Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 07 aug 2012 23:48
Jammer van de hoge dollar koers anders zou ik wel eens wat willen bestellen.
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Zwemchoach1, die minder dan 300 vrijstelling kan alleen tegen het lagere tarief als je een vergunning "bijzondere bestemming" hebt. De douane "hoort" een aangifte niet te accepteren als Bpost probeert jouw frame zonder antidump te importeren.zwemcoach1 schreef:Ik zal het even uitleggen, het is inderdaad normaal dat je 4,7% invoerrechten betaald voor fietskaders van oorsprong China.japiecarbon schreef:Wat bedoel je?? Het is toch normaal om invoerrechten te betalen!
Er is tevens een anti dumping verordening van kracht om de Europese markt te beschermen, als je meer dan 300 stuks per maand invoert ben je extra recht verschuldigd, het zogenaamde anti dumping recht. Dit is dus die 48,5%. Als je echter minder dan 300 stuks of een geregistreerd (erkend door de EU) bent of in het bezit van een vergunning bijzondere bestemming ben je dit niet verschuldigd.
Vandaar mijn vraag of er nog mensen door Bpost op die manier behandeld zijn en nadien als ze protesteren gewoon te horen krijgen, kunnen we niets aan doen (maw WILLEN we niets aan doen)
8714 91 10 - - - frames:
8714 91 10 11 - - - - geverfd, geanodiseerd, gepolijst en/of gelakt:
8714 91 10 11 - - - - - van oorsprong uit of geconsigneerd vanuit China: - in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand of voor overdracht aan een partij in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand; dan wel - voor overdracht aan een andere houder van een vergunning voor eindgebruik of aan vrijgestelde partijen (TN067)
8714 91 10 19 - - - - - andere
maxwell schreef:Zwemchoach1, die minder dan 300 vrijstelling kan alleen tegen het lagere tarief als je een vergunning "bijzondere bestemming" hebt. De douane "hoort" een aangifte niet te accepteren als Bpost probeert jouw frame zonder antidump te importeren.zwemcoach1 schreef:Ik zal het even uitleggen, het is inderdaad normaal dat je 4,7% invoerrechten betaald voor fietskaders van oorsprong China.japiecarbon schreef:Wat bedoel je?? Het is toch normaal om invoerrechten te betalen!
Er is tevens een anti dumping verordening van kracht om de Europese markt te beschermen, als je meer dan 300 stuks per maand invoert ben je extra recht verschuldigd, het zogenaamde anti dumping recht. Dit is dus die 48,5%. Als je echter minder dan 300 stuks of een geregistreerd (erkend door de EU) bent of in het bezit van een vergunning bijzondere bestemming ben je dit niet verschuldigd.
Vandaar mijn vraag of er nog mensen door Bpost op die manier behandeld zijn en nadien als ze protesteren gewoon te horen krijgen, kunnen we niets aan doen (maw WILLEN we niets aan doen)
8714 91 10 - - - frames:
8714 91 10 11 - - - - geverfd, geanodiseerd, gepolijst en/of gelakt:
8714 91 10 11 - - - - - van oorsprong uit of geconsigneerd vanuit China: - in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand of voor overdracht aan een partij in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand; dan wel - voor overdracht aan een andere houder van een vergunning voor eindgebruik of aan vrijgestelde partijen (TN067)
8714 91 10 19 - - - - - andere
De Zipp 404 alu/carbon clincher.jsparie schreef:Euhh welke 60 mm aluminium carbon wielen zijn in de praktijk echt lichter dan ??thestudent schreef:1800 gram... dan kan je beter een setje alu-carbons nemen. Maargoed ze zijn niet duur en zien er goed uit. Veel plezier ermee.
maxwell schreef:Weet niet welke douane je gesproken hebt maar zoals ik het schreef zou het moeten. Lees ook handboek douane onderdeel 1.02.00 bijlage 1 onderdeel 6.3,
Er staat nader omschreven onder welke voorwaarden de minder dan 300 regeling geldt:
6.3. Vrijstelling
Bij uitbreiding van een antidumpingrecht is vrijstelling mogelijk voor exporteurs of importeurs die zich niet schuldig maken aan ontwijking. Vrijstelling van het uitgebreide antidumpingrecht is mogelijk voor invoer van hoofdbestanddelen van rijwielen van oorsprong uit China (Verordening 88/97):
- die worden gebruikt bij de assemblage van rijwielen in de Gemeenschap als die assemblage wordt geacht plaats te vinden zonder ontwijking;
- in geringe hoeveelheden.
Vrijstelling is van toepassing als de aangifte voor in het vrije verkeer brengen van de hoofdbestanddelen wordt gedaan:
a. door of in opdracht van een vrijgestelde onderneming (assembleur);
b. met gebruik van de regeling bijzondere bestemming; of
c. door of in opdracht van een onderneming (assembleur) waarvoor het verzoek om vrijstelling nog in behandeling is bij de Commissie.
De vrijstelling is in dit geval voorlopig van toepassing!
waarbij b. dus geld voor de minder dan 300 regeling.
Nog een vraagske, het je de kader daarna nog laten vernissen of gewoon enkel de stickers erop?zwemcoach1 schreef:Heb je de kader laten lakken of zijn dit stickers?timsen schreef:
FM039 - Non ISP
Shimano Ultegra Glossy Grey
FFWD F6R tubuar
Prologo zadel
Chinees Carbon stuur
idd dat is echt bedrog vind hem met dat match er op alleen maar lelijker op worden....