Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 10 dec 2009 19:50

Foosho schreef:
Scott_Marmotte schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom alleen de 1e eigenaar recht op garantie zou mogen hebben (zoals veel merken doen)? Garantie zit toch op het product en niet op de eigenaar? Er zal wel een logische verklaring voor zijn maar ik zie hem nog niet.....

Persoonsgebonden garantie afgeven mag van de wet en wordt dus ook gedaan door verschillende bedrijven, niet alleen binnen de fietsenbranche (al lijkt het daar regel ipv uitzondering te zijn).

Behalve dat het mag, weet jij ook te vertellen waarom het gedaan wordt? Ben eigenlijk ook altijd benieuwd naar geweest.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

enrique1
Forum-lid

enrique1 10 dec 2009 21:11

Geert Jan schreef:
enrique1 schreef:
Geert Jan schreef:Als ze in de email aangeven dat ze er geen problemen mee hebben alleen dat de 1e eigenaar het in behandeling moet nemen denk ik daar persoonlijk anders over...
Maar dan mag jij wel lekker voor mij schuren;)

Waarom meldt je ook dat je niet de 1ste eigenaar bent en dan een andere naamsticker erop dat is hun een reden geven om eronderuit te muizen

Dat is weer iets als fraude.. (niet dat ik me altijd netjes aan de regels houd..)
Maar dit is wel een frame van iemand anders dat die dan evt. nog problemen zou krijgen als ze naar het framenummer gingen kijken oid. Mocht Canyon het bij voorhand al afwijzen dan had ik het nog een keer geprobeerd in overleg met de echte 1e eigenaar.

Nee wat ik bedoel is je moest gewoon de 1ste eigenaar laten contact opnemen en het frame laten verzenden door hem zonder dat er sprake was dat het u fiets was .ik vind het op zich schandalig alleen garantie voor de 1ste eigenaar dat is pas fraude .

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 10 dec 2009 23:08

enrique1 schreef:
Geert Jan schreef:
enrique1 schreef:

Waarom meldt je ook dat je niet de 1ste eigenaar bent en dan een andere naamsticker erop dat is hun een reden geven om eronderuit te muizen

Dat is weer iets als fraude.. (niet dat ik me altijd netjes aan de regels houd..)
Maar dit is wel een frame van iemand anders dat die dan evt. nog problemen zou krijgen als ze naar het framenummer gingen kijken oid. Mocht Canyon het bij voorhand al afwijzen dan had ik het nog een keer geprobeerd in overleg met de echte 1e eigenaar.

Nee wat ik bedoel is je moest gewoon de 1ste eigenaar laten contact opnemen en het frame laten verzenden door hem zonder dat er sprake was dat het u fiets was .ik vind het op zich schandalig alleen garantie voor de 1ste eigenaar dat is pas fraude .

De 1e eigenaar heeft het frame verzonden naar Canyon. En alle contacten gelegd.
Ik heb alleen elke week gebeld onder de naam van de 1e eigenaar wat de status was. Canyon heeft daar niks van gemerkt.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

foosho
Forum-lid

foosho 10 dec 2009 23:41

JackBrown schreef:
Foosho schreef:
Scott_Marmotte schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom alleen de 1e eigenaar recht op garantie zou mogen hebben (zoals veel merken doen)? Garantie zit toch op het product en niet op de eigenaar? Er zal wel een logische verklaring voor zijn maar ik zie hem nog niet.....

Persoonsgebonden garantie afgeven mag van de wet en wordt dus ook gedaan door verschillende bedrijven, niet alleen binnen de fietsenbranche (al lijkt het daar regel ipv uitzondering te zijn).

Behalve dat het mag, weet jij ook te vertellen waarom het gedaan wordt? Ben eigenlijk ook altijd benieuwd naar geweest.

Ik denk bescherming van de leverancier. Je kunt als 2e eigenaar in alle eerlijkheid gewoon je schouders ophalen als ze vragen of het produkt wel juist is gebruikt, sta je dan als leverancier..

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 23 dec 2009 15:44

Heb hem alweer een tijdje maar vandaag toch maar eens een foto van gemaakt.

Afbeelding

fizik
Forum-lid

fizik 23 dec 2009 17:19

Gave fiets. Witte stuurdoppen?

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 23 dec 2009 17:45

Ik zal binnenkort mijn canyon ook eens op de foto zetten!
Alvast wat Spec:

Canyon speedmax frame
Carbon centaur groep
Ksyrium ES wielset
KCNC zadelpen (word nog ingekort en dan slechts 119GR.)
Een getuned oud selle italia flite zadel! (nu nogmaar 160 gram van de 280(?) gram)
Syntace F99
relatief zwaar stuur van de LBS (komt een Syntace 7050 op)

op komst
Witte speedplay zero's
bidonhouders
full getunede record 10s deraileur!!
veel titanium boutjes En ander WW spul...

Mischien zelfs nog een setje KCNC C-Brakes... :D
mijn Flickr

tom1
Forum-lid

tom1 23 dec 2009 18:41

gaisdergerman schreef:Heb hem alweer een tijdje maar vandaag toch maar eens een foto van gemaakt.

Afbeelding

eindelijk iemand die met campa wielen rijd en een shimano group

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 23 dec 2009 19:05

@ Tom: hij heeft de wielen anders wel mooi te koop staan... ;).

Het is dat het geld er iets te hard doorheen gaat deze maand anders had ik ze graag overgenomen :) (rijd zelf trouwens ook met Shimano :P)
Canyon Ultimate CF SL 2016

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 23 dec 2009 19:33

BonoCross schreef:@ Tom: hij heeft de wielen anders wel mooi te koop staan... ;).

Heb er wel bijna 1,5 jaar op gereden i.c.m. een ultegra groep ;-). Orgineel zaten er ksyrium sl velgen in maar dan vind ik de zonda's er een stuk beter in staan.

gever
Forum-lid

gever 25 dec 2009 14:19

Een foto van de winterstalling van mijn Canyon. Op de overloop gestald, voordat de wegen onder de klei lagen. De wielen staan in de berging, omdat de rubberlucht van de banden niet zo aangenaam is. Hij gaat weer naar buiten, zodra de pekel weggespoeld is. Tot die tijd rijd ik mijn Time.
http://img709.imageshack.us/img709/762/canyon002.jpg
//Zomer: Canyon
//Winter : Time

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 25 dec 2009 15:04

kan je ook met campagnolo groep rijden met een shimano body?

Plaats reactie