Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 07 aug 2012 23:48

Jammer van de hoge dollar koers anders zou ik wel eens wat willen bestellen.

maxwell
Forum-lid

maxwell 08 aug 2012 12:41

zwemcoach1 schreef:
japiecarbon schreef:Wat bedoel je?? Het is toch normaal om invoerrechten te betalen!
Ik zal het even uitleggen, het is inderdaad normaal dat je 4,7% invoerrechten betaald voor fietskaders van oorsprong China.
Er is tevens een anti dumping verordening van kracht om de Europese markt te beschermen, als je meer dan 300 stuks per maand invoert ben je extra recht verschuldigd, het zogenaamde anti dumping recht. Dit is dus die 48,5%. Als je echter minder dan 300 stuks of een geregistreerd (erkend door de EU) bent of in het bezit van een vergunning bijzondere bestemming ben je dit niet verschuldigd.
Vandaar mijn vraag of er nog mensen door Bpost op die manier behandeld zijn en nadien als ze protesteren gewoon te horen krijgen, kunnen we niets aan doen (maw WILLEN we niets aan doen)

8714 91 10 - - - frames:
8714 91 10 11 - - - - geverfd, geanodiseerd, gepolijst en/of gelakt:
8714 91 10 11 - - - - - van oorsprong uit of geconsigneerd vanuit China: - in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand of voor overdracht aan een partij in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand; dan wel - voor overdracht aan een andere houder van een vergunning voor eindgebruik of aan vrijgestelde partijen (TN067)
8714 91 10 19 - - - - - andere
Zwemchoach1, die minder dan 300 vrijstelling kan alleen tegen het lagere tarief als je een vergunning "bijzondere bestemming" hebt. De douane "hoort" een aangifte niet te accepteren als Bpost probeert jouw frame zonder antidump te importeren.

zwemcoach1
Forum-lid

zwemcoach1 08 aug 2012 20:54

maxwell schreef:
zwemcoach1 schreef:
japiecarbon schreef:Wat bedoel je?? Het is toch normaal om invoerrechten te betalen!
Ik zal het even uitleggen, het is inderdaad normaal dat je 4,7% invoerrechten betaald voor fietskaders van oorsprong China.
Er is tevens een anti dumping verordening van kracht om de Europese markt te beschermen, als je meer dan 300 stuks per maand invoert ben je extra recht verschuldigd, het zogenaamde anti dumping recht. Dit is dus die 48,5%. Als je echter minder dan 300 stuks of een geregistreerd (erkend door de EU) bent of in het bezit van een vergunning bijzondere bestemming ben je dit niet verschuldigd.
Vandaar mijn vraag of er nog mensen door Bpost op die manier behandeld zijn en nadien als ze protesteren gewoon te horen krijgen, kunnen we niets aan doen (maw WILLEN we niets aan doen)

8714 91 10 - - - frames:
8714 91 10 11 - - - - geverfd, geanodiseerd, gepolijst en/of gelakt:
8714 91 10 11 - - - - - van oorsprong uit of geconsigneerd vanuit China: - in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand of voor overdracht aan een partij in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand; dan wel - voor overdracht aan een andere houder van een vergunning voor eindgebruik of aan vrijgestelde partijen (TN067)
8714 91 10 19 - - - - - andere
Zwemchoach1, die minder dan 300 vrijstelling kan alleen tegen het lagere tarief als je een vergunning "bijzondere bestemming" hebt. De douane "hoort" een aangifte niet te accepteren als Bpost probeert jouw frame zonder antidump te importeren.

Heb van de doaune zelf wel iets anders gehoord maar ja ik ben maar een prive persoon die toevallig een fietskader koopt in China en waar Bpost dan van verwacht dat ze kunnen doen wat ze willen. Er staat duidelijk ... of ... dan wel ... dus als aan een van de voorwaarden voldaan wordt moet dit voldoende zijn. Het spijtige van heel de zaak is dat je bij Bpost gewoon van het kastje naar de muur gestuurd wordt. En je eerst moet betalen alvorens je goederen te bekomen, bij een prive partner zou dit niet waar geweest zijn. Ik spreek dan uit ondervinding want daar werk ik zelf voor.

maxwell
Forum-lid

maxwell 09 aug 2012 08:03

Weet niet welke douane je gesproken hebt maar zoals ik het schreef zou het moeten. Lees ook handboek douane onderdeel 1.02.00 bijlage 1 onderdeel 6.3,
Er staat nader omschreven onder welke voorwaarden de minder dan 300 regeling geldt:

6.3. Vrijstelling
Bij uitbreiding van een antidumpingrecht is vrijstelling mogelijk voor exporteurs of importeurs die zich niet schuldig maken aan ontwijking. Vrijstelling van het uitgebreide antidumpingrecht is mogelijk voor invoer van hoofdbestanddelen van rijwielen van oorsprong uit China (Verordening 88/97):

- die worden gebruikt bij de assemblage van rijwielen in de Gemeenschap als die assemblage wordt geacht plaats te vinden zonder ontwijking;
- in geringe hoeveelheden.
Vrijstelling is van toepassing als de aangifte voor in het vrije verkeer brengen van de hoofdbestanddelen wordt gedaan:

a. door of in opdracht van een vrijgestelde onderneming (assembleur);
b. met gebruik van de regeling bijzondere bestemming; of
c. door of in opdracht van een onderneming (assembleur) waarvoor het verzoek om vrijstelling nog in behandeling is bij de Commissie.
De vrijstelling is in dit geval voorlopig van toepassing!

waarbij b. dus geld voor de minder dan 300 regeling.

martijncervelo
Forum-lid

martijncervelo 09 aug 2012 23:56

jsparie schreef:
thestudent schreef:1800 gram... dan kan je beter een setje alu-carbons nemen. Maargoed ze zijn niet duur en zien er goed uit. ;) Veel plezier ermee.
Euhh welke 60 mm aluminium carbon wielen zijn in de praktijk echt lichter dan ??
De Zipp 404 alu/carbon clincher.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

zwemcoach1
Forum-lid

zwemcoach1 10 aug 2012 13:04

maxwell schreef:Weet niet welke douane je gesproken hebt maar zoals ik het schreef zou het moeten. Lees ook handboek douane onderdeel 1.02.00 bijlage 1 onderdeel 6.3,
Er staat nader omschreven onder welke voorwaarden de minder dan 300 regeling geldt:

6.3. Vrijstelling
Bij uitbreiding van een antidumpingrecht is vrijstelling mogelijk voor exporteurs of importeurs die zich niet schuldig maken aan ontwijking. Vrijstelling van het uitgebreide antidumpingrecht is mogelijk voor invoer van hoofdbestanddelen van rijwielen van oorsprong uit China (Verordening 88/97):

- die worden gebruikt bij de assemblage van rijwielen in de Gemeenschap als die assemblage wordt geacht plaats te vinden zonder ontwijking;
- in geringe hoeveelheden.
Vrijstelling is van toepassing als de aangifte voor in het vrije verkeer brengen van de hoofdbestanddelen wordt gedaan:

a. door of in opdracht van een vrijgestelde onderneming (assembleur);
b. met gebruik van de regeling bijzondere bestemming; of
c. door of in opdracht van een onderneming (assembleur) waarvoor het verzoek om vrijstelling nog in behandeling is bij de Commissie.
De vrijstelling is in dit geval voorlopig van toepassing!

waarbij b. dus geld voor de minder dan 300 regeling.

met de Belgische douane

zwemcoach1
Forum-lid

zwemcoach1 10 aug 2012 21:37

zwemcoach1 schreef:
timsen schreef:Afbeelding

FM039 - Non ISP
Shimano Ultegra Glossy Grey
FFWD F6R tubuar
Prologo zadel
Chinees Carbon stuur
Heb je de kader laten lakken of zijn dit stickers?
Nog een vraagske, het je de kader daarna nog laten vernissen of gewoon enkel de stickers erop?

jsparie
Forum-lid

jsparie 11 aug 2012 11:26

Kan natuurlijk niet de vraag van zwemcoach beantwoorden maar mijn ervaring is dat goede kwaliteit stickers geen lak nodig heeft. Gesneden vinyl met goede kwaliteit lijm gaat echt jaren en jaren mee. Ik heb een setje wielen gehad waar ze na een jaar of 5 er nog als nieuw uit zagen. En uiteraard veel makkelijker als je weer eens wat anders wilt.

brik
Forum-lid

brik 11 aug 2012 13:36

http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... =racefiets" onclick="window.open(this.href);return false;

Van bedrog gesproken.
flandrien

MartijnVisser
Forum-lid

MartijnVisser 11 aug 2012 17:16

idd dat is echt bedrog vind hem met dat match er op alleen maar lelijker op worden....
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140

bjorn2007
Forum-lid

bjorn2007 15 aug 2012 13:39

Hallo fietsvrienden,

Ik heb onlangs een frame aangeschaft van Miracle Trade, type MC-021. Ben hier super tevreden over.
Helaas is echter de kap die over de ISP gaat, bij de schroefdraad stuk gegaan. Ik kan er nog wel mee fietsen, maar wil dit graag vervangen.
Wellicht is dit ook de oorzaak dat mijn zadel kraakt. Ik gebruik mijn zadel van mijn oude fiets, waarop deze nooit kraakte.

De transportkosten voor dit onderdeel zijn een stuk hoger dan de kosten van het onderdeel zelf. Mocht er dus iemand zijn die hier ook wat gaat bestellen, zou ik dan een onderdeeltje mee kunnen laten komen.
Wellicht is er ook iemand die weet waar ik dit soort caps nog meer kan kopen. Zijn dit gestandaardiseerde maten? Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het krakende zadel. Moet er wel bij zeggen dat mijn zadel vrij ver vooraan op de zadelrails wordt geklemd.

Ben benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen. Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Björn Heruer

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 15 aug 2012 13:48

Heb je een ronde zadelpen?

Er is wel het een en ander te krijgen

Plaats reactie