Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

rene1
Forum-lid

rene1 07 mar 2010 23:20

Heb ik met hetzelfde progje geformat bij een vriend van me, hij had precies hetzelfde. In de map laps stonden allemaal .dat bestanden, bij jou ook? daarna bestandjes teruggezet. Daar is wel weer aan te komen.
Lees en google eerst nog maar eens verder.

r.hilferink
Forum-lid

Gebruikersavatar r.hilferink 08 mar 2010 01:12

[quote="rene1"]Heb ik met hetzelfde progje geformat bij een vriend van me, hij had precies hetzelfde. In de map laps stonden allemaal .dat bestanden, bij jou ook? daarna bestandjes teruggezet. Daar is wel weer aan te komen.
Lees en google eerst nog maar eens verder.[/quote]

Ben nu een aantal uurtjes aan het zoeken en googlen geweest maar kan er niets over vinden. Ik zal morgen eerst eens proberen of die op een andere PC hetzelfde probleem geeft, dan weet ik zeker dat het aan het geheugen van de Edge ligt.

Nu kan ik niet in de map laps kijken. Als ik klik op verwisselbare schijf K dan komt ie al met de foutmelding en geeft aan dat ik moet formatteren.

Stel ik ga formatteren dan ga ik toch het hele besturingssysteem die op het eigen geheugen van de Edge staat verwijderen? Lijkt mij niet de bedoeling! Of staat er op de verwisselbare schijf K (die ik dan in mijn geval zal gaan formatteren) alleen de map Garmin met de 3 submappen GPX, History en Profile?

Ik hoor het wel.....

Het rare is dat de Edge het wel gewoon doet en ik kan nieuwe trainingen aanmaken en verwijderen. Alleen kan ik de verwisselbare schijf niet benaderen...... Morgen eerst maar eens proberen op een andere PC.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

rene1
Forum-lid

rene1 08 mar 2010 10:15

Op andere PC proberen is uiteraard goed.
Als je format dan zijn die bestanden inderdaad weg.
De grootste daarvan (in de map "Garmin") is de basemap (12 MB).
Een backup zou handig zijn maar die bestanden kan je zo weer terug zetten natuurlijk, desnoods gebruik je een edge van iemand anders hiervoor of ik stuur je de bestanden op.
Er zijn meer mensen die bang zijn om de edge te verneuken met deze actie vandaar dat ik zeg google er maar wat op los, het moet uiteindelijk jouw beslissing zijn.
Bij mij ging het prima.
Volgens mij heeft iemand in dit topic het ook gehad en op een andere manier opgelost...harde reset ofzo. Alhoewel ik niet meer weet hoe dat moet.
Ik zit op m'n werk dus ik weet zo niet uit mijn hoofd welke bestanden er in de Garmin directory staan.

edit: als je nog garantie hebt moet je't wellicht eerst via garantie zijn op te lossen.

moustache
Forum-lid

moustache 08 mar 2010 12:56

[quote="Cervelocastelli"]Bekende toertocht narijden

Wil graag een bekende toertocht, zoals Luik-Bastenaken-Luik downloaden van internet en deze opslaan op mijn Garmin om deze op een later tijdstip zelf te rijden.
Wil hem graag in een formaat opslaan zodat ik tijdens het rijden meldingen krijg waar af te slaan.
Beschik zelf over de Topo-kaart Benelux van Garmin en gebruik voor het converteren de volgende site:
http://www.gpsies.com/convert.do

In welk formaat dien ik een toertocht dan te downloaden en over te zetten naar mijn Garmin? En waar dient de tocht dan opgeslagen te worden, onder "Koersen" op mijn Garmin?

GPX-formaat, CRS-formaat of TCX-formaat?
[/quote]

[quote="Heinrich-gs"]Het beste voor de 705 is (mijn ervaring) CRS formaat. Je krijgt dan welliswaar geen afslagmeldingen, maar is volgens mij veruit het meest stabiel. Als je dan op de crs inzoomt op zo'n 80 of 120 meter is de lijn prima te volgen. Tevens heb je als voordeel dat je een virtuele partner met een bepaalde snelheid kunt instellen. Ook leuk is het aanwezig zijn van hoogteprofiel. Weet je van te voren welke klim eraan komt, hoe stijl en hoe lang hij duurt...[/quote]

Kijk, en als je nu het GPX formaat combineert met het CRS formaat, dan heb je het beste van 2 werelden.

