Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 dec 2012 15:09

@lvgh: die laatste is zeer fraai!
Less is bore

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 10 dec 2012 15:55

@lvgh: Mooie plaatjes!

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 10 dec 2012 20:30

Dit weekend een lesje nederigheid gehad in Duitsland, om ervaring op te doen zijn we met een deel van de woensdagmiddagtrainingsgroep afgereisd naar Bensheim om daar twee crossen te rijden. De organisatie had Maarten Nijland en ons, zijn 'pupillen' uitgenodigd om aan de cross in bensheim deel te nemen en de organisatie had voor ons een huisje direct aan het parcours geregeld.

Uitgebreid verslag staat op WT, misschien iets te lang voor hier, maar conclusie is een hele ervaring rijker, wat grenzen verlegd, parcoursen als deze kom je in nederland nooit tegen. Met name in frankfurt zitten wat afdalingen waar je bovenaan staat en dan even slikt, maar wat gaaf om door de sneeuw af te dalen! Een lange afdaling had onderaan een haakse bocht, dus vereiste de nodige techniek om door te komen Een andere afdaling, ook onverhard, verliep in etappes en als je bovenaan stond kon je na de eerste knik niet zien hoe de afdaling verder liep :shock: , verder moest je in deze afdaling een paar keer een stoepje over en hier hadden ze matten neergelegd, werd je mooi door gelanceerd :mrgreen: . maar een kleine foto-impressie, want het zijn best leuke plaatjes vind ik.

Uitzicht vanuit ons huisje op de grote klim
Afbeelding

Warmrijden op de rollen op het terras terwijl er een koers gaande is :lol:
Afbeelding

Mijn vijand van zaterdag (de afdaling dan ;-) )
Afbeelding

Mats bezig aan een nette race
Afbeelding

Frankfurt
Van der Poel won met overmacht bij de junioren, kijk hoe hij deze bocht aansnijdt, technisch top
Afbeelding

Mats, bezig aan een goede koers, zie de achtergrond voor een inpressie van hoe diep het was
Afbeelding

Hier haalde ik nog dames in
Afbeelding

En hier was het einde verhaal
Afbeelding

Kupfernagel won bij de vrouwen
Afbeelding

Zonder hem was het weekend niet mogelijk geweest :oke:
Afbeelding
~live fast, die young ~

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 10 dec 2012 20:42

Mooi avontuur. Jammer voor je dat het zo afloopt.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 10 dec 2012 20:52

@lvgh Prachtig!

@girlinred Dat zijn nog eens andere crossen, jammer van je opgave!

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 12 dec 2012 20:25

Niet vandaag, maar heb gisteravond nog wel 50km in het donker gereden. Het was wel koud, maar droge kou kan ik wel mee leven. Het is alleen jammer dat je bidons zo koud worden. Ik dacht dit weekend nog "Waarom heeft niemand een sok/hoes uitgevonden die om je bidonhouder past?" Misschien wel een gat in de markt ;)
De beste oplossing tot nu toe is het bidons uitwisselen tussen op je rug onder je shirt en op de fiets zelf, maar blijft dat zo'n gedoe vinden.

Hopelijk kan ik dit weekend ook weer een duurtraining mee pakken want ik heb vorige week geen kilometers gemaakt en kom er dit jaar nog 367 te kort voor de 10.000, en dat knaagt natuurlijk ;)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

wielertje
Forum-lid

wielertje 13 dec 2012 12:26

wat dacht je van thermo bidons?
dat scheelt net genoeg

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 14 dec 2012 12:47

Gister 3,5 uur met een glijpartij door de ijzel. Wou niet teveel omrijden dus wat afgesneden met als gevolg een lang stuk ijsbaan gepakt.

Alles ging goed tot ik de zijkant van een drempeltje pakte en mijn achterwiel geen grip meer had. Ik reed er misschien 20 maar gleed ook een meter of 20 door. Thuis erachter gekomen dat mijn bidon niet meer op de fiets zat, het was al donker dus het was me nog niet eens opgevallen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

bleek
Forum-lid

bleek 14 dec 2012 12:50

steven250 schreef:Niet vandaag, maar heb gisteravond nog wel 50km in het donker gereden. Het was wel koud, maar droge kou kan ik wel mee leven. Het is alleen jammer dat je bidons zo koud worden. Ik dacht dit weekend nog "Waarom heeft niemand een sok/hoes uitgevonden die om je bidonhouder past?" Misschien wel een gat in de markt ;)
De beste oplossing tot nu toe is het bidons uitwisselen tussen op je rug onder je shirt en op de fiets zelf, maar blijft dat zo'n gedoe vinden.
Of, een sok er om heen doen! Past volgens mij prima in je bidonhouder.

farelli
Forum-lid

farelli 14 dec 2012 16:15

Daarstraks wat door de bossen hier gecrosst.
Modder en her en der nog bevroren sneeuw/ijs. Slippery soms.
Goed fietsweer.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

gazelle79
Forum-lid

Gebruikersavatar gazelle79 14 dec 2012 17:22

door weer en wind is het gezegde toch; http://app.strava.com/activities/32345173" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 14 dec 2012 17:56

Gisteren zou een mooie, frisse en zonnige dag worden. Prima omstandigheden om nogmaals wat km's op Texel weg te trappen! Bovendien stond er 9944km op m'n jaartotaalteller, dus de ‘magische’ grens lag binnen handbereik. Stilletjes hoopte ik nog dat de gestrande bultrugwalvis gered zou worden, en dat ie vervolgens een baantje langs de westkust van Texel zou zwemmen. Helaas.

Afbeelding

(Meer plaatjes in het Texel-topic...)

Gesloten