Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

laurens87
Forum-lid

laurens87 25 nov 2013 16:21

Afgelopen weekend lekker rustig weekend, dus tijd om te fietsen! Vrijdag had ik ook vrij dus het begon al vroeg!
Vrijdag en zaterdag eigenlijk identiek rondje gedaan, vanaf Voorschoten via Leiden, Oegstgeest, Rijnsburg langs de N206 naar Bloemendaal. Daar twee keer het kopje gedaan en vervolgens via de duinen tot aan Wassenaar terug!
Vrijdag was het prima weer, wel dik ingepakt want warm was het niet! Ook dikke handschoenen aan, ging prima! 102,7km met 28,9gem. Daar was ik niet ontevreden over!

Zaterdag was mijn vriendin dag weg. En dan kan ik gewoon nog een keer 100km rijden! Want iemand zei het al, nu kan het nog! Dus eigenlijk dezelfde rit (101,2km 29,2gem), alleen nu continue in de zon, nog veel beter dus ook minder dik ingepakt. Na beide ritten wel de racefiets afgespoeld, er lag in sommige gemeentes al pekel! Waarom!???? Nou ja dan maar poetsen!

Zondag met mijn vader een rondje Voorschoten-Katwijk-Wassenaar-Voorschoten gedaan. Hij was snel stuk is ziek geweest en sowieso langzamer dan ik. Dus lekker op kop gesleurd. 30km met 26,4gem. lekker hersteld!
Nog 165km voor de 10.000 dit jaar! Dat had ik niet verwacht aan het begin van het jaar!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Berrie50
Forum-lid

Berrie50 25 nov 2013 17:45

Gastheerg schreef:
rob74 schreef:Was je trouwens niet bang om te vallen? De wegen die er spekglad uit met al die mos en bladeren.
Het was idd zeer glad :mrgreen:

Maar - ik denk echt dat het de 50e keer was dat ik hier fietste - ik ben nooit op de kasseien gevallen 8-)
Dat gaat natuurlijk nog wel een keer gebeuren maar de kunst blijft toch dat als je fiets dwars komt te staan je blijft trappen en je je dan naar 1 kant van de rug van de weg laat zaken en weer tempo opbouwen.

Overigens was Het Bos vooral glad door het mos en bladeren, Carrefour door de blubber en Kwaremont en De Muur gewoon door het nat.

Als er bladeren en blubber ligt NIET op de pedalen gaan staan. Alleen nat kan je met beleid wel op de pedalen gaan staan.
En ook nog zonder helm ?? :o

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 nov 2013 18:40

guerciotti schreef:En ook nog zonder helm ?? :o
Zo zwart/wit is het allemaal niet 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ErikDignum
Forum-lid
Contact

