Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 07 dec 2011 19:54

Nou, zo oud is het allemaal nou ook weer niet. Ten opzichte van de techniek nu is het nog steeds een prima fiets. Je hoeft er niets aan te veranderen en ik zou hem zo wel als tweede fiets willen hebben. De C40 modellen gelden bij sommige als een klassieker dus ze kunnen nogal eens wat opleveren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

zorba
Forum-lid

zorba 07 dec 2011 20:08

Tja wat is oud? Zo rond 2000 misschien, 10/11 jaar oud? Ik moet het ook maar gokken...
Do not CROSS the road!

zorba
Forum-lid

zorba 10 dec 2011 19:14

Iemand nog meer kennis over dit model / kleurstelling toevallig?
Do not CROSS the road!

gede
Forum-lid

gede 11 dec 2011 17:15

zorba schreef:Iemand nog meer kennis over dit model / kleurstelling toevallig?
Ik heb exact dezelfde kleurstelling op mijn Dream. Toen was de kleur exclusief voor de titanium modellen, maar als ze bij mijn dream 'alumino' vanachter op de vork mochten spuiten, mocht het weer wel. Dit is een kleur van 1999/2000.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 dec 2011 11:05

zorba schreef:Iemand nog meer kennis over dit model / kleurstelling toevallig?
mevr 53x11 heeft een tijdlang op een stalen versie (Colnago Classic??) rondgereden met exact dit spuitschema. Colnago noemde dit Art Decor. Leuk hieraan is dat het deels ge-airbrushed is en dat de meeste frames daardoor wel iets unieks hebben, kleuren verwisseld, soms hier en daar een extra klavertje, etc (ik heb me wel eens laten vertellen dat op sommige frames het fietsertje op de bovenbuis juigend is afgebeeld). Je moet er inderdaad van houden; dit frame met Campa Shamals (of hoge alu Mavic Cosmics) en een aluminium record groep... NICE!

De C40 heeft jaren in het profpeleton rondgereden. Volgens mij was het daar een van de eerdere carbon frames. De frames golden als relatief zwaar en slap, maar wel comfortabel. Lange tijd waren deze frames de natte droom van menig fietsliefhebber.

Huidige waarde? Geen idee; het frame zal denk ik nog steeds wel liefhebbers kennen (wel in de catagorie verzamelaars inmiddels gok ik), de afmontage stelt niet veel voor en heeft geen feitelijke restwaarde denk ik. Gokje: 500 euro op marktplaats, het dubbele als je een liefhebber weet te strikken??
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

zorba
Forum-lid

zorba 13 dec 2011 20:28

Bedankt voor de info heren hier kan ik iets mee. Ik ga hem hierover informeren en wellicht dat deze fiets binnenkort op MP danwel op het forum te koop zal komen te staan...
Do not CROSS the road!

colnagier
Forum-lid

colnagier 13 dec 2011 20:52

Ik heb dezelfde Colnago C40, maar dan in de AD14 kleurstelling en met Shimano Dura Ace 10 speed. Het is inderdaad een ouder type van 1998-2000. Maar de echte liefhebber/kenner vindt deze fiets geweldig. Het is de eerste versie van de C40 en de AD-kleurstelling van die tijd blijft prachtig. Je moet er MINIMAAL € 800 voor kunnen krijgen.
When the going gets rough, the tough get going.

See what ? C40 !

colnagier
Forum-lid

colnagier 13 dec 2011 21:01

Berichtje voor 4Speed:

IHet frame op de foto is een Ovaltitan. Daarnaast is er nog een Monotitan en een Ovalmaster. Allemaal gemaakt van titanium. Ik heb zelf o.a. een Colnago Ovalmaster. Deze heeft alleen de diagonale buis in de ovale vorm. De Ovaltitan heeft ook nog de liggende buis in de ovale vorm.
Ik zou wat folders van die tijd kunnen scannen en naar je mailen.
When the going gets rough, the tough get going.

See what ? C40 !

gede
Forum-lid

gede 13 dec 2011 22:18

zorba schreef:Bedankt voor de info heren hier kan ik iets mee. Ik ga hem hierover informeren en wellicht dat deze fiets binnenkort op MP danwel op het forum te koop zal komen te staan...
Tussen haakjes: ik zou zo'n fiets nooit verkopen. Zoiets maken ze nooit meer. Ik bedenk bij mijn Dream nog regelmatig hoeveel tijd het moet gekost hebben om een fiets in zoveel kleuren te spuiten/paintbrushen. Momenteel doen ze nog fietsen in 2 of 3 kleuren en met een simpele kleurstelling, omdat dat veel minder tijd kost. Die fiets die jij hebt, dat is nog een echt schilderij :-). Niemand kon toen volgens mij wat Colnago deed. De tijd dat er één merk zo bovenuit stak qua painting is lang voorbij en nu is het allemaal grijze massa. Da's mijn persoonlijke mening...

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 13 dec 2011 22:59

gede schreef:
zorba schreef:Bedankt voor de info heren hier kan ik iets mee. Ik ga hem hierover informeren en wellicht dat deze fiets binnenkort op MP danwel op het forum te koop zal komen te staan...
Tussen haakjes: ik zou zo'n fiets nooit verkopen. Zoiets maken ze nooit meer. Ik bedenk bij mijn Dream nog regelmatig hoeveel tijd het moet gekost hebben om een fiets in zoveel kleuren te spuiten/paintbrushen. Momenteel doen ze nog fietsen in 2 of 3 kleuren en met een simpele kleurstelling, omdat dat veel minder tijd kost. Die fiets die jij hebt, dat is nog een echt schilderij :-). Niemand kon toen volgens mij wat Colnago deed. De tijd dat er één merk zo bovenuit stak qua painting is lang voorbij en nu is het allemaal grijze massa. Da's mijn persoonlijke mening...
+1: Mijn eigen dream doet nog steeds trouwe dienst als mijn 'primaire' fiets. Over anderhalf jaar wordt 'ie 10, en dan mag ik van mezelf op zoek naar iets nieuws, maar dat wordt waarschijnlijk geen Colnago (om de door gene genoemde reden). Maar de 'Nago ga ik nooit weg doen.

Mss dat ik eens een foto'tje plaats hier, maar ik rij op dit frame:
Afbeelding
(Wit voordat het hip was ;-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 17 dec 2011 11:19

Ik blijf de Colnago EPS toch een erg mooi frame vinden en staat toch wel stiekem op m'n verlanglijstje..... (hopelijk komt er eens een leuke aanbieding voorbij in maatje 52!)

Afbeelding
Niets is wat het lijkt..

robby72
Forum-lid

robby72 17 dec 2011 13:50

maurice schreef:Ik blijf de Colnago EPS toch een erg mooi frame vinden en staat toch wel stiekem op m'n verlanglijstje..... (hopelijk komt er eens een leuke aanbieding voorbij in maatje 52!)

Afbeelding
En dan vooral in die prachtige blauwe (Zabel?) kleur is dit frame voor mij een droom!

Plaats reactie