Pagina 181 van 1870
Geplaatst: 08 dec 2009 20:15
door mj
ik zou zeggen, geef ze eens een telefoontje daar. dan weet je alles.
probleem is dat ze in koblenz het frame moeten "keuren" of het een garantiegeval is of niet. daarna gaan ze pas een nieuw frame opsturen.
Geplaatst: 08 dec 2009 20:25
door geertjan5
Ik heb donderdag 5 november het frame naar Canyon gestuurd omdat ik ook lakschade had (en niet alleen rond de bracket!!). Zie aantal pagina's terug.
Even onder elkaar:
mailen over en weer
Zaterdag op bikemotion peter gesproken hoe soepel ze zouden zijn met garantie aangegeven dat ik anders mijn fiets kwijt ben, voor niks moet af+opbouwen, verzendskosten, enz.
5 november frame naar Canyon gestuurd
6 november in goede orde ontvangen(gehoord van de vervoerder)
10 november gebeld of Peter het frame heeft ontvangen. - Ja en hij zou het in behandeling nemen + we hebben afgesproken dat ik hem elke week belde.
17 november weer gebeld frame stond bij garantieafdeling in duitsland (beloofd dat komende week dat het frame in behandeling worden genomen)
25 november frame nog niet in behandeling geweest
2 december nog steeds niet
8 december(vandaag) garantie word afgewezen.
Wegens:
1 frame is niet van 1e eigenaar (email werd aangegeven geen probleem als de 1e eigenaar hem zou opsturen dus ook zo gehandeld)
2 er staat een andere naam op het frame dan die van de eigenaar logisch?? (had een framesticker)
3 frame was niet goed onderhouden (mijn frame slijt sneller van het poetsen dan van het fietsen) heb hem voordat hij naar Canyon ging nog gepoetst en in de was gezet
4 het frame werd fout aangeleverd (had een grote doos en daar mijn frame er in. De doos was een zogeheten ''no-go''. De chauffeur was heel redelijk zei dat het een dure en breekbare collo was. Geen probleem vastgebonden in de auto en werd met extra beleid behandeld. Aaangezien het een no-go was en had aangegeven dat het een dure en breekbare collo was heeft hij hem zelf in het distributiecentrum in de volgende bestelbus geladen en wederom vast gezet.
5 schade kwam van buitenaf. Op de meeste plekken is dat onmogelijk.
6 2 jaar garantie terwijl er in de e-mail staat dat het 6 jaar is. (frame komt uit 2007)
frame word teruggestuurd. Morgen zelf bellen omdat ik dit via de 1e eigenaar te horen heb gekregen.
Zal wel crisis zijn bij Canyon...?
Geplaatst: 08 dec 2009 23:11
door amclassic-fan
Je hebt gewoon geen recht op garantie, alles wat Canyon zou doen zou uit coulance zijn.
Geplaatst: 09 dec 2009 00:11
door geertjan5
waarom vermelden ze dan garantie op de site en hebben ze een garantieafdeling?
En het is ook wel bekend lakschade bij Canyon
Geplaatst: 09 dec 2009 01:12
door amclassic-fan
Op lak hoor je gewoon garantie te hebben, dat geven ze ook gewoon bij Canyon. Maar je bent niet de 1e eigenaar en daarmee is de kous af. Je kunt alleen proberen dat ze in coulance je tegemoed willen komen. Als ze geen aanbod doen wat je bevalt zou ik het frame lekker terug laten sturen en 2 weekendjes lekker schuren. Ben je van alle lak problemen af
Geplaatst: 09 dec 2009 18:57
door geertjan5
Als ze in de email aangeven dat ze er geen problemen mee hebben alleen dat de 1e eigenaar het in behandeling moet nemen denk ik daar persoonlijk anders over...
Maar dan mag jij wel lekker voor mij schuren;)
Geplaatst: 09 dec 2009 23:07
door enrique1
Geert Jan schreef:Als ze in de email aangeven dat ze er geen problemen mee hebben alleen dat de 1e eigenaar het in behandeling moet nemen denk ik daar persoonlijk anders over...
Maar dan mag jij wel lekker voor mij schuren;)
Waarom meldt je ook dat je niet de 1ste eigenaar bent en dan een andere naamsticker erop dat is hun een reden geven om eronderuit te muizen
Geplaatst: 10 dec 2009 10:08
door scott_marmotte
Kan iemand mij uitleggen waarom alleen de 1e eigenaar recht op garantie zou mogen hebben (zoals veel merken doen)? Garantie zit toch op het product en niet op de eigenaar? Er zal wel een logische verklaring voor zijn maar ik zie hem nog niet.....
Geplaatst: 10 dec 2009 12:22
door foosho
Scott_Marmotte schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom alleen de 1e eigenaar recht op garantie zou mogen hebben (zoals veel merken doen)? Garantie zit toch op het product en niet op de eigenaar? Er zal wel een logische verklaring voor zijn maar ik zie hem nog niet.....
Persoonsgebonden garantie afgeven mag van de wet en wordt dus ook gedaan door verschillende bedrijven, niet alleen binnen de fietsenbranche (al lijkt het daar regel ipv uitzondering te zijn).
Geplaatst: 10 dec 2009 18:40
door upcommingstar
Moet je als je een canyon wil kopen perse hem aankopen via het internet of zijn er ook degelijke verkooppunten?
mvg,
Geplaatst: 10 dec 2009 18:57
door geertjan5
enrique1 schreef:Geert Jan schreef:Als ze in de email aangeven dat ze er geen problemen mee hebben alleen dat de 1e eigenaar het in behandeling moet nemen denk ik daar persoonlijk anders over...
Maar dan mag jij wel lekker voor mij schuren;)
Waarom meldt je ook dat je niet de 1ste eigenaar bent en dan een andere naamsticker erop dat is hun een reden geven om eronderuit te muizen
Dat is weer iets als fraude.. (niet dat ik me altijd netjes aan de regels houd..)
Maar dit is wel een frame van iemand anders dat die dan evt. nog problemen zou krijgen als ze naar het framenummer gingen kijken oid. Mocht Canyon het bij voorhand al afwijzen dan had ik het nog een keer geprobeerd in overleg met de echte 1e eigenaar.
Geplaatst: 10 dec 2009 19:14
door zito
upcommingstar schreef:Moet je als je een canyon wil kopen perse hem aankopen via het internet of zijn er ook degelijke verkooppunten?
mvg,
In Heerlen is er een testcenter waar je een testrit kan maken en voor info kan gaan maar je moet hem toch via internet bestellen. Via internet is geen probleem. Zo gebeurd.