ErikDignum 25 nov 2013 19:20

Hallo,
Vandaag weer een mooie fietsroute in de benen. Na een bezoek aan de tandarts snel omgekleed, fietstasje met proviand en fietsnavigatiecomputer (verder in dit verslagje Garmin genoemd) aan de fiets gehangen, en rond 10:00 uur van start gegaan. Een slechte start, want ineens zag ik helemaal geen info meer op m'n Garmin. Waarschijnlijk de vooraf ingestelde te fietsen route niet goed gestart, waardoor de Garmin automatisch uitviel. De afstand als vermeld bij onderstaande pagina is dus ca. 2 km korter als de werkelijk gereden afstand. De Garmin weer aangezet en zonder ingestelde route gestart (zodat die snelheid, afstand en de route vastlegd).
Hoewel vrij fris was het wel lekker weer, met opnieuw naar mijn gevoel meer wind als wat de weerman zei, maar goed. Geen dag vandaag om voor evt persoonlijke records te gaan of iets dergelijks, gewoon lekker stevig doorfietsen. Zodoende redelijk vlot via Purmerland naar Purmerend en daar lekker slingerend langs de ringvaart verder naar Oosthuizen. Altijd fijn stuk om over de dijk langs de ringvaart te fietsen, best mooie route, goed begaanbaar wegdek en niet al te veel verkeer.
Eenmaal in Oosthuizen eventjes uitgekeken naar het ANWB bordje die de richting naar Beets aanwees. Niet gezien, dus doorgecycled naar Etersheim, aan het IJsselmeer. Achteraf blijkt dat ik voor naar Beets eerst een stukje via de Provinciale weg had moeten gaan. Onthouden voor de volgende keer.
Eenmaal langs de dijk van het IJsselmeer fietsend kom ik bij Schardam alsnog een ANWB bordje tegen voor richting Beets. Hup, hand uitsteken naar links, op naar Beets.
Na Beets ben ik de ringvaart blijven volgen, onder Avenhorn door en daarna langs de Ursemmervaart verder naar het plaatsje waar de vaart is naar vernoemd, Ursem dus. Hier moest ik een beetje opletten de goede richting aan te houden, ik wilde nog noordelijker uitkomen. Dat ging dankzij de ANWB bordjes prima. Volgende keer wil ik wel om Heerhugowaard heen, nu ging ik daar dwars door heen, dus wat vertraging door voorrangswegen, stoplichten, drukte, etc. Gedoe. Bij die volgende keer ga ik dan wel, behalve om Heerhugowaard, ook om Noord Scharwoude heen, om via Oudkarspel en verderop Geestmerambacht door te rijden richting de kust.
Iets voor Heerhugowaard zag ik op ANWB bordjes al Langedijk staan, die kant wilde ik op, ik wist dat ik dan bij het kanaal van Alkmaar naar Den Helder zou uitkomen. Precies mijn bedoeling! Maar door allerlei omleidingen wegens wegwerkzaamheden (zoals overal in deze tijd van het jaar) was dat even lastig zoeken. Een aardige meneer wist me te vertellen hoe te rijden, en zodoende kwam ik niet veel later aan bij het betreffende kanaal, daar rechtsaf, richting Schoorldam.
Rijdend over de kanaaldijk werd ik overvallen door stormachtig weer met forse tegenwind, de snelheid daalde tot ca. 18 km p/u, het leek zelfs even te gaan hagelen, maar verderop zag ik de brug bij Schoorldam al liggen, en tegen de tijd dat ik er aankwam, was het stormachtige weer al weer voorbij. Eenmaal over de brug kreeg ik niet meer te kampen krijgen met tegenwind.
Ook in Schoorl is het zomerseizoen voorbij, dat was duidelijk merkbaar, allerlei straten lagen open...werkzaamheden, werkzaamheden en nog eens werkzaamheden. Maar gelukkig kon ik er makkelijk langs, en met de wind in de rug reed ik door de mooie bosomgeving, met hier en daar een klein klimmetje, verder, naar Bergen. Daar werd het toch echt even tijd voor een lunchbreak, bij de kinderboerderij. Ff bankje, en kolen op het vuur in de vorm van een krentebol met boter, slokjes water & sportdrank.
Van Bergen naar Heemskerk, met de rug in de wind, ging lekker vlot! Egmond, Bakkum en Castricum waren snel gepasseerd, en al snel reed ik al weer door Heemskerk. Daar nog een korte stop bij een benzinestation, als ik iets lekker vind tijdens het fietsen, is een flesje (of een blikje) cola, bij voorkeur Cola Zero. Dat is lastig meenemen, zeker zo'n blikje, dus die maken we ter plekke op.
De laatste ca. 20 km, de overbekende laatste loodjes. Vanaf Heemskerk via de communicatieweg richting Assendelft verder gereden, maar direct na de Golfclub rechtsaf, door de polder richting Buitenhuizen. Veel leukere route als langs die saaie en drukke Communicatieweg. Dat ging nog steeds lekker snel, door de nog sterk aanwezige wind, gelukkig in de rug. Maar vanaf Buitenhuizen kwam ik op een ongunstigere route ten opzichte van de wind, dus dat viel nog ff niet mee. Toch stevig doorgetrapt en niet veel later kon ik thuis aanschuiven bij een groot glas Cola Zero en ff later een grote kop thee.
Daarmee is dit verhaaltje nog niet ten einde. Na het douchen m'n bemodderde en besmeurde fiets maar eens flink onder handen genomen. Spuit met warm water er op en poetsen. Daarbij ontdekte ik, gelukkig thuis, een plekje op de achterband waarbij de binnenband naar buiten kwam! Gelijk de achterband maar even leeg laten lopen, maar dat had onderweg kunnen resulteren in een klapband! Gelukkig wel afgelopen weekeind contact gehad met Dirk Visbeek Bikeshops over nieuwe, wat groffere buitenbanden, winterbanden voor op de fiets...dat lijkt me zowieso iets veiliger en comfortabeler rijden in deze tijd van het jaar.
Na de failure qua fietsen, gister, vandaag heerlijke tocht gereden. Dik tevreden.
En net als vorige keer (dacht ik) wie dit hele epistel niet wil lezen, je kan ook ff kijken naar de route, via onderstaande link!:

http://connect.garmin.com/jsPlayer/408669771

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 25 nov 2013 19:28

ErikDignum schreef: En net als vorige keer (dacht ik) wie dit hele epistel niet wil lezen, je kan ook ff kijken naar de route, via onderstaande link!:

LOL :lol: en dat zet je als laatste regel. :mrgreen:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ErikDignum
Forum-lid
Contact

ErikDignum 25 nov 2013 19:38

zorroi schreef:
ErikDignum schreef: En net als vorige keer (dacht ik) wie dit hele epistel niet wil lezen, je kan ook ff kijken naar de route, via onderstaande link!:

LOL :lol: en dat zet je als laatste regel. :mrgreen:
:twisted: :mrgreen:

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 25 nov 2013 19:44

Was een geintje. Ik lees het toch wel.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 25 nov 2013 20:09

@Erik

Wellicht voor volgende keer om vanaf Bergen tot Wijk aan Zee wat westelijker aan te houden.
Dan heb je een wat leukere omgeving om doorheen te rijden.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 25 nov 2013 22:34

@Gastheerg: Mooie, jaloersmakende foto's!

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 26 nov 2013 11:11

TumTumTum schreef:@Suntoro Ik was niet de initiatiefnemer van een eventueel Hoekse Waard ritje, maar mij lijkt het leuk. Moet wel mijn verkoudheid minder zijn anders kom ik die Heijnenoordtunnel niet eens uit.:)
Nee, dat klopt, dat was prjz... Zijn opzet leek me op zich prima. 90km, SUST... Maar zo bekend ben ik nou ook weer niet in de Hoekse Waard (al is het vlak bij Dordrecht natuurlijk), maar dan bedoel waar leuke plekken zijn om te stoppen... Ken alleen Oud-Beijerland en Numansdorp... ;). Daartussen is het allemaal saai en vlak, waar ik meestal in een keer doorrij.
walterg schreef:Hoekse Waard lijkt mij trouwens ook wel wat!
Je zou welkom zijn hoor, en denk dat ik zelf nog wel even een Let's Ride ga proberen te organiseren voor 14 of 15 december voor de liefhebber. Misschien ergens erwtensoep na afloop eten of tijdens de lunch een pannenkoek ofzo. Zelf heb ik ook nog wel zin om een ritje door de Hoekse Waard te maken, zo tegen het eind van het jaar... Maar is Zuidlaren niet een eind uit de buurt voor zo'n vlak ritje in het Zuidwesten van het land...

@Gastheerg: Mooie foto's weer!

hans905
Forum-lid

hans905 26 nov 2013 14:04

Prachtige foto's GastheerG!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 26 nov 2013 15:52

Vandaag na 3 weken weer heerlijk stukje gefietst.
Arnhem-Velp-Apeldoornseweg-Hoenderloo-Otterlo-Schaarsbergen.
Wegen waren prima te rijden.
http://connect.garmin.com/activity/409021901
http://app.strava.com/activities/97180533
http://ridewithgps.com/trips/2039327
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie