Garmin Edge 820 & Explore 820
Vrijdag 10-2 een MTB rit gemaakt met een een route die ik had opgeslagen. Invoeren via Newfiles gaat prima. Eerst het touchscreen op hoog gezet. Profile van MTB gekozen en toen de koers geselecteerd. Na een kleine minuut was deze ingeladen en kwam het scherm met rijden. Op de kaart is de route duidelijk te zien. Eerst gaan rijden op de kaart met de velden onderin van snelheid en hartslag. Na enige tijd met handschoen (winterhandschoen van de Aldi van 7 euro) scherm geveegd en .. hij reageerde direct. Naderhand weer teruggeveegd en ook toen direct resultaat. In het bos wordt de route snel gevolgd en er kan prima op de kaart.route gereden worden. Na afloop route gestopt en binnen was er vrij direct een synchronisatie met Strava.Tot nu dus best tevreden.
Wie van jullie heeft een K-Edge Garmin-houder en zou voor mij de buitenmaat van de stuurklemming kunnen opmeten? Op mijn aero-stuur past de standaard front mount van Garmin nét niet tussen stuurpen en het aero-deel van het stuur. Daarvan is de stuurklemming 14mm breed, dus ik gok dat ik met met ≤12mm uit de brand ben...
t.a.f.k.a.e.h.
Ik overweeg om een Edge 820 aan te schaffen als vervanging van mijn - inmiddels toch wat verouderde - Edge 705. Nu heb ik toch nog wel een paar vraagjes waar jullie mij misschien bij zouden kunnen helpen:
Klopt het dat ik mijn oude GSC10 snelheid/cadanssensoren gewoon kan blijven gebruiken?
Kan ik ook meerdere fietsprofielen in de 820 kwijt? En zie ik daar dan ook een ODO-meter bij? (ik vind het vooral handig om de totale kilometers per fiets bij te houden, zodat ik een beetje in de gaten kan houden wanneer een ketting/band/whatever z`n langste tijd gehad heeft)
Alvast bedankt!
Klopt het dat ik mijn oude GSC10 snelheid/cadanssensoren gewoon kan blijven gebruiken?
Kan ik ook meerdere fietsprofielen in de 820 kwijt? En zie ik daar dan ook een ODO-meter bij? (ik vind het vooral handig om de totale kilometers per fiets bij te houden, zodat ik een beetje in de gaten kan houden wanneer een ketting/band/whatever z`n langste tijd gehad heeft)
Alvast bedankt!
De GSC10 kan je gewoon gebruiken.
Er zijn geen profielen per fiets mogelijk, enkel per activiteit (race, MTB, train,...)
ODO weet ik niet, nog niet tegen gekomen in ieder geval
Ik houd het aantal kilometers per fiets bij in Strava (na elke activiteit gewoon de fiets kiezen waarmee je reed en klaar)
Er zijn geen profielen per fiets mogelijk, enkel per activiteit (race, MTB, train,...)
Ik houd het aantal kilometers per fiets bij in Strava (na elke activiteit gewoon de fiets kiezen waarmee je reed en klaar)
Strava is inderdaad stukken handiger, maar je kunt ook je 820 gebruiken. Dan moet je wel profielen aanmaken per fiets, bv Race fiets 1 en Race fiets 2. Dat kan gewoon. Of het handig is, is een tweede.TL@ schreef:De GSC10 kan je gewoon gebruiken.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Oja, dat kan natuurlijk ook. Jij bent ook overgestapt van een 705 toch Herman? Bevalt het?Herman_N schreef:Strava is inderdaad stukken handiger, maar je kunt ook je 820 gebruiken. Dan moet je wel profielen aanmaken per fiets, bv Race fiets 1 en Race fiets 2. Dat kan gewoon. Of het handig is, is een tweede.TL@ schreef:De GSC10 kan je gewoon gebruiken.
-
- Forum-lid
Dat is mogelijk ,bmiller schreef:Ik wil de Garmin 820 edge gaan gebruiken in combinatie met de Sigma's ANT+ bike speed sensor ROX10.0 GPS bike.
Voorzien jullie daarmee problemen of gaat dit gewoon werken?
https://www.thisisant.com/directory/sig ... ansmitter/
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb
Viper XTeam Mtb
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De stuurklemming van mijn K-Edge XL is 9,7 mm breedevilhomer schreef:Wie van jullie heeft een K-Edge Garmin-houder en zou voor mij de buitenmaat van de stuurklemming kunnen opmeten? Op mijn aero-stuur past de standaard front mount van Garmin nét niet tussen stuurpen en het aero-deel van het stuur. Daarvan is de stuurklemming 14mm breed, dus ik gok dat ik met met ≤12mm uit de brand ben...
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Ik wil eind deze maand een edge 820 aanschaffen (heb zitten twijfelen over de 1000), maar een collega zei me om eerst ff te checken of het schermpje nog wel af te lezen als de zon erop staat. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ben verder nog wel benieuwd of jullie de navigatie goed kunnen volgen?
Ben verder nog wel benieuwd of jullie de navigatie goed kunnen volgen?