Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Gisteren Zwift voor het eerst geprobeerd met Garmin sensors en een Elite Volare Mag Speed trainer. Werkte perfect, dus wou ik vandaag nog een workout doen, maar nu komt mijn fietser niet meer van zijn plaats. Alles is gepaired en ik zie ook mijn hartslag en cadans in beeld, maar wattage ho maar en ik blijf braaf aan de kant staan koekeloeren. Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen en hoe ik het op zou kunnen lossen? Het enige wat ik op de Zwift site kan vinden is een mogelijke lege batterij van mijn sensors, maar dan zou ik toch ook geen cadans in beeld moeten hebben?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid
Heb je een losse speedsensor en is daarvan de batterij niet leeg?
Nee, ik heb de GC10, dus de gecombineerde. Nu is de batterij een jaar of 3 oud, dus het zou zomaar kunnen dat hij het aan het begeven is. Ik vind het alleen zo raar dat hij wel de cadans doorgeeft.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Die GSC10 heeft als euvel dat bij een batterij die bijna leeg is, de cadans nog wel wordt doorgeven en snelheid niet of te hoog.Erik schreef:Nee, ik heb de GC10, dus de gecombineerde. Nu is de batterij een jaar of 3 oud, dus het zou zomaar kunnen dat hij het aan het begeven is. Ik vind het alleen zo raar dat hij wel de cadans doorgeeft.
Bij batterijwissel ook minimaal 5min zonder batterij laten, is ook bekend euvel.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- opperhoofd
- Forum-lid
How do I ride on Zwift privately, solo or with a private group?
http://kb.zwiftriders.com/riding-zwift-privately
Of als volgens schema het parcours van Richmond live is kan je alsnog Watopia rijden. Of andersom.
http://kb.zwiftriders.com/riding-zwift-privately
Of als volgens schema het parcours van Richmond live is kan je alsnog Watopia rijden. Of andersom.
Beetje frustrerende dag, dus ik wilde die frustratie even van mij afrijden met een stevige training John's Mix: wat langere blokken van 400Watt, paar korte power bursts van 725Watt, en daarna nog wat langere blokken van 225Watt en 245Watt.
Waar ik relatief makkelijk de blokken van 400 watt reed, kwam ik totaal niet in de buurt van 725 watt (ketting op de 50x12 en rpm van 130). Daarnaast raakte hij bij het blok van 245 watt helemaal de weg kwijt: gelijkmatig trappen en iedere keer viel vermogen onder de 200 watt.
Ik rijd met een stationery trainer (tacx satori), garmin snelheid en cadans sensor en USB ant+ stickje.
Is dit op te lossen, of hoort dit tot de keerzijde van software die gegevens ontvangt via ant+?
Waar ik relatief makkelijk de blokken van 400 watt reed, kwam ik totaal niet in de buurt van 725 watt (ketting op de 50x12 en rpm van 130). Daarnaast raakte hij bij het blok van 245 watt helemaal de weg kwijt: gelijkmatig trappen en iedere keer viel vermogen onder de 200 watt.
Ik rijd met een stationery trainer (tacx satori), garmin snelheid en cadans sensor en USB ant+ stickje.
Is dit op te lossen, of hoort dit tot de keerzijde van software die gegevens ontvangt via ant+?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
Ik wil het ook eens gaan uitproberen. Ik heb een Computrainer. Is dat voldoende of moet ik nog een Ant+ module en sensoren hebben? Ik twijfel omdat in principe de Computrainer ook al een datakoppeling met de pc heeft.
Huh, heeft Giant Alpecin je al gebeld?JoostG schreef: Waar ik relatief makkelijk de blokken van 400 watt reed
Ik denk dat de Satori die 725W weerstand niet kan genereren.
Op welke stand (1-10) zet je de weerstand?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ik zet de stand standaard op 2 (advies Zwift). Zwift berekent zelf het vermogen in het geval van 'klassieke' trainers (waarschijnlijk op basis van cadans, snelheid en gewicht). Echter op het moment dat ik schakel naar 50x12 en mijn cadans laat gaan naar 130 rpm blijft het vermogen hangen op 300-350 watt en zie je haperingen in de grafiek. Waarschijnlijk kan de ant+ en/of software deze rappe verandering van data niet aan.
insta #gravelgremmen
@Joostg:
Bij 130rpm en 50x12 fiets je ca. 68km/h. Als ik de Tacx Satori grafiek bekijk zit je op stand 2 bij deze snelheid buiten de grafiek. Misschien heeft het hier mee te maken?
Probeer eens uit wat Zwift weergeeft bij 90 rpm op 50x12. Vlgns de Tacx grafiek zou je dan op stand 2 ca. 600W aan weerstand hebben.
Waar pak je de cadans vandaan? uit de Satori of uit een losse cadans sensor? Bij mijn Vortex Smart wijkt de cadans v.d. trainer erg af van de losse Garmin sensor.
Van de Zwift site:
"To clarify, the Tacx Satori Smart is a non-controllable trainer that broadcasts power and cadence data, with a manual resistance adjustment lever. In Zwift, it should be paired as a power device, and set at whatever level of resistance you feel comfortable with. Because it contains an actual power meter, it does not have a virtual power curve in Zwift. It broadcasts both ANT+ and Bluetooth, so to pair it in Zwift you will either need and ANT+ 2.0 dongle, or a bluetooth capable Android or iOS device running the Zwift Mobile Link app."
Zwift laat dus gewoon het wattage zien welke de Tacx uitstuurt.
Bij 130rpm en 50x12 fiets je ca. 68km/h. Als ik de Tacx Satori grafiek bekijk zit je op stand 2 bij deze snelheid buiten de grafiek. Misschien heeft het hier mee te maken?
Probeer eens uit wat Zwift weergeeft bij 90 rpm op 50x12. Vlgns de Tacx grafiek zou je dan op stand 2 ca. 600W aan weerstand hebben.
Waar pak je de cadans vandaan? uit de Satori of uit een losse cadans sensor? Bij mijn Vortex Smart wijkt de cadans v.d. trainer erg af van de losse Garmin sensor.
Van de Zwift site:
"To clarify, the Tacx Satori Smart is a non-controllable trainer that broadcasts power and cadence data, with a manual resistance adjustment lever. In Zwift, it should be paired as a power device, and set at whatever level of resistance you feel comfortable with. Because it contains an actual power meter, it does not have a virtual power curve in Zwift. It broadcasts both ANT+ and Bluetooth, so to pair it in Zwift you will either need and ANT+ 2.0 dongle, or a bluetooth capable Android or iOS device running the Zwift Mobile Link app."
Zwift laat dus gewoon het wattage zien welke de Tacx uitstuurt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!