Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

Karl66
Forum-lid

Karl66 28 okt 2016 15:49

Ik geef toe dat ze op taalgebruik niet onderscheidend zijn t.o.v. andere merken. Maar dat is volgens mij dan weer niet zo interessant, aangezien je in tegenstelling tot die kleur en afmontage eigenlijk nooit hoort dat mensen een fiets met een ander verhaal willen hebben. Dus waarom zouden ze zich daar op gaan onderscheiden?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 28 okt 2016 15:57

Als het taalgebruik bij jou irritatie opwekt dan ben jij niet de klant die Swett voor ogen heeft.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 28 okt 2016 16:03

deijn schreef:De Maronne en Swett zijn dus beide €1200,- de Swett lijkt dan de beter keus gezien je daar het persoonlijke karakter er bij krijgt. Denk dat de prijs helemaal niet gek is, als je het geneuzel van import, lakken en garantieafhandeling niet zelf wilt regelen is dit volgens mij gewoon een prima deal.
Ik vind het zo goedkoop nog niet : Ter vergelijking - Ik kocht mijn Scott Addict overjarig bij de officiële Scott dealer voor een bedrag van € 1240,- / geen Chinese import / garantie via de officiële dealer / een frame welke normaal een stuk duurder was en sowieso naar huidige maatstaven nog erg licht is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Erik
Forum-lid

Erik 28 okt 2016 16:09

@Karl66: Ze hoeven op taalgebruik ook niet onderscheidend te zijn, maar dat hele lifestyle-sfeertje met Swett biertjes op de bank irriteert me mateloos. Maar goed, ik word ook heelo nerveus van het 'concept' Fietsen en Koffie hier in Assen. Ik hou zowel van fietsen als van koffie, maar ik hoef geen hippe koffiebar in een fietsenwinkel. Ben ik vast teveel een Drentse heikneuter voor. :P

@NicoNB: Klopt helemaal.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 28 okt 2016 17:08

Erik schreef:Maar goed, ik word ook heelo nerveus van het 'concept' Fietsen en Koffie hier in Assen. Ik hou zowel van fietsen als van koffie, maar ik hoef geen hippe koffiebar in een fietsenwinkel. Ben ik vast teveel een Drentse heikneuter voor. :P
Ik geloof wel in de combi koffie en fietsen maar niet in een model dat in Amsterdam lijkt te werken 1 op 1 kopiëren naar de provincie. Een hipsterbar met een fietsenwinkel werkt imho alleen een stad als Amsterdam, heel misschien Utrecht maar daarna wordt het te dun.

Een gezellige koffie/lunchroom verweven met een goede fietsenwinkel (geen hipsters, e-bikes, stadsfietsen, bakfietsen etc) daar geloof ik dan weer wel in.
Dat werkt dan weer niet in hartje Amsterdam denk ik zo. :lol:

sprint100
Forum-lid

sprint100 28 okt 2016 17:14

http://www.fiets.nl/2016/10/28/licello-uitblinker/

Volgens mij wederom een stickeraar die door Fiets in het zonnetje wordt gezet. Nu is de vijandige houding tegenover (dezelfde) ongestickerde frames van Fiets volgens mij vrijwel niks meer waard.

Vieux chnoque
Forum-lid

Gebruikersavatar Vieux chnoque 28 okt 2016 17:18

NicoNB schreef:
Vieux chnoque schreef:En zelfs die Kestrel vind ik niet mooi meer.
Die Kestrel is imho een klassieke schoonheid.
Over nog eens 20 jaar is het een design klassieker die een belangrijke plek verdient in de fietshistorie.
Door Kestrel begon carbon definitief aan zijn opmars als het materiaal voor fietsframes.
Hij hangt aan de muur als kaal frame. Ik heb al mijn renners nog, het enige wat ontbreekt door diefstal is mijn Raleigh Pro in Reynolds 753, daar erger ik me nog steeds aan.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

th0m
Forum-lid

th0m 28 okt 2016 17:19

Fietsen?altijd schreef:De reden dat alles in t engels is omdat mensen uit het buitenland ook de site begrijpen.
Oh joh ik dacht dat Italianen geen Engels konden ;) En hoe groot denk je dat die markt is voor Sensa? Serieuze vraag, ik heb er geen idee van. En dan kun je als Nederlands bedrijf toch de kleine moeite nemen om het in twee talen aan te bieden? Tenzij ik ergens een linkje mis.

Ben verder geen taalpurist ala Kees van Kooten die alles coûte que coûte in het Nederlands moet hebben, maar daar waar Erik nerveus wordt van de combinatie koffie en fiets (begrijpelijk) heb ik dat met Engelse sites voor overwegend Nederlandse bedrijven. Zal wel de Groningse heikneuter zijn :mrgreen:

@Ernie: klopt ja! Niets mis mee dus met die naam ;)

@RKN: Met de veritalianisering ben ik het wel eens, het heeft geen toegevoegde waarde voor mij. Hiervoor heette het Intersense toch? Tsja, dan is de nieuwe naam toch wel iets beter.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 28 okt 2016 17:23

Whoeoei, wat een blunder van Fiets om zo 1 op 1 marketing bs over te nemen.
Volgens Licello is alu helemaal terug, ze hebben er zelfs een naam voor bedacht: Aluminatie.
Ja, fijn gejat,Aluminati hoort bij Cannondale

Die zich op hun beurt vast wel hebben laten inspireren door de Velominati en Illuminati

En alu helemaal terug, teiltje? Afbeelding

Hadden we niet ergens een apart marketing bullshit topic?
Laatst gewijzigd door NicoNB op 28 okt 2016 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 okt 2016 17:29

Zoals ik eerder al aangeef is Licello erg kwalijk bezig. Ze doen ook net alsof ze hun eigen carbon frames ontwikkelen.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 28 okt 2016 17:47

Idd, ook eens gaan kijken, dat is een heel pak erger dan Swett.
Afbeelding

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 28 okt 2016 19:23

Je moet eens kijken naar De Planck van Swett en de Kampioen van licello. Lijkt wel erg veel op elkaar!

Edit, geometrie vergeleken! Is exact dezelfde !!!!! :lol: :lol:
o'7o

Plaats reactie