Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 14 okt 2009 00:34

ik denk eigenlijk niet dat hij net nadat hij zo'n (zeer leuk) voorwiel heeft aangeschaft binnenkort weer gaat wisselen voor Pro

stokie
Forum-lid

stokie 14 okt 2009 00:41

Ik heb ook een pro4rays voorwiel, ik ben dus nog stevig op zoek naar een pro disc voor achter:D
Maar goed, het is nog lang tot aan de lente.. Voorlopig gaat hij 'de kast in'. Tijd zat om weer wat centen te sparen en een pro disc op de kop te tikken.

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 14 okt 2009 00:45

mister_arby, neem van mij aan, de beste man is niet helemaal 100%
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

sjoerdvo
Forum-lid

sjoerdvo 14 okt 2009 15:16

Mooie fietsen!

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 14 okt 2009 17:50

@Stokie: Dat voorwiel is toch een baan wiel? Kun je dat zomaar gebruiken voor op de weg? Staat wel geweldig!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

tarzander
Forum-lid

tarzander 14 okt 2009 18:06

C a s r a n schreef:
TarzAndeR schreef:Wat heeft de Shiv van Terrenzo Bozzone onderaan de toptube (voor de zadelbuis) zitten?

Als je het vergelijkt met 'normale' Shiv is het een stuk dikker daar!

Ik vermoed dat het een geheel is van een fietspomp en/of een Pitstop, die triatleten nodig hebben, maar dan deftig gecamoufleerd. Hier zie je Bozzone bij de start van het fietsen achter Frederik Van Lierde:

Afbeelding

De andere triatleet met een Shiv, Chris McCormack, heeft dit overigens niet:

Afbeelding

Ok op deze foto is het wat duidelijker te zien, kan idd wel eens pitstop etc. zijn.

Overigens wat een verschil in vocht/sportdrank wat de triathleten meenemen, Van Lierde 4 bidons en de andere twee, op deze afbeeldingen, maar twee bidons.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

ironpete
Forum-lid

ironpete 14 okt 2009 18:25

De ene bv Van Lierde heeft zijn eigen sportdrank nodig, Chris Mc Cormack doet het met de drank van de organisatie die je krijgt onderweg.

Ik deed het ook zo op Hawaii. Je plaats om 6 uur koele drank op je fiets, en tegen je uit het water komt is dat al lauwe thee geworden. Nog één van de reden waarom ik voor drank van de organisatie koos, die gaven steeds koelere drank(niet ijskoud)
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

stokie
Forum-lid

stokie 14 okt 2009 21:26

Tornado Tom schreef:@Stokie: Dat voorwiel is toch een baan wiel? Kun je dat zomaar gebruiken voor op de weg? Staat wel geweldig!

Baanschroef eruit, snelspanner erin en je kan er mee op de weg rijden. Aan het eind van het seizoen alleen ff een nieuwe tube erom en je kan de baan weer op!

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 14 okt 2009 21:30

Stokie schreef:
Tornado Tom schreef:@Stokie: Dat voorwiel is toch een baan wiel? Kun je dat zomaar gebruiken voor op de weg? Staat wel geweldig!

Baanschroef eruit, snelspanner erin en je kan er mee op de weg rijden. Aan het eind van het seizoen alleen ff een nieuwe tube erom en je kan de baan weer op!

Mij lijkt er geen remoppervlak voorzien... De stickers lopen door tot op de remblokjes?
Nulla tenaci invia est via!

stokie
Forum-lid

stokie 14 okt 2009 21:33

een klein beschadigd randje is niet zo heel erg met carbon blokjes valt de schade reuze mee, het blijft een gebruiksvoorwerp

casran
Forum-lid HC

casran 14 okt 2009 21:55

Ironpete schreef:De ene bv Van Lierde heeft zijn eigen sportdrank nodig, Chris Mc Cormack doet het met de drank van de organisatie die je krijgt onderweg.

Ik deed het ook zo op Hawaii. Je plaats om 6 uur koele drank op je fiets, en tegen je uit het water komt is dat al lauwe thee geworden. Nog één van de reden waarom ik voor drank van de organisatie koos, die gaven steeds koelere drank(niet ijskoud)

Macca neemt steeds, net als Crowie (en wellicht ook Bozzone?), 2 kleine geconcentreerde flesjes mee in z'n achterzak. Frederik had aan het keerpunt in Hawi een extra bidon (eigen drank) nodig uit z'n special needs bag, maar de organisatie had hem precies niet verwacht in de kopgroep dus ze stonden niet gereed met z'n zakje voor nr.67 :s Zelf neem ik ook nooit drank van de organisatie: je weet immers nooit wat er in zit, hoe geconcentreerd, enz... tenzij hier misschien met de Gatorade in Hawaii (voorgemaakte flesjes waar je 't etiket kan aflezen, itt. aangelengde poederdranken waarvan je het raden hebt naar de concentratie). Nadeel van drank van de organisatie is ook dat ze nooit genoeg zouten bevat, daar waar Fre in z'n eigen bidons extra zouten en mineralen doet (broodnodig op Hawaii). In ieder geval moet ik het voor mezelf nog eens allemaal gaan uitzoeken, vooraleer ik aan mijn eerste IM begin; zoveel bidons als op Fre z'n fiets zie ik persoonlijk niet zitten...

Evert Dehandsch schreef:Mij lijkt er geen remoppervlak voorzien... De stickers lopen door tot op de remblokjes?

Was ook het eerste wat me opviel. Lijkt me niet verstandig om het op de weg te gebruiken; ik vind het ook een aartslelijk wiel (op de baan mag het vaak al eens wat pompeuzer).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pjotr
Forum-lid

pjotr 14 okt 2009 22:44

C a s r a n schreef:
Ironpete schreef:
Was ook het eerste wat me opviel. Lijkt me niet verstandig om het op de weg te gebruiken; ik vind het ook een aartslelijk wiel (op de baan mag het vaak al eens wat pompeuzer).

Heb het wiel inderdaad vorige week in me handen gehad en zit geen remoppervlak op.. Vraag me af hoelang het houdt.
Anti-Spacers!

Plaats reactie