Pagina 183 van 269

Re: Wilier topic

Geplaatst: 08 apr 2014 13:42
door Kris Kilowatt
Dgeerling schreef: Hoe houd je het matte frame schoon, vergt dat extra moeite t.o.v.een glans gelakt frame?
De fiets hangt na een regenrit voorlopig ongepoetst in de stalling. Ik ben dus niet zo'n poetsfanaat maar heb al wel gemerkt dat het matte moeilijker schoon te maken is. Vooral de zwarte smurrie van de remmen wordt magisch aangetrokken door de witte decals en wil daar niet zomaar vanaf. Gelukkig is de fiets overwegend zwart en rood :mrgreen:

JPAR schreef:Salden heeft nog wel 2012 en 2013 staan. En zo zijn er vast wel meer. Die kun je tegen een gereduceerde prijs krijgen.
Oudere modellen zijn daar inderdaad zeer interessant geprijsd, maar in mijn maat was er niet meer, jammer. Nog een model 2013 gevonden bij een lokale fietsenmaker, maar het was daar even duur als het nieuwe model en er viel niet te onderhandelen...

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2014 17:14
door Rbe
welke maat cento 1 air moet je hebben bij een lengte van 190 en een bbl van 92 cm ? zit de denken aan XL

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2014 17:40
door JPAR
XL is waarschijnlijk prima.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2014 19:39
door Rbe
hoe stijf is de cento 1 air ? Tril je er af als je over klinkers rijd of is dat nog wel te doen? wil met cosmics sl gaan rijden en met fulcrum racing 3 als lage set

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2014 20:07
door dickygiovanni
Rbe schreef:hoe stijf is de cento 1 air ? Tril je er af als je over klinkers rijd of is dat nog wel te doen? wil met cosmics sl gaan rijden en met fulcrum racing 3 als lage set

De Air vond ik comfortabeler als hij er uit ziet. Met hoge velgen testte ik deze. Vind zelf lage velgen ook niet mooi bij de Air, net als bij de meeste andere Aero-modellen (Venge, Noah)..

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2014 21:12
door jester7749
dickygiovanni schreef:
Rbe schreef:hoe stijf is de cento 1 air ? Tril je er af als je over klinkers rijd of is dat nog wel te doen? wil met cosmics sl gaan rijden en met fulcrum racing 3 als lage set

De Air vond ik comfortabeler als hij er uit ziet. Met hoge velgen testte ik deze. Vind zelf lage velgen ook niet mooi bij de Air, net als bij de meeste andere Aero-modellen (Venge, Noah)..
Ben zelf ook aan het zoeken naar info/reviews over rijden met de Cento1Air en de Cento1SR.
Opmerkelijk is dat bijna alle reviews over de SR lovend zijn, terwijl de Air toch wel de nodige kritiek krijgt mbt comfort/wegligging.

Hoop dat iemand op het forum iets meer ervaring heeft het comfort van de Air, (deze heeft mijn voorkeur)

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2014 21:17
door JPAR
Monza36 heeft nu de Cento1SR en hiervoor kort de Air gehad. Lees even een paar pagina's terug in dit topic of stuur hem een pb.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2014 21:35
door jester7749
JPAR schreef:Monza36 heeft nu de Cento1SR en hiervoor kort de Air gehad. Lees even een paar pagina's terug in dit topic of stuur hem een pb.
had zijn berichten een paar maanden geleden al met interesse gelezen, kan er alleen zo weinig mee. In tegenstelling tot boven staande vond hij de hoge velgen juist oncomfortabel, en had na een tijdje het gevoel dat er "ergens" iets niet goed was.

Maar een pb kan nooit kwaad ;)

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2014 23:56
door Monza36
De wilier Cento1 air is op zich een goede fiets, laat dat voorop staan. Dat geldt echter ook voor de SR. Ik heb nu ruim 1000km op de SR gereden en iets van 700km op de Air.
Ik heb met beide fietsen zowel op asfalt als op kasseien gereden (hoge velgen en lage velgen).
Het "ergens" gevoel heeft meer met de wendbaarheid te maken. Zeker als je door een bocht fietst en uitkomend vol wil aanzetten. Daar kwam ik achter toen ik op de SR reed. De SR is veel directer, comfortabeler en reageert erg snel. Voelt absoluut niet nerveus aan.

De air daarentegen voelde alsof je op een deur door de bocht ging. Alsof de aƫrodynamica tegen je gaat werken.De air is per slot van rekening een kruising tussen de switchblade (tijdrit) en de SR. De fiets wil rechtop blijven en hard rechtdoor gaan.. minder comfortabel maar wel erg stabiel. Het lijkt weinig moeite kosten om hard te fietsen...

Voor mij was het vertrouwen wat ik met de fiets moet hebben het belangrijkste. Het moet een verlengstuk zijn van jezelf en dat miste ik bij de Air en had het wel bij de SR. De SR is een erg fijne stijve, directe, comfortabele fiets waar ik absoluut geen spijt van heb gehad. De Air is qua looks erg mooi. Een snelle, oncomfortabele fiets, tikkeltje nerveus maar zal zeker geen miskoop zijn.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 15 apr 2014 00:03
door Monza36
Rbe schreef:hoe stijf is de cento 1 air ? Tril je er af als je over klinkers rijd of is dat nog wel te doen? wil met cosmics sl gaan rijden en met fulcrum racing 3 als lage set
Cento1 Air op kasseien? niet met hoge velgen tenzij je 25mm banden hebt en 6 bar in de bande. Lage velgen voelen een stuk beter aan

Re: Wilier topic

Geplaatst: 15 apr 2014 20:58
door wilierSven
Bij ons verkoopt de cento sr ook beter dan de air! Iedereen is lovend over de sr inclusief ikzelf! Hiervoor de mortirolo, cento, cento superleggera gereden maar dit is by far de lekkerste bolide!

Re: Wilier topic

Geplaatst: 15 apr 2014 20:59
door wilierSven
De switchblade kende ik overigens niet ;) of was het twinblade ;(