Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 27 aug 2015 12:30

Heren, leuk jullie te gaan zien. Ik beoog niet de 'organisatie' over te nemen maar heb even contact gezocht met Dhr. Withaar omtrent de tocht en bezichtiging. Hier word je nader over geïnformeerd óf via de bekende internetsites.

10:00uur verzamelen bij station Velp, hier kan men de auto gratis parkeren. Het dient aanbeveling om een slot mee te nemen, als wij (bijvoorbeeld allemaal tegelijk) de fabriek ingaan dan worden de fietsen bewaakt. Nogmaals hier volgt informatie over vanuit de organisatie. Omtrent het stallen van de fiets: ik neem mijn eigen presentatiestandaard mee (er gaat een busje met spullen naar Dieren). Er wordt nog met Gazelle gesproken over het opstellen van de fietsen, wederom informatie vanuit de organisatie volgt. Gazelle is 'geschokt' door het aantal fietsen ~100 stuks! (niet alleen race)

Verwacht als (race)fietser niet al te veel van de rondleiding, met alle respect, het racefietstijdperk van Gazelle zit onder onze kont ;) Ik heb al eens een filmpje gezien en hoe men het wendt of keert: het is nu procesmatig, productiviteit, et cetera. Ben nog steeds benieuwd en heb er zin in.

Ik was net bij een Gazelle dealer, een andere dan die van gister, en hij vertelde me iets wat mij wel aantrok. Hij gaf aan dat Gazelle van ieder geproduceerd model er één van heeft bewaard. Hij weet daarentegen niet of dit anno 2015 nog steeds zo is. Iemand die dit kan bevestigen in de zaal?

Verder: bij mij stromen de laatste onderdeeltjes binnen.
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 28 aug 2015 09:52

Snif, dan heb ik een mooie Gazelle, maar dan kom ik niet verder dan de reserve lijst.

Afbeelding
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 28 aug 2015 13:46

Hoop toch wel dat ze iets met de reservisten kunnen.

klassiekeracefiets
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2014 11:26

klassiekeracefiets 28 aug 2015 15:48

Heeft iemand hier ervaring met het loskrijgen van rem- en derailleurkabels die vastzitten in de remgreep en de buiscommandeur?
Het betreft Campagnolo 1978 materiaal remgreep en commandeur. Waarvan het "tonnetje" en "peertje" aan de kabels zijn gemaakt, dat weet ik niet.
Ik heb daarmee te maken, ben al dagen kruipolie en WD40 aan het aanbrengen, maar er komt geen beweging in.

wielertje
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 jun 2010 23:25

wielertje 28 aug 2015 15:53

dan zal t zeer roestig zijn waarschijnlijk?? of geoxideerd
normaal komt zo'n tonnetje zeer makkelijk los, beet je doorduwen en klaar.
hoelang zitten ze er al in?
evt van de andere kant met een dunne schroevendraaier eruit drukken?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6574
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 aug 2015 15:55

Klosje hout met een ruim gat. Commandeur met het tonnetje richting gat leggen. Met een combinatie tang de kabel 2mm boven het gat beetpakken en recht omlaag drukken.

Bij de remgreep een dikke schroevendraaier in het gleufje van het tonnetje steken en iets (NIET TEVEEL) kantelen om iets meer ruimte te maken en dan de kabel omlaag drukken

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 29 aug 2015 07:25

Vieuw en EmPaHa, als ik het goed begrijp goed nieuws voor jullie:
Hallo Gazelle fans,
Heel goed bericht van Gazelle; alle rijders opgegeven boven de eerste 60 zijn ook van harte welkom bij de fietstocht, het terrein en bij de rondleiding. Gazelle heeft echt haar uiterste best gedaan om dit alles voor elkaar te krijgen. Ondanks de enorme drukte op deze dag al van andere bezoekers is het ze toch gelukt.
Aangepast programma;
- Tussen 10.00 uur en 11.00 uur verzamelen in Velp, Stationsplein bij de P plaats.
- 11.00 Uur vertrek naar Dieren. Rit van een uur tot uiterlijk 1,5 uur naar Dieren.
- Aankomst en opstellen op bouwjaar op het terrein van Gazelle. Let op alleen ingeschreven deelnemers hebben toegang tot het terrein. Daar zijn we op de dag zelf erg streng in! Dit houdt ook in dat deelnemers die zich hebben opgegeven en nog steeds geen adresgegevens hebben opgegegeven niet het terrein op kunnen!
- Na het opstellen zal er redelijk snel een rondleiding volgen. De rondleiding duurt ongeveer 30 min.
- Fietsen zonder standaards hebben misschien een mogelijkheid om geplaatst te worden tegen een hek of muur. Maar ga eerder uit van niet dus tref je voorbereidingen! Losse standaards kunnen met de bus mee neer Dieren! Zet je naam op de standaard!
- Rond 15.00 uur willen we kijken hoe ver we zijn om weer met een groep naar Velp te fietsen.
- 16.00 uur is de inschatting dat je weer in Velp bent en ja in Velp zijn behoorlijk wat snackbars en restaurantjes om te goed te eten.
- Maandag om 17.00 uur sluit de inschrijving van klassieke Gazelle fietsen. Hier zijn we stipt in!
- Alle ingeschreven deelnemers krijgen nog bericht via de mail.Heb je dit niet gehad en wel de eerste bevestiging, laat het even weten. info@velpschecourant.nl
Van de kant van de redactie nogmaals complimenten aan Gazelle om een en ander voor elkaar te krijgen want dit vergt best wel wat inzet en organisatie!
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 aug 2015 09:07

Ja, dat is super geregeld.

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 29 aug 2015 14:50

Veel plezier voor de deelnemers, het klinkt allemaal mooi maar mijn Gazelle's zijn of niet oud genoeg of niet opgebouwd ;) dus ik doe niet mee. Er zullen vast wel mooie foto's gemaakt worden, ben benieuwd!

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 aug 2015 16:52

Anders er gewoon een mailtje aan wagen, H-W.

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 30 aug 2015 21:26

Ja, leuk. Ik ben er dus ook definitief bij. Is er toevallig iemand die heen gaat en zo'n standaardje voor een racefiets extra/over heeft en die mee wil en kan nemen?

Misschien even een overzichtje maken wie er komen en met welke fiets? Vind het wel leuk om een keer de gezichten achter een aantal forumnamen hier te zien. :D

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 30 aug 2015 21:35

Ik kom met deze: de Trim Trophy uit 1987. Een aantal details ben ik nog aan het veranderen, maar hij is nog niet af. Het stuurlint wordt allerwaarschijnlijkst blauw en de velgen zijn nu antraciet.
Afbeelding

Plaats reactie