Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
NoChain
- Forum-lid
NoChain
04 sep 2017 12:09
walliebal schreef: ↑03 sep 2017 12:01
MarkVeenstra schreef: ↑31 aug 2017 10:51
t is gewoon een tik van hem. Zoals de 1 doodstil op een fiets weet te zitten. Een ander nooit te peilen is op vermoeidheid, en weer een ander feitelijk altijd een grimas vertoond. Zit Froome te knikkebollen. T zal hem helpen in zijn focus, misschien in zijn ademhaling, of cadans, of ritme.
Tuurlijk zal hij zijn vermogen checken zo af en toe. We weten allemaal hoe strak berekenend Sky rijdt. Zeker de eerst 75% van de klim. En zeker als er nog 2 weken koers voor de boeg is.
Ik heb eens gelezen dat Froome knikkebolt omdat dat een bepaalde ademhalingstechniek is. Naar het schijnt deed de legendarische hardloopster Paula Radcliffe hetzelfde. Ik vermoed dat Froome ook zijn ellebogen extreem naar buiten doet om efficienter te kunnen ademhalen.
Je moet die techniek van Froome maar eens uitproberen op de rollen aan een vast wattage, je krijgt je hartslag echt een paar slagen naar beneden door op die manier beter te kunnen ademhalen.
Zo geloof ik ook wel in de ovale bladen, alleen stappen andere renners niet over omdat ze er een periode aan gaan moeten wennen of simpelweg omdat hun sponsor het niet toelaat.
Bij Sky halen ze gewoon het beste in een renner naar boven, ze laten nergens een steekje vallen. Of het leuk is voor ons als kijker, niet bepaald nee.
-
Hans-Je-Pence
- Forum-lid
Hans-Je-Pence
04 sep 2017 12:20
Het tijdrid parcours van dinsdag is denk ik in het voordeel van Zakarin dus ik verwacht dat Kelderman daar zijn slag niet zal slaan. Maar de Angliru zal de scherprechter wel gaan worden deze Vuelta. Ik hoop dat Kelderman dan voorin zit maar het zal, vermoed ik toch afhangen van de vorm van Zakarin de laatste week of hij ook daadwerkelijk terug op het podium komt.
Een echte aanvaller is het niet maar wie weet, nieuwe ploeg, de geur van roem en podium in zicht…. go Wilco!!
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
04 sep 2017 18:09
Ik denk ook dat het af zal hangen van de vorm van Kelderman en Zakarin in de laatste week
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
robbiey
- Forum-lid
robbiey
04 sep 2017 18:14
Wauw 20000 berichten , dan verdien je zeker een paar goede knechten!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
04 sep 2017 20:22
Wat is er zo bijzonder aan 20.000 berichten?
Less is bore
-
robbiey
- Forum-lid
robbiey
04 sep 2017 20:29
In vergelijking vrouwen zeggen gem. 20000 woorden per dag...
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
04 sep 2017 20:52
Hans-Je-Pence schreef: ↑04 sep 2017 12:20
Het tijdrid parcours van dinsdag is denk ik in het voordeel van Zakarin dus ik verwacht dat Kelderman daar zijn slag niet zal slaan. Maar de Angliru zal de scherprechter wel gaan worden deze Vuelta. Ik hoop dat Kelderman dan voorin zit maar het zal, vermoed ik toch afhangen van de vorm van Zakarin de laatste week of hij ook daadwerkelijk terug op het podium komt.
Een echte aanvaller is het niet maar wie weet, nieuwe ploeg, de geur van roem en podium in zicht…. go Wilco!!
ik zou eerder nog aan die angelo lopez denken, zoals die momenteel bergop rijdt. Wat kan contador nog? Ik veronderstel dat hij nu zich gaat beperken tot strijden voor het podium en dus zijn vroege aanvallen gaat stoppen.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
05 sep 2017 09:50
Welnee, dit gebeurt in elke bergrit. Alleen wordt het niet altijd gefilmd. En soms staat het op film en doet men er niks mee.
Grootste 'slachtoffer' was nibali in Vuelta 2015 toen hij aan de auto hing na een valpartij om terug te komen.
Less is bore
-
Hans-Je-Pence
- Forum-lid
Hans-Je-Pence
05 sep 2017 10:11
Die twee AG2R renners zijn door de eigen ploegleiding naar huis gestuurd. Wat voor een Franse ploeg wel bijzonder is in mijn optiek, die hebben het meestal niet op “sportief correct gedrag”….
Er is een tijdrit coach ingevlogen speciaal voor Kelderman. Ze hebben het parcours verkend vanuit de auto en het lijkt een voordeliger parcours dan ze op papier vermoedde! best veel op en af maar weinig bochten. Tja vlak in Spanje (en Italie) is altijd erg relatief.
Ik denk dat die actie van Sunweb vooral gericht is op het boosten van Wilco’s zelfvertrouwen. In elk geval vind ik het weer een typisch voorbeeld van hoe deze ploeg echt alles doet om resultaten te boeken. Mooi!!
Misschien straks in alle grote rondes een podiumplek en minstens ėėn ritoverwinning, knap werk hoor.
-
El Pistolero
- Forum-lid
El Pistolero
05 sep 2017 10:36
Gisteren tijdens een interview gaf Kelderman mij de indruk dat hij zichzelf onderschat. Volgens mij heeft hij geen idee hoe goed hij is. De overstap naar Sunweb blijkt een verstandige keuze.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
Hans-Je-Pence
- Forum-lid
Hans-Je-Pence
05 sep 2017 11:33
Die indruk heb ik inderdaad ook. Beetje onzeker over zichzelf. En vooral de overstap naar een ploeg die een doel, visie en plan van aanpak heeft!