Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 12 apr 2020 18:33

Vandaag een ritje van 88 km door 't-Gooi, 't-Groene Hart, de Utrechtse Heuvelrug en de Stichtse Venne.

Een pracht dag om te fietsen en meerdere dachten hier het zelfde over. Het was gewoon spitsuur op de fietspaden, de één na de andere wielrenners en e-bikes kwamen mij tegemoet en mij voorbij en die anderhalve meter ? vergeet het maar.! De rivier de Vecht was vol met bootjes van dagjesmensen die van het mooie weer profiteerden.! Ook gezien dat veel natuurgebieden waren afgesloten met dranghekken, zelfs de Lage Vuursche. Ook het strand bij Blaricum alleen was men daar handig om de dranghekken te verplaatsen en dus stonden enkele auto's gewoon op de parkeerplaatsen.

https://www.strava.com/activities/3288896918
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Yakovlev
Forum-lid

Yakovlev 12 apr 2020 18:42

Omdat door de vele Duitsers het heuvelgebied is afgesloten, ben ik maar de Duitsers zelf gaan opzoeken. Een tocht van 120km heen en terug naar misschien wel het meest onverantwoorde ecologisch gebied van West-Europa; het Rijnlands bruinkoolgebied. Schitterend om de grote Bagger machines te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Behalve natuurlijk het uitkijkpunt over het bruinkoolwinningsgebied was het een saaie rit die ik waarschijnlijk niet gauw nog eens ga doen.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 12 apr 2020 19:18

Orlok schreef: 12 apr 2020 18:33
Een pracht dag om te fietsen en meerdere dachten hier het zelfde over. Het was gewoon spitsuur op de fietspaden, de één na de andere wielrenners en e-bikes kwamen mij tegemoet en mij voorbij en die anderhalve meter ? vergeet het maar.!
Wat ik doe is zo veel mogelijk op wegen rijden zonder fietspaden, hier heb je meer ruimte om de 1.5m regel te handhaven en is het voor iedereen prettig.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 apr 2020 14:42

Redelijk bij tijd op pad gegaan (vroeg opstaan wordt uitstekend geholpen door onze nieuwe kat die mij voor 06:00u erg leuk vind en dat laat blijken).
Maar scheelt weer, je hebt meer aan je dag.
Door de harde wind en lagere temperatuur gekozen om in de buurt te blijven en beetje beschut te rijden. Dus dan pakt Fredje zijn rode bolide voor wat gravelwerk., Geen nieuwe paden ontdekt, maar min of meer op de automatisch piloot gereden vanuit Soest via Amersfoort, den Treek, Zeist, Leersum, Amerongen en weer terug.
Maar ..........Wat een rust vandaag daar. Althans nog nooit zo rustig mee gemaakt tijdens een graveltocht op de Utrechtse Heuvel (muv door de week).

Afbeelding
Soester Duinen

Afbeelding
1 van de gravelpaden bij Amerongen

Afbeelding
Inderdaad heel veel parkeerplaatsen afgesloten (geen last van op de fiets)

Uiteindelijk nog dik voor 13:00u terug voor lunch met warme broodjes, die super smaakten na 132 km en 5:13u fietstijd.
https://www.strava.com/activities/3292791722
Daarna warme douche en kan de open haard weer eens aan na tijdje in de zon op terras zitten.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

SiO2
Forum-lid

SiO2 13 apr 2020 17:04

Het was vandaag heel ander weer dan de afgelopen dagen. Vorige week maandag nog kort-kort, nu in vol wintertenue. De noordenwind maakte het echt koud, temperatuur was ook maar een graad of 8, gevoelstemperatuur waarschijnlijk net boven nul. Kort ritje van 45 km gemaakt tussen de paasbrunch en de gourmet door. Op een paar wandelaars en een enkele motorrijder na bijna niemand tegengekomen. Nu is het hier (Friesland) meestal vrij rustig, maar dit was extreem voor 2e paasdag.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 apr 2020 09:31

i-mac schreef: 12 apr 2020 16:31 ......
En voor één keer nog eens de oortjes in, en lekker headbangen op de fiets met Studio Brussel's Zwaarste Lijst.
Het gemiddelde lag in het tempo van de beukende beats. Wat is Metal toch héérlijke muziek \,,/
Leuk. :winkthumb: :twisted:
Is die lijst ergens terug te vinden?
(spotify?)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 apr 2020 16:26

Rondje Groene Hart. Als ik naar het broodkruimelspoor kijk heb ik meer een bord spaghetti gemaakt :D

Kort/kort en wat al die lui met al die kleren aan deden?

Nauwelijks wind en geen wolkje aan de lucht.

Als Rotterdammert even langs het begin van de Rotte gefietst
Gewoon de molens volgen. Molens zijn wel allemaal gecastreerd maar nog wel als zodanig herkenbaar. Hier de molen "De Oosprong"
Afbeelding

Staat tegenover de oorsprong van de Rotte.
Afbeelding

Als je doorfietst naar het noorden kom je nog een molen tegen. Daarna is de weg een stukje onverhard. Is als het droog is prima te doen en is maar een paar honderd meter.
Voordeel is dat dit een bizar rustig lusje is!
Afbeelding

Benswoud
Afbeelding

Veel fris groen en inmiddels veel bloesem
Afbeelding

Net geen 60km genieten van het voorjaar

i-mac

i-mac 15 apr 2020 16:59

Theo V schreef: 15 apr 2020 09:31
i-mac schreef: 12 apr 2020 16:31 ......
En voor één keer nog eens de oortjes in, en lekker headbangen op de fiets met Studio Brussel's Zwaarste Lijst.
Het gemiddelde lag in het tempo van de beukende beats. Wat is Metal toch héérlijke muziek \,,/
Leuk. :winkthumb: :twisted:
Is die lijst ergens terug te vinden?
(spotify?)
https://stubru.be/music/herbeluisterdez ... tintegraal

codex
Forum-lid

codex 15 apr 2020 17:35

Mooie fotoś weer hier.

