tour: Rit 7
Le Tour de Bretagne Cycliste: Rit 6
Le Tour de Bretagne Cycliste: Rit 3
Ronde van Oostvoorne
Tour de France: Rit 5
Eneco Tour: Puntenklassement
Profronde van Zevenbergen
RaboRonde Heerlen
Ster ZLM Toer GP Jan van Heeswijk
Ster ZLM Toer GP Jan van Heeswijk: Rit 4
Tour Cycliste Int. du Haut Var: Rit 2
Tour Méditerranéen: Rit 2
Eneco Tour
Melle
Ster ZLM Toer GP Jan van Heeswijk: Rit 3
Tour of Britain
Tour of Britain: Rit 6
-09-13
Tour of Britain: Rit 3
Critérium du Dauphiné: Proloog
Tour of Qatar: Proloog
Grand Prix Julien Cajot
Grote Prijs Jef Scherens
Mijl van Mares
Paris-Nice: Proloog
Vuelta a España: Rit 15
Nacht van Hengelo
Ronde van België
Dernycriterium Buchten
Internationale Centrumcross van Surhuisterveen
Kampioenschap van Nederland TT
Profwielerronde Etten-Leur
Vuelta Ciclista a León: Rit 4
Circuito Montañés: Rit 8
Circuito Montañés: Rit 6
Circuito Montañés: Rit 1
Volta a Lleida
Volta a Lleida: Rit 6
Olympia's Tour
Olympia's Tour: Rit 8
Olympia's Tour: Rit 7
Le Tour de Bretagne Cycliste: Rit 6
Le Tour de Bretagne Cycliste: Rit 3
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Nah Daniel, dat is wel heel erg kort door de bochtdaniel1975 schreef:Hehehe, dat riepen we over Boom ook..... En wat heeft ie tot nu toe ECHT laten zien? 1 toeretappe waarbij zijn toekomstige ploeggenoten niet meer volgas reden (mijn vrije interpretatie obv de beelden).sharkman113 schreef:
heel erg ver kan komen in een aantal voorjaarsklassiekers.
Boom is geen Raas of Knetemann maar om hem nou weg te zetten als een prutser gaat wel ver.
Verder is het WK veldrijden belangrijker in België dan waar ook ter wereld, net als het langebaanschaatsen in Nederland. De Belgen mogen weer blij zijn dat er weer competitie is vanuit het buitenland, al is het dan een Nederlandse Diknek
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- de zwarten
- Forum-lid HC
Misschien er even aan herinneren dat een top veldrijder (Nys, Albert, binnenkort Van Aert en Vanderpoel) meer verdient dan 99% van het wegpeloton (dus iedereen die geen top 5 rijdt in de Tour en geen klassieker wint, en dat zijn er heel veel).
Dus financieel was Boom best in de modder blijven plakken, tenzij hij (waar hij al 5 jaar voor heeft geprobeerd) eens een klassieker wint.
Dus financieel was Boom best in de modder blijven plakken, tenzij hij (waar hij al 5 jaar voor heeft geprobeerd) eens een klassieker wint.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik weet dat ik beetje kort door de bocht ging, maar dat doen heel veel mensen ook de andere kant op als iemand als opkomend talent eens een mooie prestatie laat zien.fiedoo schreef:Daniël, ik denk dat je de erelijst van Boom toch wat onderschat hoor. Geen supergrote overwinningen maar toch een erelijst ( gemakshalve vanaf 2008) die mag gezien worden!
En laten we wel wezen: toen Boom naar de weg ging was de stemming toch heel anders dan het bovenstaande lijstje...... Met alle respect voor die uitslagen, zitten er toch niet heel veel grote vissen tussen. Eens zien hoe dat dit jaar gaat veranderen met een Italiaanse sportauto als stille sponsor
Less is bore
Voor een klassieke zege is hij eigenlijk nog nooit in aanmerking gekomen (Boom dus). Ik denk eerder aan Stybar om nog eens als veldrijder een klassieke zege weg te kapen of toch mee te doen voor een overwinning.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid HC
Persoonlijk kan ik het wel waarderen als een renner i.p.v. te blijven zitten over wil stappen naar een sterkere competitie.
Alle respect voor het cyclocrossen maar er zit wat mij betreft toch iets teveel een langebaan schaatsen c.q. korfbal uitstraling aan. Het geld is er kennelijk maar je wil je als sportman toch liever in een veel sterkere competitie bewijzen. Zowel Boom en Stybar maar ook VanderPoel kunnen ongetwijfeld meer geld verdienen door te blijven/zich volledig op crossen te richten maar het siert ze dat ze voor een veel lastigere route kiezen.
Alle respect voor het cyclocrossen maar er zit wat mij betreft toch iets teveel een langebaan schaatsen c.q. korfbal uitstraling aan. Het geld is er kennelijk maar je wil je als sportman toch liever in een veel sterkere competitie bewijzen. Zowel Boom en Stybar maar ook VanderPoel kunnen ongetwijfeld meer geld verdienen door te blijven/zich volledig op crossen te richten maar het siert ze dat ze voor een veel lastigere route kiezen.
- opperhoofd
- Forum-lid
Over de x1 aandrijving. Het is bekend dat in die modderomstandigheden de ketting er nog wel eens vanaf wil lopen. Bij de UCI mountainbike wedstrijden zie je dan kettinggeleiders.
Alle fietsdicsciplines verdwijnen in het niets bij het wegrennen ( veldrijden, piste, MTB-en) maar je moet de cross aangeven dat ze toch de fietskijksport bij uitstek is. Eén uur volle bak, veelal één uur spanning, veel en enorm snel wisselende situaties, heerlijke technische hoogstandjes, enz..).
Enkel spijtig voor de sport zelf dat het zo gedomineerd wordt door de lage landen.
Enkel spijtig voor de sport zelf dat het zo gedomineerd wordt door de lage landen.
Feit is dat als je enkel voor het geld rijdt, de cross zeker geen slechte keuze is.de zwarten schreef:Misschien er even aan herinneren dat een top veldrijder (Nys, Albert, binnenkort Van Aert en Vanderpoel) meer verdient dan 99% van het wegpeloton (dus iedereen die geen top 5 rijdt in de Tour en geen klassieker wint, en dat zijn er heel veel).
Al zal een Boom, Stybar of Vanderpoel nooit dezelfde verdiensten kunnen bijeen fietsen als Nys. Gewoonweg omdat het geen Vlamingen zijn.
Daartegenover is en blijft cross een Vlaams- Nederlandse aangelegenheid en is de lokroep van de weg voor jonge kerels met talent gewoon te groot om in de Vlaamse velden te blijven baggeren.
Zolang met niet globaliseert, zal de cross zijn grootste talenten blijven verliezen aan de weg. Of krijgt men steeds meer een WK zoals Stybar vorig seizoen fikste. Zie maar bij de junioren en de vrouwen waar nu ook een rijd(st)er WK is geworden die maar occasioneel eens start.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
De cross is in PFP niet iemand verloren aan de weg, maar moet juist blij zijn dat er een dame met haar talent en status mee wil/kan doen om de prijzen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Je kunt niet zeggen dat het een saai WK was dit weekend.
Overal was strijd en (soms) waren er onverwachte winnaars.
Overal was strijd en (soms) waren er onverwachte winnaars.