Specialized
[img=http://94.100.120.107/1228250001-122830 ... _Iy6S.jpeg]
Nieuwe foto, maar dan van de goede kant! ;D
Nieuwe foto, maar dan van de goede kant! ;D
Specialized Tarmac Elite Compact
Daniel1975 schreef:Nee, want de bovenbuis komt niet zo hoog uit bij bijv een Tarmac SL.litespeed schreef:Qua plaatje vormen de spacers een verlenging van de balhoofdbuis IMO. Daarom snap ik het punt niet helemaal.
De combinatie van de iets lagere aanhechting van de bovenbuis aan de balhoofdbuis icm de iets langere staande buis maakt het voor mij persoonlijk een mooier geheel.
+1 positie van de bovenbuis en de hoeveelheid sloping maakt optisch zeker een verschil, centimeters zijn niet verwaarloosbaar.
mede forummers de doos is eindelijk uitgepakt en de fiets afgemonteerd :
mickey mouse banden vervangen door conti's gp4000s
paar veranderingen komen er nog aan:
dura ace remmen in plaats van de ultegra's
dura ace pedalen
andere wielen mss
wachten nu op de zon!!
iedereen bedankt voor alle input, ben echt heel blij met de Specialized.
JaPio
mickey mouse banden vervangen door conti's gp4000s
paar veranderingen komen er nog aan:
dura ace remmen in plaats van de ultegra's
dura ace pedalen
andere wielen mss
wachten nu op de zon!!
iedereen bedankt voor alle input, ben echt heel blij met de Specialized.
JaPio
LVGH schreef:Daniel1975 schreef:Nee, want de bovenbuis komt niet zo hoog uit bij bijv een Tarmac SL.litespeed schreef:Qua plaatje vormen de spacers een verlenging van de balhoofdbuis IMO. Daarom snap ik het punt niet helemaal.
De combinatie van de iets lagere aanhechting van de bovenbuis aan de balhoofdbuis icm de iets langere staande buis maakt het voor mij persoonlijk een mooier geheel.
+1 positie van de bovenbuis en de hoeveelheid sloping maakt optisch zeker een verschil, centimeters zijn niet verwaarloosbaar.
Er werd gesproken in termen van verhouding voor en achter. Die balans wordt in mijn ogen vooral bepaald door positie van stuurpen/stuur en het zadel. Wat dat betreft is er dan ook geen verschil en dat was mijn punt.
Dat je de hoeveelheid sloping niet mooi vindt, kan ik goed begrijpen, maar zo werd het niet gesteld.
@JaPio, gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Ik heb zelf ook dit frame en rij er met veel plezier op.
Persoonlijk vind ik de afmontage wel erg druk. Drukke crank, drukke stuurpen, drukke wielen, opvallende bidonhouders. Zelf zou ik het iets rustiger houden omdat het frame al vrij opvallend is.
Persoonlijk vind ik de afmontage wel erg druk. Drukke crank, drukke stuurpen, drukke wielen, opvallende bidonhouders. Zelf zou ik het iets rustiger houden omdat het frame al vrij opvallend is.
@JaPio,
Hierbij een foto van mijn Roubaix:
[img=http://www.xs4all.nl/~kvermeer/IMG_0276.jpg]
Bidonhouders welke ik gebruik zijn de Elite Pase carbon. Zadel heb ik inmiddels nog veranderd (Fizik Aliante, ook wit) en heb een stuurpen die 1cm korter is (11cm) dan op de foto.
Hierbij een foto van mijn Roubaix:
[img=http://www.xs4all.nl/~kvermeer/IMG_0276.jpg]
Bidonhouders welke ik gebruik zijn de Elite Pase carbon. Zadel heb ik inmiddels nog veranderd (Fizik Aliante, ook wit) en heb een stuurpen die 1cm korter is (11cm) dan op de foto.