Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
Gisteravond +/- 3.000.000 naaktslakken..
- ophetkantje
- Forum-lid
Die zie ik regelmatig, nest op bovenleiding van spoor, op ca 1,5 meter boven de treinen die hier iedere 7 minuten onderdoor komen. De ooievaars reageren niet eens en er zijn twee gezonde jongen aan het opgroeien.Nee_Nee schreef:Ooievaarsfamilie met opgroeiende jeugd.
Ach, ik zeg ook maar wat
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wel groepjes die via het scherm rond keken. Geen gezicht
Less is bore
Groep van zo'n 5 putters (ook wel distelvink genoemd). Niet echt zeldzaam maar toch zie je ze niet zo vaak. Bij Almere Oostvaarders heb ik ze redelijk frequent gespot.
Niet mijn foto maar ter illustratie.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Ik heb ooit eens in Ronse terwijl ik wat bergop aan het rijden was een everzwijntje gezien. Het beest heeft een honderd meter voor mij gelopen voordat het weer het bos in kon.
Was toch ook eens speciaal vind ik
Was toch ook eens speciaal vind ik
Gister midden overdag in de duinen vlak bij Zandvoort een hertje. Op zich niet bijzonder om ze daar te zien maar ik had ze nog nooit midden overdag gezien, meestal vroeger in de ochtend of later op de dag, niet rond 12u. Vond t ook niet zo bijzonder om te stoppen voor een foto trouwens. Daarvoor zie je ze weer net te vaak. Maar, vind t toch altijd leuk om een bambi te zien.
Gisteren ook een damhertje gezien ook net ten Zuiden van Zandvoort in de duinen rond 10:30! En een stuk of veertig aalscholvers, die kwamen over de duinen heen en kwamen vanaf zee. En op de heenweg een kleine karekiet gezien en verschillende gehoord, en een visdiefje.
Vandaag twee keer een grauwe kiekendief! Die zie je niet zo vaak!
en duizenden bladluizen in wolken.... pppfft ppfftt ppfttt!
Vandaag twee keer een grauwe kiekendief! Die zie je niet zo vaak!
en duizenden bladluizen in wolken.... pppfft ppfftt ppfttt!
Laatst gewijzigd door roos69 op 19 jul 2016 16:28, 3 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
In de herfst zie je vaak in groepjes rondtrekken. Staan hier wat distelvelden, daar zitten ze altijd in de herfst te smullen. Mooie vogeltjes!Zorro schreef:Groep van zo'n 5 putters (ook wel distelvink genoemd). Niet echt zeldzaam maar toch zie je ze niet zo vaak. Bij Almere Oostvaarders heb ik ze redelijk frequent gespot.
Less is bore
Schilderkunst weet ik. Carel Fabritius – Het puttertje.dario schreef:Ook een belangrijk dier in de geschiedenis van de West-Europese schilderkunst. Quizvraag: hoe komt hij aan zijn rode 'aangezicht'?
Geen idee hoe een Putter aan die rode wangen komt. Veelal worden veerkleuren veroorzaakt door het soort voedsel maar dat is dan vaak weer in het gehele verendek en niet lokaal.
Ik ben benieuwd Dario.
Ik heb in ieder geval rode wangen nu door het rijden in de felle zon langs het water
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock