Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische spelen 2016

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 aug 2016 14:12

Oh, Lefevre.

Dat was toch de man die coke feestjes organiseerde voor Tom Boonen?
Live fast; die young. mijn blog

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 aug 2016 14:28

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van Van Gelder. Vrees dat het meer dan 2 biertjes zijn geweest.

Contract vind ik eigenlijk op het randje. Als sporter heb je geen enkele keus en ook geen onderhandelingsruimte. Je hebt maar te nemen wat NOC-NSF er in zet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 09 aug 2016 14:47

amclassic-fan schreef:
Contract vind ik eigenlijk op het randje. Als sporter heb je geen enkele keus en ook geen onderhandelingsruimte. Je hebt maar te nemen wat NOC-NSF er in zet.
Eigenlijk net de echte wereld, wie betaalt bepaalt!
Ach, ik zeg ook maar wat

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 aug 2016 15:22

amclassic-fan schreef:Contract vind ik eigenlijk op het randje.
Eens. Maar een contract is er niet voor als het allemaal goed gaat maar juist voor die gevallen dat het fout gaat. Dan is het prettig als er een scherp contract ligt. Dan hoeven namelijk niet ALLE argumenten op tafel te komen wat voorkomt dat het heel genant gaat worden. Voor beide partijen trouwens!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 aug 2016 15:24

NOC*NSF heeft het over een GROVE overtreding van de regels. Daar is dus inderdaad héél wat meer gebeurd dan alleen paar biertjes.

AmstelGoldRaas
Forum-lid

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 09 aug 2016 15:26

Dat woord alleen al, Team NL....mag ik even kotsen? Het nationalisme druipt er vanaf.

Alsof het een sekte is. Turnen is gewoon een individuele sport, laat individuele sporters lekker zelf bepalen hoeveel bier ze zuipen en hoe laat ze gaan slapen.

gamiel
Forum-lid

gamiel 09 aug 2016 15:27

Yuri kan toch lezen .....

Artikel 20 Niet-naleving verplichtingen
1. NOC*NSF kan bij niet-naleving door de Topsporter van een of meer van in deze overeenkomst opgenomen verplichtingen, een of meer van de navolgende maatregelen nemen:
a) uitsluiting van deelname aan de Olympische Spelen;
b) verlies van (het recht op) de medaillebonus;
c) uitsluitend in geval van schending van die artikelen dan wel regels met betrekking tot associatie met Olympische symbolen en terminologie, marketing, media en publiciteit: het opleggen van een boete met een maximum van € 25.000,- per overtreding. De hoogte van de opgelegde boete is afhankelijk van de ernst van de schending en de draagkracht van de Topsporter.
2. Voordat NOC*NSF een besluit neemt over het al dan niet naleven van de in de overeenkomst opgenomen verplichtingen en het opleggen van een maatregel zoals bedoeld in lid 1 van dit artikel wordt de Topsporter altijd gehoord.
3. Indien de Topsporter zijn/haar verplichtingen uit deze overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, is NOC*NSF tevens gerechtigd deze overeenkomst met onmiddellijke ingang tussentijds te beëindigen.

Bron: http://content10c3d.omroep.nl/urishield ... porter.pdf
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

kawouter
Forum-lid

kawouter 09 aug 2016 15:41

AmstelGoldRaas schreef: Turnen is gewoon een individuele sport, laat individuele sporters lekker zelf bepalen hoeveel bier ze zuipen en hoe laat ze gaan slapen.
Er gaat anders wel belastinggeld naar het NOC*NSF en dus naar de turners.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 aug 2016 15:43

gamiel schreef:Yuri kan toch lezen .....
Ik vraag me oprecht af of de hersencellen van Yuri zoveel juridische info aankunnen. Ik gok van niet. En het is waarschijnlijker dat hij na het lezen van 2 zinnen, denk, ik heb zin in bier.
Live fast; die young. mijn blog

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 09 aug 2016 15:46

AmstelGoldRaas schreef:Turnen is gewoon een individuele sport, laat individuele sporters lekker zelf bepalen hoeveel bier ze zuipen en hoe laat ze gaan slapen.
Als NOC NSF ben je voor een turner de belangrijkste bron van inkomsten. Daar mag je in mijn ogen ook iets voor terug vragen. Lijkt me dat als je nog voor je evenement zit je er alles aan moet doen om optimaal te presteren, is in mijn ogen niet meer dan billijk en redelijk. Dat er bij een optimale voorbereiding van een turner geen alcohol en het overslaan van nachtrust hoort lijkt me ook vanzelf sprekend. Als iemand na zijn evenement en zeker na een topprestatie een paar biertjes pakt zal NOC NSF daar zeker niets van zeggen laat staan sancties opleggen. Je bent als sporter daar als onderdeel van een team dat bekostigd wordt met geld van het NOC, dus niet meer dan logisch dat zij daar wat voorwaarden aan verbinden.
Ach, ik zeg ook maar wat

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 09 aug 2016 15:49

Naar verluidt was hij naar zijn Braziliaanse vriendin gegaan en heeft met haar het e.e.a. genuttigd.

kawouter
Forum-lid

kawouter 09 aug 2016 15:54

rob74 schreef:
gamiel schreef:Yuri kan toch lezen .....
Ik vraag me oprecht af of de hersencellen van Yuri zoveel juridische info aankunnen. Ik gok van niet. En het is waarschijnlijker dat hij na het lezen van 2 zinnen, denk, ik heb zin in bier.
Ik vind het smakeloos om hem zo weg te zetten. Ik ken het hele verhaal niet en vraag me af of het NOC*NSF zichzelf wel recht in de spiegel aan kan kijken. Ik macht veronderstellen dat Yuri van Gelder zijn voorgeschiedenis bekend is en dat ze daar dus op (hadden) kunnen anticiperen. Is dat wel gebeurd?

Plaats reactie