Fons bikes
-
- Forum-lid
De Volkskrant-journalist was een man, Remco Andersen, lijkt me sterk dat ie ambassadeur is van een vrouwenmerk. Als dat wel zo is, is het heel raar dat hij over dat merk schrijft. Maar dat is nog altijd iets anders dan advertenties verkopen als redactionele kopij.
Ander punt: de Volkskrant heeft online een aanvulling bij het verhaal geplaatst. hebben ze de mail van een forumlid hier (memoreerde hij een paar pagina's terug aan) blijkbaar toch gelezen. Zoals het hoort.
Dit staat er nu bij:
Aanvulling: In onderstaand artikel wordt het frame van de racefiets van Fons Bikes omschreven als 'uniek'. Fons Bikes zei tegen de Volkskrant dat het bedrijf het frame van de grond af zelf heeft ontworpen, speciaal voor de vrouwelijke anatomie. Fons Bikes sprak verder over eigen frames, 'waarbij de bottom bracket (bevat de trapas, red.) omlaag en naar voren wordt geplaatst'. De Volkskrant heeft het artikel voor plaatsing aan Fons Bikes voorgelegd, ter controle op onjuistheden.
Na publicatie bereikte de Volkskrant informatie waaruit blijkt dat de afmetingen van de frames die Fons Bikes gebruikt, identiek zijn aan bestaande frames van een Taiwanese fabrikant die ook door enkele andere fietsmerken worden gebruikt. Fons Bikes stelt dat het bedrijf de geometrie van het volgens hen optimale frame heeft bepaald op basis van fysiologische data en marktonderzoek. Vervolgens bleek een Taiwanese producent een bestaand frame met die afmetingen leverbaar te hebben, verklaart Fons Bikes nu.
https://www.volkskrant.nl/economie/wat- ... ~b200be5e/
Ander punt: de Volkskrant heeft online een aanvulling bij het verhaal geplaatst. hebben ze de mail van een forumlid hier (memoreerde hij een paar pagina's terug aan) blijkbaar toch gelezen. Zoals het hoort.
Dit staat er nu bij:
Aanvulling: In onderstaand artikel wordt het frame van de racefiets van Fons Bikes omschreven als 'uniek'. Fons Bikes zei tegen de Volkskrant dat het bedrijf het frame van de grond af zelf heeft ontworpen, speciaal voor de vrouwelijke anatomie. Fons Bikes sprak verder over eigen frames, 'waarbij de bottom bracket (bevat de trapas, red.) omlaag en naar voren wordt geplaatst'. De Volkskrant heeft het artikel voor plaatsing aan Fons Bikes voorgelegd, ter controle op onjuistheden.
Na publicatie bereikte de Volkskrant informatie waaruit blijkt dat de afmetingen van de frames die Fons Bikes gebruikt, identiek zijn aan bestaande frames van een Taiwanese fabrikant die ook door enkele andere fietsmerken worden gebruikt. Fons Bikes stelt dat het bedrijf de geometrie van het volgens hen optimale frame heeft bepaald op basis van fysiologische data en marktonderzoek. Vervolgens bleek een Taiwanese producent een bestaand frame met die afmetingen leverbaar te hebben, verklaart Fons Bikes nu.
https://www.volkskrant.nl/economie/wat- ... ~b200be5e/
Michiel
-
- Forum-lid HC
Staat dit er echt?? Dan zijn er hier heel wat forumleden die een rectificatie mogen maken mijns inziens! Dat zou ze in ieder geval wel sieren...
Wat ik me af vraag of er bij de testen vaak "leveranciers" aanwezig zijn. Fons is bij de test aanwezig geweest. Ik vind het vreemd, maar misschien is het wel normaal.
Ik heb me ook verbaasd dat Fiets 7 fietsen met schijfremmen test en dan concludeert Fiets dat ook de dames eigenlijk niet onder schijfremmen uit kunnen komen. (Ik heb kortgeleden een nieuwe fiets met velgremmen gekocht).
Ik heb me ook verbaasd dat Fiets 7 fietsen met schijfremmen test en dan concludeert Fiets dat ook de dames eigenlijk niet onder schijfremmen uit kunnen komen. (Ik heb kortgeleden een nieuwe fiets met velgremmen gekocht).
-
- Forum-lid HC
Even de bal breed leggen.
We laten ons natuurlijk allemaal collectief gek maken. Eerst wilde ik een triple in den beginne van 3x8 en toen uiteindelijk 3x10. Toen wilde ik geen triple meer en wilde ik 2x11 want dat was beter. Etc.
