Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 21 sep 2011 13:21

marconi schreef: De winnares Arndt reed die bijna 28 km wel met een gemiddelde van 44,9 km/u!
De winnaar bij de heren junioren reed anders 2 minuten sneller... (47,5 km/u)
(anders gezegd, er waren 31 junioren sneller dan Arndt)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 sep 2011 13:22

Ze zou gewoon goed uit moeten komen met de super compensatie, dus tja of je nu 't wk tijdrijden mee pakt of zelf gaat trainen...

Als ze verder wil komen met tijdrijden zal ze er toch een keer een WK moeten rijden om te weten waar ze staat. Waarschijnlijk heeft ze nog wel ambitie voor London.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 21 sep 2011 13:29

arepol schreef:
marconi schreef: De winnares Arndt reed die bijna 28 km wel met een gemiddelde van 44,9 km/u!
De winnaar bij de heren junioren reed anders 2 minuten sneller... (47,5 km/u)
(anders gezegd, er waren 31 junioren sneller dan Arndt)
:D zeker, dit zegt natuurlijk alles.. mannetjes van 17, 18 jaar die veel harder rijden dan dames die gewoon full prof zijn

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39529
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2011 15:03

amclassic-fan schreef:Ze zou gewoon goed uit moeten komen met de super compensatie, dus tja of je nu 't wk tijdrijden mee pakt of zelf gaat trainen...

Als ze verder wil komen met tijdrijden zal ze er toch een keer een WK moeten rijden om te weten waar ze staat. Waarschijnlijk heeft ze nog wel ambitie voor London.
+1
Less is bore

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 21 sep 2011 15:07

daniel1975 schreef:
amclassic-fan schreef:Ze zou gewoon goed uit moeten komen met de super compensatie, dus tja of je nu 't wk tijdrijden mee pakt of zelf gaat trainen...

Als ze verder wil komen met tijdrijden zal ze er toch een keer een WK moeten rijden om te weten waar ze staat. Waarschijnlijk heeft ze nog wel ambitie voor London.
+1
Ik neem toch aan dat je een WK tijdrit wel behoorlijk intensiever rijdt dan de training op dat moment.

Om te weten waar ze staat kan ze ook het hele jaar door tijdritten rijden en proberen te winnen of zou ze moeten wennen aan het rijden in Oranje ipv in groen/wit?
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 sep 2011 15:45

arepol schreef:
marconi schreef: De winnares Arndt reed die bijna 28 km wel met een gemiddelde van 44,9 km/u!
De winnaar bij de heren junioren reed anders 2 minuten sneller... (47,5 km/u)
(anders gezegd, er waren 31 junioren sneller dan Arndt)
Wat was de beste Nederlander ? Welke tijd? Ik kan nergens iets vinden.
Verder lijkt het meer dan normaal dat jonge sterke knullen sneller rijden dan de dames.
Verder hadden de dames ook nog regen en moesten bij bochten behoorlijk afremmen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 21 sep 2011 15:48

de beste nederlander werd 34e, net langzamer dan arndt.

Die regen maakt wel iets maar, maar vast geen 2 minuten, want dat is wel heel veel..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 sep 2011 15:49

Als je een duurtraininkje gaat doen heb je op zaterdag iig geen supercompensatie, je zal je behoorlijk moe moeten maken op dinsdag wil je zaterdags goed uitkomen met je supercompensatie. Lijkt mij toch geen enkel probleem om hier van te herstellen. Dit was zo'n beetje 't enige moment om zich te meten met de beste van de wereld. Een tijdritje in Nederland gaan rijden heeft voor dat doel geen zin.

@Marconi, de Nederlandse junioren hebben slecht gereden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 21 sep 2011 15:58

amclassic-fan schreef: Dit was zo'n beetje 't enige moment om zich te meten met de beste van de wereld. Een tijdritje in Nederland gaan rijden heeft voor dat doel geen zin.
Ik heb t ook niet over een tijdritje in Nederland. Ik heb het over de hele internationale tijdrit kalender. Ik denk dat je beter weet waar je staat als je:
Het hele jaar tijdritten rijdt en het WK laat lopen, dan wanneer je alleen kijkt naar de uitslag op het WK.
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 sep 2011 17:17

stokie schreef:de beste nederlander werd 34e, net langzamer dan arndt.

Die regen maakt wel iets maar, maar vast geen 2 minuten, want dat is wel heel veel..
Bedankt, ik kon het werkelijk nergens vinden! Ook niet in het AD!
Maar dat de beste Nederlander iets langzamer was dan Arndt, die n.b. op een nat wegdek moest rijden met toch veel moeilijke bochten, zegt toch wel iets over het niveau van de vrouwen.
Ik zag zelfs rensters wegschuiven in die rechtse bocht met die keitjes met heel lage snelheid. Ik zag zojuist hoe Cancellara vele seconden verloor door die bocht waar hij tegen de afzetting kwam te staan en weer helemaal op gang moest trekken en vrijwel zeker daardoor het zilver verspeelde.
Maar die regen zal zeker van invloed geweest zijn op de gemiddelden tijdens de vrouwentijdrit.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 21 sep 2011 17:23

Marconi als je nog eens uitslagen zoekt dan is wielerland.nl je grote vriend. Staat vrijwel alles op.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 sep 2011 18:59

stefan schreef:Marconi als je nog eens uitslagen zoekt dan is wielerland.nl je grote vriend. Staat vrijwel alles op.
Okay, hartelijk dank Stefan. Ik zocht op Google " wk tijdrijden junioren" maar kon niets vinden over afstand en tijden.
Ik zal voortaan wielerland.nl raadplegen ! :D
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie