Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 nov 2016 12:24

Die zijn het, maar die webshop heeft ze niet meer. Op eBay zit wel een betrouwbare verkoper.

http://www.ebay.com/itm/Delta-Plus-Veni ... 1531989958

Remmen en schakelen gaat prima!

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 29 nov 2016 13:11

Thanks!

wido
Forum-lid

Gebruikersavatar wido 29 nov 2016 21:58

Handen/vingers zijn ook bij mij het grote probleem bij deze kou. Al van alles geprobeerd en hieronder tot nu toe mijn beste keus. Kost niks, fluorkleurtje een kilometer in de omtrek zichtbaar en pas de laatste 5 minuten van mijn 45 minuten ritten begint de kou een beetje door te dringen bij temperaturen net onder het vriespunt. Vanaf 5 graden boven nul al veel te warm...... :-)

http://www.decathlon.nl/fietshandsch-30 ... 43098.html
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

JoostG
Forum-lid

JoostG 05 dec 2016 11:40

Vandaag mijn door de Sint geschonken merino wollen kniekousen ingezet. Toppertje, aangezien ik als een moderne voetballer de kousen tot over de knieën had aangetrokken en derhalve ook warme knietjes had. Ik ga alleen mijn route op dit soort dagen aanpassen. Ik rijd nu dwars door Woerden en sta dan snel een paar minuten stil bij een verkeerslicht. Daarna is het lastig om weer op te warmen (met name mijn handen).

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

wido
Forum-lid

Gebruikersavatar wido 06 dec 2016 20:35

JoostG schreef: Ik rijd nu dwars door Woerden en sta dan snel een paar minuten stil bij een verkeerslicht. Daarna is het lastig om weer op te warmen (met name mijn handen).
:-) ?
Bij mij is het precies andersom: als ik rij krijg ik koude vingers, maar als ik bij een stoplicht sta
komen ze juist weer een beetje bij ! Misschien omdat de doorbloeding dan weer een beetje op gang komt ?
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

hayes

hayes 07 dec 2016 15:25

Dit topichad ik nog niet ontdekt.
Ik doe gemiddeld 3 keer per week de rit van en naar werk met de fiets, 20 km enkele reis.
Af en toe met de auto omwille van praktische redenen. Soms ook omwille van str*ntweer. Al sik 100% zeker ben kletsnat te worden, laat ik de fiets staan. Maar met wat plannen, wordt ik normaal geen 10 keer per jaar nat.

Ik fiets gewoon met de racefiets als het kan en van november-maart met de cyclocrosser indien 'vettig' weer.
Enkel een achterspatbordje van Decathlon. Een ass-saver-variant maar wat groter.
Afbeelding

Rugzak van Deuter, 20 liter. Groot genoeg voor kleding en boterhammen en wat losse prullen.

Bandjes op de racer zijn Vittoria Robino. Vorig jaar 1 keer lek gereden op 6000 km. Ik heb nu de grafeen versie van de band er op liggen en sinds 2000km nog niet lek gereden.

ilikebike
Forum-lid

ilikebike 07 dec 2016 22:00

Vandaag stormde weer een zo'n "halve zool"mij voorbij met een bike met hulpmotor. Ik reed zelf al gemiddeld ca 30km/u met de mtb. Ik denk dat die " halve zool " wel 45 km/u reed. Er komen er steeds meer van die opgevoerde e-bikes op de fietspaden.

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 08 dec 2016 13:14

Je verwacht het niet he?
Er zijn vast ook wel fietsers die <20 km/h fietsen en jou niet verwachten. :mrgreen:

De komende weken ga ik de woonwerk ritten of met lage intensiteit of met hoge intensiteit fietsen. Niet meer er tussenin, hoop ik. Gewoon even wat anders. Gistermiddag met ~150 avg HR (max 172) en vanmorgen met ~118 avg HR (max 129)
Met een Vivoactive HR om de pols, dus op gevoel.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 dec 2016 07:47

wido schreef:Handen/vingers zijn ook bij mij het grote probleem bij deze kou. Al van alles geprobeerd en hieronder tot nu toe mijn beste keus. Kost niks, fluorkleurtje een kilometer in de omtrek zichtbaar en pas de laatste 5 minuten van mijn 45 minuten ritten begint de kou een beetje door te dringen bij temperaturen net onder het vriespunt. Vanaf 5 graden boven nul al veel te warm...... :-)

http://www.decathlon.nl/fietshandsch-30 ... 43098.html
Die heb ik er ook bij, maar na een paar keer wassen is worden ze me toch te dun.
door JoostG » 05 dec 2016 11:40
. Ik rijd nu dwars door Woerden en sta dan snel een paar minuten stil bij een verkeerslicht. Daarna is het lastig om weer op te warmen (met name mijn handen)
Herkenbaar. Mijn handen hebben altijd even tijd nodig om op te warmen. na 10km is het lekker. maar de laatste paar km's moet ik zo vaak inhouden (oversteken, schoolverkeer etc.) dan koel ik rap af.. En ook dat voel ik vooral in de vingers.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 09 dec 2016 08:51

Met welke banden breedte rijden jullie op je woonwerkfiets?

Ik gebruikte steeds Schwalbe Marathon Race 35 mm op de CX. Maar na 3 lek gereden te hebben in een week ben ik overgegaan op Duranos 28 mm. Kijken hoe dit gaat.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 09 dec 2016 09:48

Specialized Roubaix 28mm en daar pak ik ook gewoon wat zand- en gravelpaden mee. Geen modder of echt los zand, maar verder bevallen ze echt super.
Ach, ik zeg ook maar wat

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 09 dec 2016 09:52

Na het hele jaar probleemloos op 25mm durano's te hebben gereden, heb ik onder mijn winterfiets 28 mm durano's zitten. Met echte gladheid (ijzel en sneeuw) ga ik toch niet fietsen...
Een enkele bevroren brug gaat hiermee goed, mist je hem maar goed aansnijdt.
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie