Ervaring met staal
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Ziet er lekker uit!
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
- zjon van Rooijen
- Forum-lid
ik schroef wel een campa groep van je winterfiets
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- thestudent
- Forum-lid HC
Absoluut fantastisch. Maar hoe kan het ook anders met zo een prachtig frame!
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Thanks, hij wordt nog afgewerkt met 10sp Record voor- en achterderailleur, Veloflex tuben en een leren Brooks stuurlintje maar eerst de vermaledijde cranks vinden: zilverkleurige Tune Bigfoot, 172.5mm, zwarte 110 BCD spider. Had ik paarse, groene of rode cranks gezocht dan was Ebay mijn vriend maar zilver is zeldzaam. De-anodiseren is mogelijk maar meester-polijster Chris Howard waarschuwde al dat het resultaat na polijsten toch altijd tegenvalt vergeleken met cranks die van oorsprong al zilverkleurig waren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- thestudent
- Forum-lid HC
http://www.ebay.de/itm/Tune-Kurbel-2x9f ... 2051124168
130bcd spider, dat dan weer wel. Kan je evt zelf even netjes zwart spuiten
130bcd spider, dat dan weer wel. Kan je evt zelf even netjes zwart spuiten
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ciöcc World 77
Frame: Columbus Niobium SL
Groep: Campagnolo Veloce uit 2006
Balhoofd: Campa Record
Wielen: Ambrosio excellight velgen, Sapim spaken en Selcof Olimpico naven
Banden: de heerlijk bollende Vittoria Open Corsa SC
Stuur en stuurpen: 3ttt
Fizik stuurlintje
Zadel: Charge Knife
Zadelpen: Thomson elite 27,2. (Was een Campa titanium, maar die gaf helaas troubles)
Ergens eind 2012 trof ik de Veloce-groep ergens in mijn kelder aan, een overblijfsel van wat bouwprojecten. En een prima excuus om je hobby een impuls te geven. Bij de groep heb ik op mijn gemak een frame gezocht. Heel veel moois is daarbij mijn scherm gepasseerd (Scapin, Viner, Somec, De Rosa. Nee, kiezen is niet makkelijk). Maar uiteindelijk ben ik in de buurt van Bergamo bij Ciöcc blijven hangen. Daar maken ze mooie stalen frames en het contact verliep prima. Kleur gekozen en maten doorgemaild en een maand of drie later werd er een frame afgeleverd.
Fietsje opgebouwd en met veel plezier in gebruik genomen. En hoewel het een schitterend blinkend geheel is, wordt het niet gespaard. Dus ook bij minder weer gaan we de weg op of ik hang er een baggagedrager en 10 kilo spullen aan om een paar dagen te zwerven. Maar het beste rijdt het natuurlijk met dit schitterende lenteweer.