ok, thnx voor de aanvulling.
Shimano Ultegra/Dura-Ace Di2 12-speed
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
2 spacers van 0,5mm toegevoegd aan de drive-side van de crank en nu is de afstelling van de derailleur eindelijk zoals ik het wil. M.a.w. de instelling in de app zit niet meer tegen de limiet aan terwijl de afstand van de derailleur tot de ketting op de uiterste kransjes precies naar wens (en handleiding) is. Nu de remmen nog aansluiten en onluchten en een stuurlint wikkelen en dan weer op pad met de CAAD.leon1 schreef: ↑25 aug 2023 10:07 Oef, te vroeg gepost? Ik zit nog eens op better shifting te kijken en zie dit staan:
Shimano 10-speed and 11-speed road front derailleurs have been designed with a 43.5mm chain line in mind. Their 12-speed road front derailleurs were designed for a 44.5mm chain line.
Die millimeter kan nogal wat verschil uitmaken. En de CAAD is natuurlijk op 11spd gebaseerd. Dus toch even secuur mijn CAAD opmeten:
If you find the midpoint between the two rings a bit hard to measure, then just measure the distance from the frame center to each chain ring, and then average that.
Ride bikes, not tanks!