Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

jay
Forum-lid

Gebruikersavatar jay 05 dec 2008 22:45

Composite schreef:@Jay: dese reactie is niet bedoeld om te muggenziften etc...
Maar 6.5..6.7 kilo voor deze fiets is echt onmogelijk.
Als je een Prince in een vergelijkbare maat neemt met Record, Ksyrium Premium SL, SLR, Most carbon afmontage, Keo carbon's kom je denk ik net op/onder de 7 kg.
Jouw -overigens hele mooie- FP3 is op alle punte een tikkie zwaarder, dus 7.5...7.7 kg is waarschijnlijker.
Maar goed: dat doet niets af aan de kwaliteit van je mooie fiets!

zoals ik al zei, dit is op een personen weegschaal. waarbij je de fiets in balans moet houden. dus je drukt / tilt hem een beetje.

ik zal morgen eens samen met mn fiets op de schaal staan. om te kijken wat nou echt het verschil (dus werkelijke gewicht) is.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 06 dec 2008 09:13

Aan de fiets doet het helemaal niets af (de zero's waren hier echt niet op zijn plaats geweest, helft van de kopers die ik ken willen er overigens weer vanaf) maar ik heb een kennis met dezelfde pina en bijna dezelfde afmontage en zoals composite al aangaf: zijn exemplaar zit zonder pedalen/houders op 7.7x kg. wat netjes is voor een fiets in deze prijsklasse.

jay
Forum-lid

Gebruikersavatar jay 06 dec 2008 12:50

Zo juist op de weegschaal gestaan met fiets en zonder.
en het verschil is inderdaad 7.8kg (nog steeds een personen weegschaal)
dit klinkt, (zoals jullie al zeiden) realistischer.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 06 dec 2008 15:10

Ik ben wel eens benieuwd of de gemiddelde toerfietser het verschil in frame merkt. Zet ze met hetzelfde spuitwerk en afmontage maar eens naast elkaar??? Wie kan zorgen voor een dergelijk vergelijk??? Dan wil ik wel eens zien we de Prince en de FP3 uit elkaar haalt!!! Ik denk dat 95% van ons het niet ziet!:/;):)
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 06 dec 2008 16:42

Persoonlijk denk ik ook niet dat je als toerfietser enig verschil merkt?
Fiets is van een andere carbon soort FP3 is volgens mij 12K en de Prince 1K, hierdoor is de Prince lichter en stijver!

Zien doe je het zeker, de carbonstructuur bij de FP3 is erg grof geblokt net als bij de Corima velgen. Of je het merkt?? Waarschijnlijk alleen als je het uiterste uit je fiets haalt, b.v. met hoge snelheden in afdalingen.

Maar als toerder ben je waarschijnlijk ook goed af met een FP3!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

pinarelloparis3
Forum-lid

pinarelloparis3 06 dec 2008 18:54

beste pinarello fraeks in verban met de gelijkenis of dezelfde mal kan ik bevestigen dat de fp3 en de prins uit dezelfde mal komen want ik heb met behulp van fotoshop het kader van de fp3 geselecteerd en deze op de prince geschoven en ik vind geen enkel noemenswaardig verschil Afbeelding[/url]]

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 06 dec 2008 19:23

Zelfde mal of niet.Ik vind hem geweldig.
Heeeeeellllll veel fietsplezier.
Gr. Sjef

foosho
Forum-lid

foosho 06 dec 2008 19:44

Afgezien van de carbonstructuur en het spuitschema (die van de prince vind ik wat mooier) zal ik ze niet uit elkaar kunnen houden..

Aangezien het wel 'een echte italiaan' is, valt me de prijs icm het gewicht niks tegen idd...

Mooie bike iig, enjoy!

kestrel
Forum-lid

kestrel 06 dec 2008 23:40

Ik meen toch echt te zien dat de liggende bovenbuis bij de FP3 een beetje een "katterug" heeft (knikje net over de helft aan de kant van het balhoofd). Bij de Prince zie ik dat niet. Maar blijft een mooi frame die FP3!
Speed is an absolute. And Kestrel is the absolute authority | Now replaced by Adrenalina Italiano: Pinarello F4:13

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 06 dec 2008 23:50

pinarelloparis schreef:beste pinarello fraeks in verban met de gelijkenis of dezelfde mal kan ik bevestigen dat de fp3 en de prins uit dezelfde mal komen want ik heb met behulp van fotoshop het kader van de fp3 geselecteerd en deze op de prince geschoven en ik vind geen enkel noemenswaardig verschil Afbeelding[/url]]

Helaas geen foto's...volgens mij heb je ze wel geprobeerd te plaatsen...probeer het nog eens?? Ben benieuwd...en met mij velen!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 07 dec 2008 00:00

Groene Spicht schreef:
pinarelloparis schreef:beste pinarello fraeks in verban met de gelijkenis of dezelfde mal kan ik bevestigen dat de fp3 en de prins uit dezelfde mal komen want ik heb met behulp van fotoshop het kader van de fp3 geselecteerd en deze op de prince geschoven en ik vind geen enkel noemenswaardig verschil Afbeelding[/url]]

Helaas geen foto's...volgens mij heb je ze wel geprobeerd te plaatsen...probeer het nog eens?? Ben benieuwd...en met mij velen!

Afbeelding

kestrel
Forum-lid

kestrel 07 dec 2008 01:48

Nou, zelfs op de foto is het me duidelijk dat ze niet uit dezelfde mal komen. Maar als je ze in de winkel in het echt naast elkaar ziet staan dan is er helemaal geen twijfel meer over mogelijk. Maar blijft een feit dat ze wel erg dicht naast elkaar hebben gelegen ;)
Speed is an absolute. And Kestrel is the absolute authority | Now replaced by Adrenalina Italiano: Pinarello F4:13

Plaats reactie