Dus je download zowel de GPX Track als de CRS track en die zet je allebei in de goede map. Daarna zet je je training aan én navigeer je naar 'Waarheen?'.

Tada.... nu heb je zowel aanwijzingen als hoogtemeters.

r.hilferink
Forum-lid

Gebruikersavatar r.hilferink 08 mar 2010 15:37

De connectie met andere PC's (Seven, Vista en XP) is ook niet gelukt. Ook een andere USB kabel werkt niet.....

Net maar even een melding verstuurd naar Garmin.NL........ afwachten dus.

Zal jullie verder informeren.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 08 mar 2010 18:33

[quote="Moustache"]

Kijk, en als je nu het GPX formaat combineert met het CRS formaat, dan heb je het beste van 2 werelden.

Dus je download zowel de GPX Track als de CRS track en die zet je allebei in de goede map. Daarna zet je je training aan én navigeer je naar 'Waarheen?'.

[/quote]

Dacht dat je beide bestanden niet samen kon combineren. Zeker een goede tip die ik snel ga proberen.

pinarello
Forum-lid

pinarello 08 mar 2010 18:57

[quote="Moustache"]

[/quote]

Wat is in dit geval de goede map en welk bestand kies je dan in het menu (waarheen) als je gaat rijden?

heinrich-gs
Forum-lid

Gebruikersavatar heinrich-gs 08 mar 2010 19:53

[quote="pinarello"][quote="Moustache"]

[/quote]

Wat is in dit geval de goede map en welk bestand kies je dan in het menu (waarheen) als je gaat rijden?[/quote]

En ook belangrijk: is navigatie wel net zo stabiel? Ik had in het begin, (kan ook door eerdere firmwareversies komen) nog wel een last van vastlopers op trk en gpx bestanden.
Bliede met mien fietse

moustache
Forum-lid

moustache 08 mar 2010 22:41

[quote="pinarello"][quote="Moustache"]

[/quote]

Wat is in dit geval de goede map en welk bestand kies je dan in het menu (waarheen) als je gaat rijden?[/quote]

Je noemt je ene RondjeVeluwe.crs en de ander RondjeVeluwe.gpx
De .crs zet je in de map Courses en de .gpx in de map GPX.

In je Garmin zet je via de optie 'Training -> Koersen' je .crs aan en via de optie 'Waarheen? -> Opgeslagen ritten' je .gpx

@Heinrich-gs: ik heb nog nooit vastlopers gehad. Zit met firmware versie 2.8 (ja, ik moet nog keihard updaten ja)

pinarello
Forum-lid

pinarello 08 mar 2010 22:43

[quote="Moustache"][quote="pinarello"][quote="Moustache"]

[/quote]

Je noemt je ene RondjeVeluwe.crs en de ander RondjeVeluwe.gpx
De .crs zet je in de map Courses en de .gpx in de map GPX.

In je Garmin zet je via de optie 'Training -> Koersen' je .crs aan en via de optie 'Waarheen? -> Opgeslagen ritten' je .gpx

[/quote]

Thx, die ga ik eens proberen!

heinrich-gs
Forum-lid

Gebruikersavatar heinrich-gs 09 mar 2010 20:46

@Heinrich-gs: ik heb nog nooit vastlopers gehad. Zit met firmware versie 2.8 (ja, ik moet nog keihard updaten ja)

Dan wel even je instellingen back-uppen, die gaan verdwijnen als je hoger als 2.8 gaat.... (mischien een overbodige tip)
Bliede met mien fietse

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 09 mar 2010 20:50

Vandaag voor het eerst een route aangepast in mapsource, de route een andere naam gegeven en opgeslagen als gpx bestand. Daarna heb ik het bestand gekopieerd en op de garmin gezet.

Als ik nu de garmin aanzet dan ziet hij het bestand niet, als ik de garmin weer aan de computer hang dan ziet hij het bestand wel. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Plaats reactie