Gravel-racers
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
Die snap ik even niet. Leg uitbikerke schreef:Een Australisch model?
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
Je doelt op het stuur? Dat is inmiddels versteld.Storm-biker schreef:Ik ben er ondersteboven van
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
Van kiwicycle iddFrankfiets schreef:Die snap ik even niet. Leg uitbikerke schreef:Een Australisch model?
Even wat afbeeldingen van mijn "gravel racer". Ik heb een oude jaren 60 Gazelle "Super sport" toerfiets als basis gebruikt. Het frame heb ik vervolgens uitgebogen zodat moderne wielen erin passen. Ook heb ik de houder voor de dynamo en een aantal oogjes afgeslopen. Met rivet boutjes heb ik de bidonhouder en de bevestiging van de schakelkabels gedaan. Vervolgens met action spuitverf de boel wit gemaakt en een paar stickertjes erop geplakt.
De sora wielset en groepset van mijn oude racefiets overgezet. Via marktplaats heb ik een MAFAC racer remset gekocht en met behulp van een Ahead adapter, nieuwe 25mm zadelpen en een zelfgeknutselde achterrem adapterplaat de boel gemonteerd.
Als banden heb ik Schwalbe CX comp gebruikt waarmee ik zowel over het asfalt als in het bos uit de voeten kan.
De fiets is loodzwaar maar erg leuk over de (slechte) Duitse weggetjes (ik woon vlak bij de grens) en een stuk bos is geen probleem. Ook gebruik ik de fiets als pekel en regenfiets.
Top project, en leuke moderne look toch op deze manier. Zelf heb ik een soortgelijk plan met een 79 gazelle tour de france (toer geometrie), staat in topic staal retro fietsen op pagina 225.
Het gewicht is secundair, vroeger reden de profs al hard op dit soort zware fietsen, t zit m toch echt in de benen. Het comfort van zo'n fiets valt gelijk op in vergelijking met een carbon of alu racer.
Veel rijplezier,
Richard
Het gewicht is secundair, vroeger reden de profs al hard op dit soort zware fietsen, t zit m toch echt in de benen. Het comfort van zo'n fiets valt gelijk op in vergelijking met een carbon of alu racer.
Veel rijplezier,
Richard
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Ik sta ook op het punt mijn in oktober 2015 aangeschafte MTB in te ruilen,aangeschaft voor wintertraining maar echte MTB parkoersen rijden lukt niet I.v.m rug klachten heb ik gemerkt en om met dat ding op gewone bos fietspaden te rijden vind ik ook niet echt lekker,voor vering staat altijd op slot.
Nu twijfel ik tussen deze twee,wat is wijsheid.
http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... 155bdb6e07
http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... cc0c8be90b
Nu twijfel ik tussen deze twee,wat is wijsheid.
http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... 155bdb6e07
http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... cc0c8be90b
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Heb je voorkeur voor een recht of racestuur? Kan je rug de houding op een cyclocrosser aan? Persoonlijk vind ik die Quick Carbon een beetje overkill. Ik zou dan voor het goedkopere aluminum broertje gaan: Quick Speed 1.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb me een GT Grade flatbar aangeschaft.Ikon schreef:Ik sta ook op het punt mijn in oktober 2015 aangeschafte MTB in te ruilen,aangeschaft voor wintertraining maar echte MTB parkoersen rijden lukt niet I.v.m rug klachten heb ik gemerkt en om met dat ding op gewone bos fietspaden te rijden vind ik ook niet echt lekker,voor vering staat altijd op slot.
Nu twijfel ik tussen deze twee,wat is wijsheid.
http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... 155bdb6e07
http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... cc0c8be90b
35 Mm bandjes er op en een fantastische all-round fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Eens..
Ik heb de GT Grade (race stuur) dit weekend mee het bos in genomen met 38mm gravelracer banden met noppen op de zijkant, prima te doen alleen in de echte modder kwam ik noppen op het loopvlak te kort maar het lag gelukkig droog.
De week ervoor de Grade met 28mm banden mee genomen in de snelle groeprit op de weg , ook geen probleem en de zit is iets rechter en comfortabeler dan op mijn echte racer (Felt F1). En gewicht tsja dat zit deels tussen de oren, een volle bidon op een lichte fiets maakt er gelijk een middelmatig gewicht van
Richard
Ik heb de GT Grade (race stuur) dit weekend mee het bos in genomen met 38mm gravelracer banden met noppen op de zijkant, prima te doen alleen in de echte modder kwam ik noppen op het loopvlak te kort maar het lag gelukkig droog.
De week ervoor de Grade met 28mm banden mee genomen in de snelle groeprit op de weg , ook geen probleem en de zit is iets rechter en comfortabeler dan op mijn echte racer (Felt F1). En gewicht tsja dat zit deels tussen de oren, een volle bidon op een lichte fiets maakt er gelijk een middelmatig gewicht van
Richard
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Dat stuur is ook mijn twijfel,op de race fiets heb ik ook geen last van mijn rug..jeroen. schreef:Heb je voorkeur voor een recht of racestuur? Kan je rug de houding op een cyclocrosser aan? Persoonlijk vind ik die Quick Carbon een beetje overkill. Ik zou dan voor het goedkopere aluminum broertje gaan: Quick Speed 1.
Ik had de MTB gekocht om er mee op de MTB routes en door het bos en de duinen mee te rijden,maar daar kan mijn oud 67 jaar ruggetje niet meer tegen,maar fiets ter afwisseling wel graag door het bos en de duinen maar dan niet met mijn racefiets dat vind ik dan weer zonde van de dure fiets.
Om die reden zat ik aan die crosser te denken,daar kan ik dan ook met minder weer met een paar spatborden er op mee op de weg rijden.
Ik kan het verschil met een gravel racer niet echt ontdekken.
Deze is 1499 dat krijg ik al bijna voor mijn 4 mnd oude MTB terug bij inruil .
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020