Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Drie jaar cel voor doodrijden 60-jarige wielrenner:
https://www.ad.nl/binnenland/drie-jaar- ... ~a383214b/
https://www.ad.nl/binnenland/drie-jaar- ... ~a383214b/
- Marcopfiets
- Forum-lid
Tja daar heeft de dode weinig aan. Wat mij betreft een permanente rijontzegging.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Al 6 jaar zijn rijbewijs kwijt, al diverse keren veroordeeld voor rijden onder invloed, nu (blijkbaar) ook onder invloed (zowel alcohol als medicijnen) en te hard rijden. En dan krijg je 3 jaar en 10 jaar rijontzegging.
Ik ga even huilen.
Ik ga even huilen.
tja, het is geen bewuste aanval geweest, dus geen doodslag, Maar het lijkt me evident dat deze bestuurder niet van zijn fouten leert, dus een permanente rij-ontzegging vind ik helemaal geen slecht idee !Marcopfiets schreef: ↑08 feb 2018 19:50 Tja daar heeft de dode weinig aan. Wat mij betreft een permanente rijontzegging.
- Marcopfiets
- Forum-lid
Helaas is tien jaar het wettelijke maximum.
Even een gewetensvraag: wat had hij dan moeten krijgen?
Ook een rechter moet zich aan de wet houden...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- robbebopper
- Forum-lid HC
+1
En laten we daarvoor God op onze blote knietjes danken (figuurlijk dan, want hoewel ik wel knietjes heb, geloof ik niet in God)!
En laten we daarvoor God op onze blote knietjes danken (figuurlijk dan, want hoewel ik wel knietjes heb, geloof ik niet in God)!
Als de wet 10 jaar voor schrijft, lijkt het mij geen slechte voorwaarde om daar een her evaluatie (gedrag) te laten plaatsvinden na 10 jaar. Slaagt de persoon niet, verlengen met 10 jaar.
Waarschijnlijk gebeurd dat niet en is er weer een dode nodig, om de rijontzegging te verlengen...