Vandaag gefietst in 2013
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
cadeautje op de schellingwouderbrug na 50 km door het waterland
Vandaag voor de eerste keer na een jaar of 3 weer eens een tourtocht gedaan met de MTB
Was in Maasmechelen dus met de fiets erheen.
Ik was wat laat dus voor de korte route gekozen van 35km om zodoende voor het donker thuis te zijn ( wat niet gelukt is trouwens)
Op zich was de tourtocht nog wel aardig maar nu weet ik wel weer waarom ik op de weg fietsen zo leuk vind.
Pff alles onder de blubber , fietst poetsen met een emmer water en een spons heeft geen zin dus dat wordt morgen afspuiten.
Verder de rest ook helemaal onder de blubber en net een uur bijna bezig geweest om de schoenen en overschoenen weer schoon te krijgen.
Toch maar weer eens bedenken om of de MTB te gebruiken voor de sneeuw of de crosser wat gaat komen te gebruiken met extreem weer en de MTB verkopen
Tourtochten rijden is in ieder geval aan mij niet besteed , ik rij nog liever op de weg in de stromende regen
Ik was wat laat dus voor de korte route gekozen van 35km om zodoende voor het donker thuis te zijn ( wat niet gelukt is trouwens)
Op zich was de tourtocht nog wel aardig maar nu weet ik wel weer waarom ik op de weg fietsen zo leuk vind.
Pff alles onder de blubber , fietst poetsen met een emmer water en een spons heeft geen zin dus dat wordt morgen afspuiten.
Verder de rest ook helemaal onder de blubber en net een uur bijna bezig geweest om de schoenen en overschoenen weer schoon te krijgen.
Toch maar weer eens bedenken om of de MTB te gebruiken voor de sneeuw of de crosser wat gaat komen te gebruiken met extreem weer en de MTB verkopen
Tourtochten rijden is in ieder geval aan mij niet besteed , ik rij nog liever op de weg in de stromende regen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
Maar weer een 100+ ritje gedaan. Ik heb steeds zoiets van "nu kan het nog", maar volgens mij gaat het prima weertje nooit ophouden (and that`s fine by me!). Morgen hetzelfde concept in gedachten, dan de andere kant op richting Lemelerberg..
-
- Forum-lid
Dat idee had ik ook. Na twee weekenden met andere verplichtingen vanmiddag genoten van het zonnetje. Kopje koffie gedaan bij de oosterburen in Heede en verder het grootste deel door het Groninger land. Deze keer niet door, maar om vesting Bourtange heen.
Had me alleen vergist in de tijd. Kwam in het donker pas thuis. Gelukkig heb ik verlichting op deze fiets. 140 km. op de teller.
Had me alleen vergist in de tijd. Kwam in het donker pas thuis. Gelukkig heb ik verlichting op deze fiets. 140 km. op de teller.
Net 60 km gereden vanuit Hilversum langs het Gooimeer. Helaas hadden onze 'weerprofeten' het weer helemaal mis: wordt weer poetsen. Temperatuur was goed te doen. Fijne zondag.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Net terug van precies 100 km en ongeveer 650 hm's over de Veluwezoom via Dieren, Loenen, Beekbergen, Hoenderloo, Otterlo, Schaarsbergen, Arnhem en Posbank. Nu eerst mezelf oppoetsen en daarna mijn modderbruine Gios (voorheen blauw). Verder droog, dus geen klagen wat mij betreft.
Daarom ga ik dus lekker op de weg trainen.peter1981 schreef:Vandaag voor de eerste keer na een jaar of 3 weer eens een tourtocht gedaan met de MTB
Na de Rabo Beach Challenge van gister vandaag nog even een rondje uitgefietst... Werd toch wat langer dan wat ik in eerste instantie voor ogen had. Want ik had de eerste helft toch wind mee, omdat ik koos veer een droge rit rondom Hollands Diep... (toch maar even op de weerkaart gekeken... ) Wilde mijn nieuwe mountainbike zomerschoenen even uittesten op de racefiets bij een langer ritje. Had ze alleen nog maar gebruikt op de sportschool bij de spinning en RPM. En gelukkig zijn ze wit gebleven... . Al was het toch fris zonder overschoenen met Merino wollen sokken.
Maar dat rustig fietsen die laatste 30km viel toch niet mee, want om nou in D1 onder de 25km/u te gaan fietsen zag ik ook niet zitten. Dus toch maar wat harder doorgetrapt. http://www.strava.com/activities/96826082
@peter1981
Daarom dus ook vandaag weer lekker op de weg gereden... Na de 102km van de Bart Brentjes Challenge met veel modder vorige maand had ik modderritjes weer even gehad. Dat schoonmaken kost weer zoveel moeite. En alles slijt ook als een gek met die modder... . Inmiddels zit er wel weer een nieuwe BB en remblokken in de mtb, maar mtb-en doe ik toch echt liever in de zomer (al vind ik sneeuw en temperaturen onder het vriespunt ook niet erg... ). Ik snap ook niet altijd goed waarom sommige wielrenners juist in de winter gaan mountainbiken, terwijl je in Nederland bijna het hele jaar door kunt wielrennen. Zo vaak ligt er niet sneeuw (afgelopen jaar dan wel redelijk wat). Vaak regent het ook genoeg in de zomer, dus om die reden niet op racefiets te stappen is niet een echte reden...
@TumTumTum
Vorig jaar ook eens gefietst met griepje wat ik beter niet had kunnen doen. In eerste instantie knapte ik er juist van op dacht ik, van de frisse lucht buiten... Meestal verdring ik ziek zijn ook door het negeren. Maar heb er daarna de hele week last van gehad qua vermoeidheid... Uitzieken is toch beter, dan gaat het daarna veel lekkerder... Overigens denk je dat het nog wat wordt met een keer een Hoekse Waard rit o.i.d.?. Zie dat je veel in mijn buurt fietst en zo zullen er wel meer zijn... In ieder geval beterschap!
@walterg
Weer mooie plaatjes gemaakt... Dat je daar de tijd voor neemt om zo vaak te stoppen. Meestal beleef ik het het gewoon om me heen, maar soms is het ook mooi om beelden vast te leggen. Met name tijdens vakanties, wat tijdens mijn laatste Alpen vakantie ook niet echt is gelukt. Vorig jaar hadden we een amateur fotograaf mee, die veel mooie plaatjes schoot en 2 Action cams met veel film materiaal...
Maar dat rustig fietsen die laatste 30km viel toch niet mee, want om nou in D1 onder de 25km/u te gaan fietsen zag ik ook niet zitten. Dus toch maar wat harder doorgetrapt. http://www.strava.com/activities/96826082
@peter1981
Daarom dus ook vandaag weer lekker op de weg gereden... Na de 102km van de Bart Brentjes Challenge met veel modder vorige maand had ik modderritjes weer even gehad. Dat schoonmaken kost weer zoveel moeite. En alles slijt ook als een gek met die modder... . Inmiddels zit er wel weer een nieuwe BB en remblokken in de mtb, maar mtb-en doe ik toch echt liever in de zomer (al vind ik sneeuw en temperaturen onder het vriespunt ook niet erg... ). Ik snap ook niet altijd goed waarom sommige wielrenners juist in de winter gaan mountainbiken, terwijl je in Nederland bijna het hele jaar door kunt wielrennen. Zo vaak ligt er niet sneeuw (afgelopen jaar dan wel redelijk wat). Vaak regent het ook genoeg in de zomer, dus om die reden niet op racefiets te stappen is niet een echte reden...
@TumTumTum
Vorig jaar ook eens gefietst met griepje wat ik beter niet had kunnen doen. In eerste instantie knapte ik er juist van op dacht ik, van de frisse lucht buiten... Meestal verdring ik ziek zijn ook door het negeren. Maar heb er daarna de hele week last van gehad qua vermoeidheid... Uitzieken is toch beter, dan gaat het daarna veel lekkerder... Overigens denk je dat het nog wat wordt met een keer een Hoekse Waard rit o.i.d.?. Zie dat je veel in mijn buurt fietst en zo zullen er wel meer zijn... In ieder geval beterschap!
@walterg
Weer mooie plaatjes gemaakt... Dat je daar de tijd voor neemt om zo vaak te stoppen. Meestal beleef ik het het gewoon om me heen, maar soms is het ook mooi om beelden vast te leggen. Met name tijdens vakanties, wat tijdens mijn laatste Alpen vakantie ook niet echt is gelukt. Vorig jaar hadden we een amateur fotograaf mee, die veel mooie plaatjes schoot en 2 Action cams met veel film materiaal...
Vandaag samen met m`n buurman een rondje door de polder gedaan.
Krimpen aan de Lek, langs de Provinciale weg naar Zuidbroek.
Daar weer de polder ingegaan, er stond meer wind dan we verwachtte, Bergambacht, door naar Vlist, Haastrecht.
Door het dorp heen de dijk opgegaan, Gouda, Gouderak, Ouderkerk aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel, naar beneden en weer terug in Krimpen aan de Lek.
Raar weer met af en toe een paar spetters.
De wegen nat, dus fiets weer schoonmaken.
Toch weer een lekker rondje.
Goed voor ruim 48 KM.
http://connect.garmin.com/activity/408171775
Krimpen aan de Lek, langs de Provinciale weg naar Zuidbroek.
Daar weer de polder ingegaan, er stond meer wind dan we verwachtte, Bergambacht, door naar Vlist, Haastrecht.
Door het dorp heen de dijk opgegaan, Gouda, Gouderak, Ouderkerk aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel, naar beneden en weer terug in Krimpen aan de Lek.
Raar weer met af en toe een paar spetters.
De wegen nat, dus fiets weer schoonmaken.
Toch weer een lekker rondje.
Goed voor ruim 48 KM.
http://connect.garmin.com/activity/408171775
Merida Scultura Endurance 4000
hier ook weer iets kunnen doen
even 2 uurtjes de benen laten ontspannen en leeg getrapt dus een 50km gedaan.
Benen voelen weer helemaal lekker dus morgen kunnen we weer volle bak
even 2 uurtjes de benen laten ontspannen en leeg getrapt dus een 50km gedaan.
Benen voelen weer helemaal lekker dus morgen kunnen we weer volle bak
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Bos van Wallers, Carrefour de L'Arbre, Oude Kwaremont en de De Muur. Misschien straks nog wat foto's
Ja jemig, die foto's zitten we nou juist met spanning op te wachten.
@Suntoro Ik was niet de initiatiefnemer van een eventueel Hoekse Waard ritje, maar mij lijkt het leuk. Moet wel mijn verkoudheid minder zijn anders kom ik die Heijnenoordtunnel niet eens uit.
@Suntoro Ik was niet de initiatiefnemer van een eventueel Hoekse Waard ritje, maar mij lijkt het leuk. Moet wel mijn verkoudheid minder zijn anders kom ik die Heijnenoordtunnel niet eens uit.
Veni. Vidi. Fietsie.