En toen wilde ik ook geen velgremmen meer en wil ik schijfremmen. Want dat is de toekomst.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@rijden: https://www.fiets.nl/2018/08/28/fons-he ... cefietsen/
Hier staat gewoon dat ze een frame hebben ontwikkeld.
Één frame en daar passen al deze dames op: “Hierbij hebben we gekeken naar extreem fanatieke vrouwen die de Alpe d’Huez acht keer op fietsten binnen 24 uur, naar vrouwen die 300km op hoge snelheid in een groep met alleen mannen rijden, maar ook naar vrouwen die het gewoon leuk vinden om met vriendinnen, of alleen, toertochten te rijden en alles daar tussenin.””
Jij weet met al je ervaring ook dat dit kolder is.
@nee-nee: 2x11 is al zoooooo achterhaald. 2 x 12 moet je hebben!
Één frame en daar passen al deze dames op: “Hierbij hebben we gekeken naar extreem fanatieke vrouwen die de Alpe d’Huez acht keer op fietsten binnen 24 uur, naar vrouwen die 300km op hoge snelheid in een groep met alleen mannen rijden, maar ook naar vrouwen die het gewoon leuk vinden om met vriendinnen, of alleen, toertochten te rijden en alles daar tussenin.””
Less is bore
Overal worden fouten, foutjes en slordigheden gemaakt en bedreven... Ook bij ons. Die worden ook hersteld zoveel mogelijk. Veel van de reacties hier betreffen een mix van het artikel van Janneke, de Volkskrant en wat er op de site stond. In de papieren versie hebben we al aangegeven dat de claim van Fons niet te controleren was. Dat gebeurd veel vaker uiteraard. Neem maar termen als 'Made in Italy'. 'Produced in Italy' 'Designed in Italy' 'Women specific Design'... Iets met bomen en het bos erdoor heen zien... Goed. Overigens ben ik er van overtuigd dat Fons nu wel weet dat ze een andere koers moeten gaan varen... Hoe dan ook: de fietsen die Fons maakt zijn (subjectief) smaakvol en mooi. Wordt ongetwijfeld vervolgd!daniel1975 schreef: ↑10 sep 2018 21:03 @rijden: https://www.fiets.nl/2018/08/28/fons-he ... cefietsen/
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....
Dat artikel heb ik niet gelezen, wel is die quote al eerder in dit topic geplaatst. Fiets had hier wat meer werk van kunnen maken maar ik kan hier prima mee leven.japiecarbon schreef: ↑10 sep 2018 20:44Staat dit er echt?? Dan zijn er hier heel wat forumleden die een rectificatie mogen maken mijns inziens! Dat zou ze in ieder geval wel sieren...
Mij gaat het (en daar zal ik niet alleen in staan) over het stuk op de website van Fiets/Pedala, de reacties van Fons op de commentaren eronder en het stuk in de Volkskrant icm de oude tekst op de website.
Wel goed van de Volkskrant dat ze Fons om tekst en uitleg hebben gevraagd. Het Zou Ivanka sieren als zij dit ook zou doen. Het is nu dus ook duidelijk dat Fons de tekst gelezen heeft en prima vond. Als je een beetje verstand van fietsgeometrie kun je niet anders concluderen dan dat ze alsnog een slap lulverhaal ophangen
![Vind ik niet leuk :dislike:](./images/smilies/thumbdown.gif)
Campagnolo Ultra Dork
En dan heb je ook nog een paar zadelpennen die nauwelijks uitsteken. Er wordt dus een beetje te weinig geshrinkt en er wordt ook niet gepinkt door de dames die hun fiets showen op de site. Wetenschappelijk onderzoek hebben ze ook niet gedaan. Het enige dat er "wetenschappelijk" aan is, is dat het uiterlijk van het frame de heren van Fons kon bekoren en dat het prijskaartje in orde was. Er is dus helemaal niks damefiets aan behalve de zadels en vooral de marketing.chrissiewizzie schreef: ↑10 sep 2018 23:20 Wat me trouwens in alle foto's van Fons fietsen opvalt, is dat er veel spacers gemonteerd worden. Blijkbaar is een kleinere maat frame nodig om kort genoeg te zijn. Stack en reach zijn dus bij dit frame voor de doelgroep misschien helemaal niet zo goed. Een frame met kleinere reach en grotere stack zou een betere afstelling zonder spacertoren mogelijk moeten maken.
En nee, ik zeg dit niet om verder te blijven zeuren. Het valt me nu pas op.
De reach is voor de kleine maten inderdaad lang. De grotere maten zijn hooguit neutraal terwijl veel dames bij andere merken juist kiezen voor de endurance modellen. Waarschijnlijk hadden deze dames dat ook gedaan als ze de fiets bij een ander hadden gekocht.
Campagnolo Ultra Dork