Zelf 72 km gefietst,waarvan een deel in Gaasterland(bosrijke streek zuid _Frl.).

Het is vandaag precies 75 jaar geleden dat zuid west friesland is bevrijd en dat wordt gevierd met heel veel vlaggen die uit zijn gestoken.

Bijzonder spijtig dat het corona-virus alles "verknald"....want er waren veel (nog levende) ondergedoken joodse kinderen ...uitgenodigd om dit jaar mee te vieren.75 Jaar is toch wat ...het laatste echte jubilieum jaar wat je kan vieren met diegene, die de oorlog daadwerkelijk hebben meegemaakt.

Er is al maanden ...heel veel aandacht voor de bevrijding dit jaar hier in Frl,omdat het nu dus 75 jaar gelden is.

Je kan hier bijna elke dag wel verhalen op de friese tv/ in de krant/onlinemedia lezen ,over al die ondergedoken joodse kinderen en uiteraard de oorlogsverhalen rond de bevrijding en vooral de vele verhalen rond de mensen die zijn gevallen in verzet,strijd of omgebracht/omgekomen zijn in kampen.

Er zijn naast honderden ondergedoken joodse kinderen in Friesland ,nog heel veel kinderen bij familie ed in Friesland, ondergebracht om zo de oorlog te overleven.
Er was immers in de winter van 44-45 een groot tekort aan eten(en eerder vanzelf) en er zijn in nederland 20.000 mensen(waanzinning aantal eigenlijk) gestorven in de zg oorlogswinter door gebrek aan eten.

Joodse kinderen die blond waren en er "gewoon" uitzagen werden vaak voorzien van een Nederlandse naam en konden zo als evacuee,zonder gevaar verder, worden opgenomen in gezinnen.Die risceerden daar veel mee, want de afloop van gezinnen die joden verborgen is wel duidelijk.Vaak werden die gezinnen benaderd door leden van het verzet en daar zat nog al eens een dokter en dominee(soms pastoor) bij en die weigerde je niet direct.Vanuit het respect dat zulke mensen toch hadden.

Wat ook eigenlijk wel opmerkelijk is, dat van alle honderden ondergedoken joodse kinderen hier in Friesland,er niet 1 is verraden. In de kleine gemeenschappen op het platteland.....was het natuurlijk gelijk opvallend,als daar opeens een kind in een gezin kwam.
Maar was er een NSB gezin in de buurt, dan werd die gewaarschuwd door het verzet ....dat ze niet het kind moesten verraden .......wat anders zou er maatregelen worden genomen en anders kwam de afrekening na de oorlog.

Wel was er verder verraad. Best veel. Ook hier.

en voor de belgen onder ons. In wo1 zijn zelfs hier (in Gaasterland) Belgen opgevangen in kampen. In heel Nederland zijn 1 miljoen belgen(dat in 1914-1918) opgevangen door de Nederlanders.

Dat moet een immens deel van de belgische bevolking zijn geweest,want bv in 1935 woonden er maar 3,5 miljoen mensen in Nederland.Dat heb ik eens opgezocht omdat mijn vader toen is geboren en ik eens wou weten hoeveel de bevolking in toegenomen in Nederland in zijn leven.(dus van 1935-2015/80 jaar) van 3,5>ruim17 miljoen.

Als je zo rond fietst in Gaasterland zie je onderweg nog oude bunkers, een uitkijktoren,en in de bossen een executieplaats ....gebruikt door de Duitsers........, en realiseer je dat we dat nationale populisme snel de nek om moeten draaien, om niet weer in een situatie te komen dat er weer conflicten komen.We moeten wel blijven samenwerken en ons wapenen, tegen diegene, die graag anderen als zondebok willen aanwijzen.

Zo kan je onder het fietsen ook een stuk geschiedenis ervaren.

Heel belangrijk is dat het je wel wordt meegegeven door je ouders/grootouders e.d.(op school).

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 15 apr 2020 18:42

Vandaag vanuit Almere een rondje van 84 km door de gemeente de Ronde Venen en meteen de Ronde Hoep meegenomen. De wind was in het begin toch wel weer fris te noemen en had het idee dat gedurende de rit de windrichting veranderde en de wind in kracht veranderde want op een gegeven moment had ik alleen maar tegenwind. :lol:

Vooral rond de Ronde Hoep veel wielrenners en e-bikes maar voor de rest viel het wel mee met het verkeer op de fietspaden.

https://www.strava.com/activities/3302018444
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Yakovlev
Forum-lid

Yakovlev 16 apr 2020 22:42

Even mijn best gedaan om Phil Gaimons tijd op een lokale klimmetje te verslaan. Kom nog 20 kilometer per uur en een seconde of 30 tekort.
Weinig wind vandaag en een heerlijke temp. Zo mag het altijd wel zijn.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 apr 2020 09:46

Gisteren weer thuiswerken.
Dus tussendoor maar de fiets op.
De wind vond ik wa te veel van het goede dus ik was niet van plan om ver van huis te gaan.
Beetje draaien en keren in de polder(s).
Daarna lekker de tuin in om in het zonnetje de mails te checken en te beantwoorden.
https://www.strava.com/activities/3306359202

Plaats reactie