Vandaag geklust aan de fiets
T'is het systeem zo'n expanderplug in een carbonstuurbuis, normaal zit er een veer rondom om te voorkomen dat het uit elkaar valt. Bij een aluminiumstuurbuis heb je een stalenster die in de stuurbuis wordt geduwd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Opgelost. Mooi toch!?dieder schreef: ↑13 jul 2021 18:29Ik heb 'm er uit gehaald, was inderdaad losgekomen en opnieuw bevestigd. Speling is er nu uit, maar vond het geen bijster sterke constructie. Als ik alles weer uit elkaar haal heb ik het idee dat die plug weer uit elkaar valt. Hoe veilig is het om hiermee door te fietsen?
Zo'n expansie-constructie kan er gedemonteerd wel 'flimsy' uitzien, maar bedenk eens wat er gebeurt als je onder invloed van de wig-functie zo'n ding aandraait in een afgesloten ruimte.
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 17 apr 2006 20:57
Ja, dat klopt ook wel. Echter net even rondje van 50km gemaakt en de speling is weer terug. Morgen maar weer even terug naar de tekentafelJanjan schreef: ↑13 jul 2021 20:13Opgelost. Mooi toch!?dieder schreef: ↑13 jul 2021 18:29Ik heb 'm er uit gehaald, was inderdaad losgekomen en opnieuw bevestigd. Speling is er nu uit, maar vond het geen bijster sterke constructie. Als ik alles weer uit elkaar haal heb ik het idee dat die plug weer uit elkaar valt. Hoe veilig is het om hiermee door te fietsen?
Zo'n expansie-constructie kan er gedemonteerd wel 'flimsy' uitzien, maar bedenk eens wat er gebeurt als je onder invloed van de wig-functie zo'n ding aandraait in een afgesloten ruimte.
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 17 apr 2006 20:57
Voor de zekerheid nieuwe plug gekocht van BBB. Kwaliteit lijkt stukken beter. Kan weer met gerust hart op pad!
Mijn oude vertrouwde Klein Aura uit 2004 van de week uit elkaar getrokken. Ik heb ooit gezworen dat nooit te doen....maar sinds ik een moderne aluminium fiets met schijfremmen rijd is de tijd toch gekomen om er afscheid van te nemen. Tenminste, van de onderdelen. Het frame weet ik nog niet. Misschien gaat ie wel aan de muur als 'kunst'
Ride bikes, not tanks!
Schijfremblokjes vervangen. zowel voor als achterwiel kwamen daarna aan. Vervolgens pistons gereinigd en terug op hun plaats geduwd. Bij het voorwiel heeft het geholpen maar bij het achterwiel blijft er te weinig ruimte tussen de remblokken. Straks nogmaals proberen hopend op een beter resultaat..
Lagers achterwiel vervangen, body vervangen.
DT Swiss 350 naaf.
Nu keramische lagers erin.
Met behulp van een draadeind en 2 krachtdoppen erin geperst.
Viel niet tegen
DT Swiss 350 naaf.
Nu keramische lagers erin.
Met behulp van een draadeind en 2 krachtdoppen erin geperst.
Viel niet tegen
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
NOG maar eens de crank van de racer gehaald. Een tijd geleden begon ik na een 20tal minuutjes rijden een soort licht knarsende sleep te horen ter hoogte van de BB (een sram GXP). Crank eraf gehaald en je voelt aan de driveside dat die zwarte cover lichtjes sleept op 1 bepaalde plaats. De lager zelf is vlot.
Minder vet, meer vet, allemaal geen oplossing en het is een splinternieuwe BB. Toch maar een nieuwe BB halen om te kijken of het daar weg is. Een van de weinige geluiden die mijn zin in fietsen echt meteen onderuit halen.
Minder vet, meer vet, allemaal geen oplossing en het is een splinternieuwe BB. Toch maar een nieuwe BB halen om te kijken of het daar weg is. Een van de weinige geluiden die mijn zin in fietsen echt meteen onderuit halen.
Uno-X Mobility or bust!
Ketting en derailleurwieltjes vervangen.
Ketting na 6500km, wat toch erg goed is voor een Ultegra ketting die dit jaar erg veel regen heeft gezien.
Derailleurwieltjes zaten er al 33.000km op en draaiden nog steeds vrij soepel rond maar de tanden van het onderste wieltje begonnen wat klein te worden. Ik heb er nu DuraAce wieltjes op gestoken (stonden ruim een jaar geleden eens in reclame, goedkoper dan de Ultegra)
De DT350 achternaaf ineens voorzien van de ratchet upgrade naar 54T. Die wil ik ook al een tijdje eens proberen.
Ketting na 6500km, wat toch erg goed is voor een Ultegra ketting die dit jaar erg veel regen heeft gezien.
Derailleurwieltjes zaten er al 33.000km op en draaiden nog steeds vrij soepel rond maar de tanden van het onderste wieltje begonnen wat klein te worden. Ik heb er nu DuraAce wieltjes op gestoken (stonden ruim een jaar geleden eens in reclame, goedkoper dan de Ultegra)
De DT350 achternaaf ineens voorzien van de ratchet upgrade naar 54T. Die wil ik ook al een tijdje eens proberen.
Ik heb de 54T ook gehad, Maar vond ik niet prettig. Heb die omgewisseld voor een 36T.TL@ schreef: ↑10 aug 2021 07:43 Ketting en derailleurwieltjes vervangen.
Ketting na 6500km, wat toch erg goed is voor een Ultegra ketting die dit jaar erg veel regen heeft gezien.
Derailleurwieltjes zaten er al 33.000km op en draaiden nog steeds vrij soepel rond maar de tanden van het onderste wieltje begonnen wat klein te worden. Ik heb er nu DuraAce wieltjes op gestoken (stonden ruim een jaar geleden eens in reclame, goedkoper dan de Ultegra)
De DT350 achternaaf ineens voorzien van de ratchet upgrade naar 54T. Die wil ik ook al een tijdje eens proberen.