Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 31 jul 2012 21:42

@jsparie: natuurlijk is dat erg kort door de bocht. Ik snap ook dat copieren makkelijker en dus goedkoper is dan iets origineels zelf te bedenken. Probleem is en blijft echter dat het te gemakkelijk is om een copie te maken en met de opkomst van internet wereldwijd te verkopen. Dit betekent dus dat je als producent of marketeer van iets je aan moet passen aan de opnieuw ontstane situatie. Aanpassen of uitsterven (vrij naar Darwin).

Wat me opvalt bij specifiek Pinarello is het rare distributiebeleid. Enerzijds streef je exclusiviteit na en anderzijds tref je dezelfde fietsen aan bij Vos of Hopmans (massa distributie). Geen duidelijk beleid. Specialized doet dat in mijn ogen veel beter. Voor mij is dit hetzelfde als een Cartier horloge verkopen via een juwelier en de Bijenkorf of V&D. Let wel: ik geef geen waarde oordeel over Vos of Hopmans!
Laatst gewijzigd door rbr op 31 jul 2012 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Twitter: @rbruijns

jsparie
Forum-lid

jsparie 31 jul 2012 21:51

timsen schreef:Per verkochte Nep Pinarello zal de verkoper 16000 euro boete moeten betalen aan Pinarello.
Niet alleen het kleurenschema en naam zijn gepatendeerd maar ook de kronkels.

In Belgie zijn er al een aantal gepakt door de importeur. Nederland wordt het volgende land. Ik wens de beste handelaren dus veel succes.
Pinarello is bezig om het merk weer schoon te maken.
Geef Pinarello groot gelijk, maar heb je daar een voorbeeld c.q. publicatie van ? Volgens mij zijn de kronkels namelijk helemaal niet gepatenteerd. Als je een nep pinarello ook echt onder die naam probeert te verkopen heb je natuurlijk wel een probleem.

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 31 jul 2012 21:54

jsparie schreef:
timsen schreef:Per verkochte Nep Pinarello zal de verkoper 16000 euro boete moeten betalen aan Pinarello.
Niet alleen het kleurenschema en naam zijn gepatendeerd maar ook de kronkels.

In Belgie zijn er al een aantal gepakt door de importeur. Nederland wordt het volgende land. Ik wens de beste handelaren dus veel succes.
Pinarello is bezig om het merk weer schoon te maken.
Geef Pinarello groot gelijk, maar heb je daar een voorbeeld c.q. publicatie van ? Volgens mij zijn de kronkels namelijk helemaal niet gepatenteerd. Als je een nep pinarello ook echt onder die naam probeert te verkopen heb je natuurlijk wel een probleem.
Voor de voorvork is een patentaanvraag gedaan in het verleden. Dacht dat dit in het oude Chinarello topic ergens geplaatst was met een link.
Twitter: @rbruijns

zwemcoach1
Forum-lid

zwemcoach1 05 aug 2012 20:17

iemand ook slechte ervaringen met de ondeskundigheid van Bpost in België.
Normaal geen extra rechten verschuldigd 48,5% bij invoer van een fietskader uit China, zij doen fout en ik kan betalen.
Hun reactie, wij kunnen niets meer doen???
Laatst gewijzigd door zwemcoach1 op 05 aug 2012 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 05 aug 2012 21:49

Wat bedoel je?? Het is toch normaal om invoerrechten te betalen!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2012 08:18

natres schreef:En nog een handelaar die stickers plakt........en erg veel verdient op een zwart standaard chinarello frame :shock:

Afbeelding
Had deze posts ff gemist.
Ben er een tijdje geleden geweest voor wat andere dingetje (zitten midden in mijn werkgebied) en mij enorm staan verbazen.
Enorm op Pina lijkend spuitwerk en gewoon met droge ogen vertellen dat dit hun eigen frames zijn die ze in Azie laten maken. Ze lieten mij zelfs zien welke verbeteringen ze zelf hadden doorgevoerd op hun nieuwe modellen.
Om over de prijs maar niet te spreken.... :shock:
Less is bore

neos
Forum-lid

neos 06 aug 2012 09:07

tja alsje dit prijsverschil ziet is het echt lachen voor deze gozerd.
En vandaag is een dag met grote kortingen op DH Gate dus nog meer winst. :twisted: :twisted: :twisted:
cornelli racing cycles Uden

zwemcoach1
Forum-lid

zwemcoach1 06 aug 2012 20:29

japiecarbon schreef:Wat bedoel je?? Het is toch normaal om invoerrechten te betalen!
Ik zal het even uitleggen, het is inderdaad normaal dat je 4,7% invoerrechten betaald voor fietskaders van oorsprong China.
Er is tevens een anti dumping verordening van kracht om de Europese markt te beschermen, als je meer dan 300 stuks per maand invoert ben je extra recht verschuldigd, het zogenaamde anti dumping recht. Dit is dus die 48,5%. Als je echter minder dan 300 stuks of een geregistreerd (erkend door de EU) bent of in het bezit van een vergunning bijzondere bestemming ben je dit niet verschuldigd.
Vandaar mijn vraag of er nog mensen door Bpost op die manier behandeld zijn en nadien als ze protesteren gewoon te horen krijgen, kunnen we niets aan doen (maw WILLEN we niets aan doen)

8714 91 10 - - - frames:
8714 91 10 11 - - - - geverfd, geanodiseerd, gepolijst en/of gelakt:
8714 91 10 11 - - - - - van oorsprong uit of geconsigneerd vanuit China: - in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand of voor overdracht aan een partij in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand; dan wel - voor overdracht aan een andere houder van een vergunning voor eindgebruik of aan vrijgestelde partijen (TN067)
8714 91 10 19 - - - - - andere

zwemcoach1
Forum-lid

zwemcoach1 06 aug 2012 20:35

timsen schreef:Afbeelding

FM039 - Non ISP
Shimano Ultegra Glossy Grey
FFWD F6R tubuar
Prologo zadel
Chinees Carbon stuur
Heb je de kader laten lakken of zijn dit stickers?

timsen
Forum-lid

Gebruikersavatar timsen 06 aug 2012 22:09

Dat zijn stickers...

Boogie
Forum-lid

Boogie 07 aug 2012 12:51

zwemcoach1 schreef:
timsen schreef:
FM039 - Non ISP
Shimano Ultegra Glossy Grey
FFWD F6R tubuar
Prologo zadel
Chinees Carbon stuur
Heb je de kader laten lakken of zijn dit stickers?
Supermooi! Glimstickers en mat carbon?

xytras
Forum-lid

xytras 07 aug 2012 16:08

Frame gelijkt als twee druppels water op een Fuji sst

Plaats reactie