Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

ic3d
Forum-lid

ic3d 07 nov 2017 14:27

Niet meer dacht ik! En voor aangemaakte fietssegmenten, gaan daar dagen / weken / maanden overheen?

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 07 nov 2017 15:30

Ik heb ook wel eens een segment aangemaakt. Mijn ervaring; na het aanmaken van het segment duurt het meestal een paar uur tot een dag dat de Strava database alle fietsers die over dat segment heen zijn geweest heeft gescand. Als je desbetreffende segment dan aanklikt zie je een lijstje met fietsers. Diegene die ooit het snelst heeft gefietst over dat segment heeft dan de KOM. Je eigen tijd en positie zie je dan ook in de lijst staan.

ic3d
Forum-lid

ic3d 07 nov 2017 17:24

@RVV, dat heb ik inderdaad ook. Alleen sta ik op sommige segmenten op 1 en dan staat er geen KOM bij, Bij andere segmenten weer wel. KOM's boeien me verder vrij weinig, maar vroeg me gewoon af hoe het werkte.

Denk overigens dat jullie gelijk hebben met alleen fietsen en hardlopen... Ik kreeg alleen een promotiemailtje van ze dat je 'overal kon strijden met blah blah'. Dus vandaar dat het mij opviel en dat ik even gekeken had hoe ik het ten opzichte van mijn vrienden deed :)

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 07 nov 2017 22:15

Je kunt via dit linkje ook checken of de KOM’s daadwerkelijk op je naam staan.

Even aanmelden en koppelen met Strava.

En dan KOM lister aanklikken. Dan heb je een overzicht van al je KOM’s met de nodige gegevens

http://www.marcellobrivio.com/projects/strava-toolbox/

ic3d
Forum-lid

ic3d 08 nov 2017 23:20

Dank voor de tip! Ik krijg echter bij alles 'not enough data'. of 'not enough KOM's'. De app is wel succesvol gekoppeld. Ik heb mijn horloge pas een jaar, maar er staan 281 moves op. Dat lijkt me toch voldoende? Wellicht moet ik wat geduld hebben.

Overigens lijk ik niet de enige te zijn: https://support.strava.com/hc/en-us/art ... chievement De Tips heb ik opgevolgd, maar zonder succes.

ic3d
Forum-lid

ic3d 09 nov 2017 09:37

Oh, ik ben echt niet de enige. https://support.strava.com/hc/en-us/art ... ofile-page

Nou ja, het zal allemaal wel. Ik zit vanaf nu toch weer op de Tacx. Dus er is toch geen onderlinge competitie op de fiets. :)

Update
Ze staan er nu tussen bij het segment. Nog niet in de overzichtslijst. Voor het zwemmen heb ik overigens een CR gekregen.
Laatst gewijzigd door ic3d op 10 nov 2017 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Djee
Forum-lid

Djee 09 nov 2017 12:25

Kan je in Strava ergens enkel uw woon-werk km's terug vinden?

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 09 nov 2017 12:55

Ja, dat kan.
Bij Training> Mijn Activiteiten en dan het vakje Commute aanvinken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Djee
Forum-lid

Djee 09 nov 2017 21:03

Merci, maar zocht eigenlijk meer hoeveel km ik bv dit jaar al heb aan woon-werk...

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 09 nov 2017 22:25

Djee schreef: 09 nov 2017 21:03 Merci, maar zocht eigenlijk meer hoeveel km ik bv dit jaar al heb aan woon-werk...
Ik gebruik www.veloviewer.com

10 euro per jaar maar dan kun je ook werkelijk alles analyseren van Strava. Dus ook specifiek de woon-werk ritten

Van de bijna 29000 km die ik dit jaar heb gefietst zijn 11850 km specifiek woon-werk kilometers

fgrs
Forum-lid

Gebruikersavatar fgrs 11 nov 2017 08:20

Ik veronderstel dat je met een fiets specifiek woon/werk rijd?
Dan maak je via "instellingen"- "mijn uitrusting" een profiel voor die fiets aan.

Je kan dan via bewerken van een ge-uploade rit aangeven met welke fiets je deze gereden hebt.
Als je dan op je profiel kijkt en iets naar onderen scrolt dan kun je per fiets zien hoeveel km je specifiek met die fiets gereden hebt.

voorbeeldje:

Afbeelding

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 nov 2017 16:36

Lange tijd heb ik de privacy zone niet ingesteld, maar recent toch eens gedaan. Wordt netjes op oude ritten/hardlooprondjes toegepast. Maar de meerwaarde is toch maar erg beperkt hoor.

Onderstaand een screenshot (van veloviewer), als je 2 ritten in verschillende richtingen hebt lopen, kan je met een middellijn tussen de beginpunten van die ritten al bepalen waar je huis staat, met de kennis van de straal van de privacy zone. heb je 4 of meer ritten, in alle richtingen, kan je met enkele middellijnen tussen 2 ritten, op het snijpunt van de middellijnen je huis vinden.
Op welk punt heeft ooit iemand bedacht dat een privacy zone instellen ook maar enige nut heeft op deze manier? het maakt mij nu niet zo veel meer uit, binnenkort verhuizen, dus nieuwe plek. Vandaar dat ik dit zo wel durf te delen. Maar als je echt wat aan je privacy wilt doen, kan je beter wachten met tracken van je rit totdat je een stuk van je huis bent (zeg, rand van het dorp/wijk of stad.., en bij voorkeur niet altijd op gelijke afstand van je huis).
privacy zone.PNG
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie